Jaehyuk memandu keretanya ke sebuah hutan yang berada di pinggir bandar, pemuda Yoon itu menghela nafas perlahan sebelum turun dari keretanya setelah tiba di hutan gelap yang cukup familiar itu..Pintu bonet kereta di buka, plastik hitam berisi mayat manusia yang di potong di angkatnya.
Jaehyuk melangkah masuk ke dalam kawasan hutan yang tiada siapa yang berani jejaki sambil menyeret mayat itu malas.
Saat lelaki itu benar benar berada di tengah hutan, dia memandang tapak tangannya dengan dahi berkerut.
"Sial, aku lupa ambik penggali tanah dari bonet kereta."
Umpat Jaehyuk pelan, belum sempat dia ingin berpatah balik ke sana...suatu suara menegurnya dari belakang.
"Cari ni?"
Jaehyuk menoleh ke belakang, dia menatap seorang lelaki bertopi hitam sedang bersandar pada pokok tua dengan penggali ditangannya.
Dahi Jaehyuk berkerut sebentar. "Jihoon? Apa kau buat di sini? Mahu tanam mayat di sini jugak?"
Soal Jaehyuk yang dibalas kekehan kecil dari lelaki bernama Jihoon itu.
"Taklah. Aku hanya ingin mengambil udara segar di sini." Jawapannya mendapat gelak tawa dari Jaehyuk.
"Udara segar? Di sini hanya ada bau hanyir darah dan juga bau bangkai yang kita semua sembunyikan." Kata Jaehyuk sambil menyambut huluran penggali tanah dari Jihoon.
Dia menarik keluar potongan badan seorang perempuan yang sudah kelihatan hancur dari plastik hitam itu.
"Kau tahu kan, bau darah ni yang buat aku gembira." Kata Jihoon sambil terkekeh kecil, dia melirik bangkai manusia yang sudah tidak seperti manusia itu.
"Nampaknya kau berseronok semalam."
Kata Jihoon sambil terkekeh kecil, dia memijak bangkai tangan perempuan asing itu hingga hancur lagi.
Jaehyuk tersenyum nipis sambil menggali lubang.
"Bukan aku tapi Hyunsuk..."
Jawab Jaehyuk, masih segar di ingatannya semalam di mana roommatenya itu berseronok membedah mayat perempuan ini hingga dinding apartmen mereka dibanjiri darah.
"Masuk kau Daniel, kan?" Soal Jihoon tanpa nada.
Sontak itu, Jaehyuk menampar dahinya pelan sebelum terkekeh lagi. "Lupa pulak, ya masuk aku Daniel. Choi Daniel..."
.....
Sial.
Itu yang di rasakan Haruto saat ini, dia duduk bersila di hadapan pintu apartmen bilik no. 28 dengan helaian nafas yang berat.
"Hari ni memang benar benar teruk."
Umpat Haruto sambil menggosok lehernya, plastik barang barangan berisi barang barangan dapur diletak atas lantai bersebelahannya.
YOU ARE READING
[✓] Close your eyes
Fanfiction"Just keep acting. Acting like we don't know anything." Tentang Yoshi, Mashiho, Asahi dan Haruto yang ingin memulakan hidup baru. Genre: Thriller Main role: Yoshi, Mashiho, Asahi, Haruto Treasure Fanfiction Cover by me start; 9/9/2021 end; 3/3...