Hello vren apa kabar kalian semua? Harus sehat lah pokonya.
Buat kalian yang belum follow akun aku follow dulu yu sama vote disetiap part-nya .
Jujur support dari kalian bikin aku semangat buat ngelanjutin cerita ini jadi sodaqoh jempol buat pencet vote nya tolong dong.
✿ HAPPY READING✿
"Hidup terkadang tidak berjalan sesuai
Keinginan kita,tak jarang tuhan membelokan
Ke jalan yang suram yang penuh dipenuhi batu."Verana Maulin N-
13. Cukup
Kini jam sudah menunjukkan pukul 21.36 verana sudah berganti pakaian dengan seragam sekolah nya , setelah berganti baju verana berpamitan kepada pegawai yang lain untuk pulang. Verana sekarang sudah mendapat uang jadi verana memutuskan pulang naik angkot supaya lebih cepat sampai kerumah.
Saat sudah berada didepan rumah verana mengambil setengah uang dari gajian nya untuk diberikan kepada orang tua nya. Tetapi saat memasuki gerbang verana mendapatkan Miranti keluar dari rumah dengan membawa koper besar.
"I-ibu mau kemana?" Tanya verana tetapi tidak mendapat jawaban dari miranti, verana masuk kedalam rumah, betapa terkejutnya verana saat melihat keadaan rumah begitu hancur pecahan kaca dimana mana.
"A-ayah i-ibu kok pergi" ujar verana seraya menunduk dihadapan Wijaya.
"Dia sekarang bukan ibumu lagi, dia tidak tahu diri!!" Sentak Wijaya dengan dada yang naik turun menandakan dia sedang emosi.
"Kamu juga sama tidak tahu diri!!! Saya sudah bilang jangan pernah bolos sekolah apalagi bolos ketika ujian!! Apa kamu tuli HAH?!!" Bentak Wijaya seraya mendorong tubuh verana hingga tersungkur kelantai. Wijaya berjongkok dan mencengkram rahang verana hingga verana meringis.
"Saya tahu apa yang kamu lakukan verana jadi jangan macam macam kepada saya, kalau sampai saya mendengar kamu bolos saya akan memberi kamu hukuman yang sangat sangat menyakitkan bagimu" bisik Wijaya dan melepas cengkramannya dengan kasar.
Wijaya berdiri dan melepas ikat pinggang miliknya, Wijaya memukul tubuh verana menggunakan ikat pinggang nya, verana menangis dan meringis saat ikat pinggang ayahnya mengenai punggung miliknya.
"bangun" ujar Wijaya dingin seraya menyalakan rokoknya, verana bersusah payah untuk bangun karena kaki nya yang sakit jadi verana susah untuk berdiri.
"BANGUN SIALAN!!" Teriak Wijaya dengan nafas yang memburu.
Akhirnya verana bangun dengan bersusah payah, saat sudah bangun verana diberikan asap rokok tepat didepan wajah verana,verana terbatuk batuk dia sangat tidak suka dengan yang namanya asap rokok, Wijaya tersenyum miring melihat verana terbatuk batuk.
Bugghh
Wijaya meninju pelipis verana hingga mengeluarkan darah karena kuatnya Bogeman yang diberikan Wijaya. Verana merasakan pusing pandangan nya kabur verana memegangi kepalanya yang seperti berputar, Wijaya menginjak kaki verana yang patah dengan cukup kuat.
"ARGHHH,A-AMPUN YAHH" teriak verana kepada Wijaya tetapi tidak dihiraukan oleh Wijaya, Wijaya berjongkok.
Saat sudah berjongkok rokok yang masih menyala milik Wijaya kini menhantam kulit tangan verana. Verana menangis dengan sesenggukan.
KAMU SEDANG MEMBACA
GORESAN HATI
Novela Juvenil~𝓗𝓲𝓭𝓾𝓹 𝓭𝓮𝓷𝓰𝓪𝓷 𝓼𝓮𝓰𝓪𝓵𝓪 𝓴𝓮𝓫𝓸𝓱𝓸𝓷𝓰𝓪𝓷 ~𝒱𝑒𝓇𝒶𝓃𝒶 𝑀𝒶𝓊𝓁𝒾𝓃 𝒩 "A-ayah cukup sa-sakittt..." "Kau pantas diberi hukuman SIALAN" ••• "Kerja apa kamu? Ngejalang?" "Ibu walaupun aku ngga punya uang...