13.Fejezet

148 8 0
                                    

A hetek csak teltek, a rosszullét nem nagyon akart múlni. Egyik nap úgy döntöttem, ellátogatunk Gary-vel a szüleimhez. Már rég láttam őket. Vittünk sütit meg bort, hogy ne üres kézzel menjünk. Mikor beléptünk az ajtón, anya rám nézett.

- Te híztál. – mért végig.

- Köszi anya. Nekem is hiányoztál. – öleltem meg.

Elnevette magát. Leültünk az asztalhoz vacsorázni. Miután végeztünk a vacsorával, Gary és apa leültek a kanapéra meccset nézni, és beszélni róla. Aranyosak voltak ketten, ahogy beleélték magukat a dolgokba. Én meg anya pedig ketten maradtunk a konyhában. Egy ideig csöndben figyelt, aztán megszólalt.

- Csináltattál terhességi tesztet? – kérdezte meg mikor a számhoz emeltem a boros poharat.

- Anya. – csuktam le a szemem. – Nem vagyok terhes.

- Nekem van itthon tesztem a biztonság kedvéért. Nem akarod megcsinálni? – aggodalmaskodott tovább.

- Nem. – forgattam a szemem.

- Csak, hogy biztosak legyünk. Kérlek. – tette össze a két kezét.

- Jó. Hol van az a teszt? – adtam meg magam, anya pedig elindult a fürdő felé, közben legyinttet, hogy menjek utána. Szót fogadtam.
A fürdőben kotorászott pár percig, aztán mikor megtalálta, átnyújtotta a tesztet. Kikaptam a kezéből. Néztünk egymásra.

- Kimennél? – nevettem el magam. Fejéhez kapott, utána kiment a fürdőből.

Egy ideig álltam a teszt fölött. Gary nem gondolt arra az esetre, hogy netalán tán terhes volnék. Én mélyen legbelül gondoltam erre, de nem akartam tudatosítani magamban, így húztam-halasztottam a tesztet, ahogy csak tudtam. Anya elkezdett kopogni az ajtón, de ki kiabáltam, hogy várjon még. Türelmetlen volt, és én is kezdtem az lenni. Végül kivettem a dobozból a tesztet. Sóhajtottam egyet, aztán megcsináltam. Vártam az eredményre. Homlokom verejtéktől gyöngyözött. Miközben vártam a tesztre, a használati utasítást olvasgattam. Mikor megláttam a két csíkot, elkerekedett a szemem. Anya újra kopogott. Most nem szóltam semmit, beengedtem. Anya bejött, rám nézett, aztán pedig a tesztre, és újra rám.

- Ez pozitív. – állt egy helyben. Várta a reakciómat.

- Terhes vagyok. – sírtam el magam. Anya átölelt.

Apa éppen wc-re jött. Meglátott minket.

- Mi folyik itt? – kérdezte.

- A kislányunk terhes. – nézett rá anya könnyes szemekkel.

- Hogy mi? – jött közelebb. Megmutattam neki a teszt eredményt. Szóhoz sem jutott.

- Mi folyik itt a fürdőben? Valami családi kupak tanács? – kérdezte Gary nevetve, de mikor meglátta, hogy anya és én könnyes szemmel állunk, apa pedig szóhoz sem jut, lefagyott a mosoly az arcáról.

Közelebb jött. Meglátta a tesztet. Ő is rám nézett.

- Gary.. – szólaltam meg, de ő kifordult a fürdőből, és elviharzott.

Ránéztem anyára, aki újra átölelt engem.

- Semmi baj, váratlanul érte a hír. Ahogyan téged is. De megbeszélitek és nem lesz semmi baj. Menj utána. – lökött meg óvatosan.

Utána mentem. A verandán ült, cigizett. Leültem mellé.

- Haragszol? – kérdeztem.

- Mióta tudod? – szívott bele cigijébe.

Who am i? Where stories live. Discover now