Hier boven heb ik een plattegrond van Maria's kamer toegevoegd. Ja de kamer hoort kleiner en alles hoort dichter bij elkaar. Maar ik ben dan ook geen kunstenaar. :)
P.S. Dat rijmde. :)Toen Maria thuis kwam zat haar moeder op de bank. De woon amer was niet erg groot maar door de open keuken leek het van wel, er stond een bank met twee comfortabele stoelen en in de hoek stond de TV. Haar moeder gaf haar een knuffel en keek haar met een schuin oog aan. "Je moet rusten..." zei ze bezorgd. Maria zei maar niets en liep naar de keuken en pakte een boterham. Ze had na het inpakken weg mogen gaan. Ze hadden haar verteld dat ze morgen naar het bureau moest komen en ze verhoord werd. Ze voelde zich moe en het drong eindelijk een beetje door wat er gebeurd was. Ze had geen honger. Dus ze liep naar boven en rolde in bed. Ze drukte haar gezicht in haar paarse kussen. Zo bleef ze een tijdje liggen. Ze zuchtte en draaide zich om. Na een kwartiertje viel ze in slaap.
Toen ze wakker werd keek ze haar kamer rond. Ze ging rechtop op bed zitten en pakte haar telefoon. in beeld kwam: GEEN VERDERE BERICHTEN. Ze keek naar haar bureau rechts in de hoek. Hij was niet heel groot en er paste niet veel op. Aan de linkerkant van haar kamer stond een grote kast en stonden foto's met wat andere spullen. Ook stond naast de kast een kaptafel.
Ze keek op haar klok: kwart voor twaalf. Ze gaapte en liep naar beneden. Ze pakte een mok uit een keuken kastje en melk uit de koelkast. "Dam, waar is de honing?" Zuchtte ze vermoeit. Natuurlijk keek ze in het verkeerde kastje, omdat het zo laat was. Ze pakte de honing en roerde die door de melk. Ze zette hem in de magnetron en wachtte een paar minuten. Ze was net te laat en de melk kookte over. "Shit" ze pakte een doekje uit de wasbak en maakte de magnetron schoon. 'De melk is ten minste goed warm' dacht ze en liep er mee naar boven. Toen ze haar melk op had, zette ze de mok naast zich op het nachtkastje en viel uiteindelijk weer in slaap.
JE LEEST
Één TV is één dode man
Mystery / ThrillerMaria loopt op de verkeerde dag met haar vader een TV winkel binnen. Een vreselijke dag met een trauma voor de rest van haar leven. Dit zal haar altijd bij blijven.