Partea 6

129 63 1
                                    

Atunci cand esti indragostit in mod clar nu poti sa fi coerent sau atent, e acel sentiment frumos care te face sa te simti ca in al noulea cer, care a bagat-o i probleme pe Alice. Totul a descurs atat de rapid incat nici ea nu a realizat ce se intampla si in ce directie era nevoita sa paseasca. Nici nu s-ar fi gandit ca ii poate sfasia inima Tinei, mai ales dupa toate saptamanile in care au fost impreuna. Insa acum avea timp sa se gandeasca, acum avea timp sa inteleaga, acm avea timp sa sufere, acum cand e impreuna cu parintii ei in masina care se indreapta spre alt oras si spre o alta viata, departe de tot ce stia ea pana acum, departe de serile petrecute impreuna cu Tina care o faceau sa se simta atat de bine, departe de lectiile de pian cu Valentina care erau atat de amuzante, Departe de zilele petrecute impreuna cu Tina si Valentina care erau atat de relaxante, departe de tot ce o facea sa se simta cu adevarat fericita. 

Insa totul a pornit din cauza parinitlor. Atat Tina cat si Alice au devenit foarte linistite si nepasatoare de majoritatea certurilor primite de la parinti. Daca aveti o familie cu parinti care va interogheaza mereu, stiti cat e de greu sa nu te enervezi si sa nu va certati, insa fetele nu mai erau asa. Amandoua au inteles cat de putin conta o cearta cu privire la ora la care vi acasa, la o nota mica sau legat de aspecte foarte minore de care parintii lor se legau. Acestia nu voiau ca fetele lor sa comenteze, dar ei se legau de orice aspect posibil doar ca sa le atraga intr-o cearta. Insa cum spuneam fetele reactionau diferit de cand s-au gasit una pe alta. Veneau parintii lor sa le certe, ele calm isi cereau scuze si taceau gandindu-se la total altceva in timp ce parintii comentau, lucru care bineinteles ii oftica. Apoi intr-o zi mama lui Alice a observat ca aceasta are un telefon nou. Gandindu-se ca a facut ceva rau ca sa il obtina imediat a inceăut sa ii puna intrebari pe un ton agresiv legat de telefon.

- De la cine il ai ?

- De la o prietena.

- Chiar te astepti sa te cred nesimtito ?!

- Ok crezi ce vrei, eu zic adevarul.

- Ce prietena ?

- Noua fata pe care am intalnit-o la orele doamnei Valentina, e atat de draguta si minunata, ea si-a  luat un telefon nou si mi la dat mie pe al ei, stia ca il ador. E foarte de treaba Tina, nu ai de ce sa te ingrijorezi mama.

Problema era insa faptul ca mama lui Alice se ingrijora foarte tare. Vedea din modul cum vorbeste si zambetul ei ca Tina pentru ea reprezenta mai mult decat o prietena. Pe langa asta o vedea mereu ca se intalneste cu Tina in fata casei si se tin de mana uneori. A vazut ca toata ziua era cu telefonul in mana scriind mesaje prietenei sale si a vazut ca in ultimul timp Alice nu mai era fata aia aroganta si serioasa cu o parere de sine super ridicata, a vazut ca devenea mai neindemanatica, mai fericita si mai intelegatoare. In mod normal asta ar fi un motiv de bucurie, cand vezi ca fica ta se schimba intr-o persoana mai buna, nu si pentru mama sa, care era o femeie extrem de religioasa si credea ca inca traieste in anii 60 care vrea ca fata ei sa fie o inteligenta autoritara si cu nasul pe sus fata de alta fete.

Iar momentul care a declansat situatia asta, a fost peste doua zile dupa ce cele doua fete au adormit in acelasi pat acasa la Tina, desi nu au facut nimic altceva decat sa adoarma un langa cealalta. Mama Tinei venise in dimineata aia sa puna cateva haine in dulapul ei. Cand a deschis usa le-a vazut pe cele doua dormind in pat. Fara sa mai gandeasca sau sa vorbeasca macar cu Tina dupa, aceasta a crezut ca fetele facusera dragoste in aceea noapte, un lucru fooooarte neortodox, care, vezi doamne, in opinia ei, era mai rau decat sa omori pe cineva, pentru ca asta e religia, condamna iubirea si promoveaza ura. 

Cand au luat micul de jun, mama Tinei nu a spus nimic, si nici nu avea sa spuna nimic in continuare, comportandu-se mai rau ca un spion rusesc, ii cere lui Alice numarul mamei ei pentru ca a ramas fara oua si daca poate ea sa ii imprumute cateva. Dupa cum va dati seama asta nu e nimic decat un pretext pentru a obtine numarul mamei lui Alice si de a ii spune ca fiicele lor sunt niste pacatoase. Oricul, la nivelul asta chiar daca fetele i-ar fi spus ca nu facusera dragoste, mamele lor nu le-ar fi crezut. 

Astfel ca dupa ce Alice a plecat acasa, nu ar fi crezut ca, odata ce paseste pragul casei ei, Tina ar deveni doar o memorie. Mama ei a aparut de dupa usa si i-a dat o palma puternica peste fata din senin, lucru care o facuse pe Alice sa cada la pamant. Cu lacrimi in ochi si confuza se uita spre mama ei care avea un chip plin de ura. Biata Alice trecuse prin iad in seara aceea dupa ce a fost batuta de parintii ei si inchisa in casa pentru weekend, iar telefonul si laptopul i-au fost confiscate ca sa nu poata tine legatura cu Tina.

In accelasi timp, mama Tinei nu i-a facut nimic, nu i-a spus nimic, ci o lasa sa sufere, neintelegand ce se intampla cu Alice. Cu toate astea mama Tinei era atat de afectata de simpla lor prietenie incat nici nu mai vorbea cu Tina si o evita, desi Tina nici nu remarcase asta din cauza stresului provocat de tacerea prietenei sale.

Asta e modul trist in care o iubire inocenta s-a transformat in vina, suferinta si lacrimi. Asta e modul in care cei asa zisi drepti au stiut sa inteleaga o prietenie care nu afecta pe nimeni ci din contra, aducea doar fericire. Cu toate astea, in timp ce parintii lor erau mandrii ca au facut ce vrea dumnezeul lor imaginar, Tina si Alice priveau catre stele in fiecare seara senina, gandindu-se una la cealalta, asteptand in suferinta sa iasa victorioase.


Totul pentru TineUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum