Gerçekten yaşadın mı sen?

156 5 2
                                    

Hiçbir kelebeğin uçuşunu gözlerinle takip ettin mi? Ya da bir tırtılın olanca zayıflığına karşın yaşayabilmek için verdiği çabayı izledin mi? Milyonlarca karıncanın muhteşem bir uyum içinde yuvaları için çalışmasını görüp hayrete düştün mü?
Yağmur damlalarının yere düştüğü an çıkardığı sesi dinleyip kendini eşsiz bir bestenin notaları arasında dolaşırken buldun mu? Sonbaharda herhangi bir parkta, yere düşen kızıl yapraklara basıp yürürken, o yaprakların çıtırtısını duyup, ilk aşkını düşündün mü? Hiç geceye doğru kaybolan güneşi izledin mi? Ya da yepyeni bir günün doğuşunu?
Tanımadığın bir çocukla bir dakika da olsa saklambaç, körebe, misket oynadın mı?
Sokakta, daha önce hiç görmediğin birine, 'günaydın, iyi günler, iyi akşamlar' dedin mi bir kez olsun? Yolda gördüğün kimsesiz bir çocuğa, bir yaşlıya cebindeki son paranın yarısıyla bir şeyler armağan ettin mi?
Yarın ne olacak diye düşünmeden akşamında deli gibi sarhoş olana kadar içtin mi? Yorgunluktan dizlerin kırılıp yere düşene kadar dans ettin mi? Çok beğendiğin bir filmi izledikten sonra gözyaşlarını ya da kahkahalarını gizlemeden çıkabildin mi sinemadan? Bir konsere gidip boğazın yırtılana, sesin kısılana kadar bağıra çağıra eşlik ettin mi şarkıcıya? Bir kitabın en sevdiğin bölümünü defalarca okuyup, sadece ama sadece o sayfaların yıprandığını görüp güldün mü kendine?
Kendini denize bırakıp o maviliklerin coşkusunu duyabildin mi yüreğinde?
Bir bayram sabahı erken kalkıp annenin babanın elini öpmenin huzurunu yaşadın mı? Gecenin saat 3'ünde bile aradığında seni dinleyen ve duymak istediklerini söyleyen bir dost edindin mi kendine? Bir çiçeğin kokusunu içine çekerken, bir ormanda yürürken, bir köpeğin yüzündeki masumluğu hissederken, bir balığın yüzüşünü izlerken doğada milyonlarca yıldan beri süren o müthiş değişimin heyecanını yaşadın mı?
En yalnız, en çaresiz kaldığın anda bile "Bir sonraki gün bugünkünden iyi olacak" deyip besleyebildin mi umudunu? Delicesine aşık oldun mu birine? Erişemeyeceğini bildiğin halde tutkuyla sevmeye devam edebildin mi onu?
Sevgilinle ilk göz göze geldiğin, ilk el ele tutuştuğun anda yaşadığın heyecanı aradan yıllar geçmesine rağmen hala taşıdığını söyleyebildin mi kendine? "Sana ihtiyacım var" dediği zaman her şeyi bir kenara bırakıp binlerce kilometre yol gitmeyi göze aldın mı hiç? "Seni seviyorum" dediğin anda sevgilinin gözündeki parıltıyı, yüzünden geçen o küçük aşk alevini yakalayabildin mi?
"Senin için her şeyi yapabilirim" dedin mi birine? Ve bunu derken kendini huzurlu hissedebildin mi?
"Yapmadım." diyorsan, gerçekten yaşadın mı sen?

Hep 17Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin