Hazzel melangkah masuk ke dalam pagar sekolah dan melihat pelajar samseng yang memukulnya semalam sudah siap menunggunya.
"Hei.. Budak bisu dah datang. Duit?" Lelaki itu menadah tangan dengan riak sinis.
Hazzel tanpa kata meletakkan wang not 500 euro di atas tapak tangan samseng itu sebelum berlalu pergi.
"Wow banyak!" Samseng itu mencium duit yang diberi kepadanya.
"Sekejap."
Langkah Hazzel terhenti apabila mendengar suara gadis di belakangnya. Terus jejaka itu menoleh dan melihat si gadis yang sedang berdiri di hadapan tiga pelajar samseng itu.
"Sini duit tu." Healy menadah tangan.
"For what?" Lelaki itu menyimpan duit di dalam poketnya.
"I cakap bagi tu bagi je lah!" Suara Healy meninggi.
Pembuli itu tergelak.
"Kau jangan berlagak disini ya. Kau ingat aku takut ke dengan kau? Hello miss D'Ezekiel, jangan ingat disebabkan bapak kau kaya, aku takut dengan kau. Aku sikit pun tak takut."
Healy memeluk tubuh.
"Oh baguslah kalau you tahu bapak I kaya. Sekurang kurangnya I datang sini guna duit sendiri kalau nak dibandingkan dengan korang yang datang sini dengan biasiswa. Dahla miskin lepastu berlagak pula!" Healy tersenyum sinis. Muka pembuli itu mula kemerahan akibat marah.
"Jangan sampai aku pukul kau." Pembuli itu mula menghampiri Healy.
Hazzel pantas berpatah balik dan menarik tangan Healy namun gadis itu merentap tangannya kembali.
"You diam. Jangan masuk campur." Healy menunjuk ke arah Hazzel. Hazzel mengerutkan dahi. Aik? Dia pun kena marah?
Betullah, perempuan ini tidak siuman.
Healy kembali memandang pembuli yang berada di hadapannya.
"Pukullah I. Sekali jari miskin you melekat di kulit I, I akan pastikan you berambus dari sekolah ini. You tahu siapa I kan?" Healy memeluk tubuh.
Lelaki pembuli itu mengacip gigi.
"Kau.."
"Bagi balik duit tu."
Dengusan dilepaskan sebelum duit Hazzel tadi dikeluarkan dari poket dan dilempar ke tanah. Kemudian lelaki itu meninggalkan Healy bersama perasaan membara di dalam hati.
Healy mengutip duit di tanah dan dia berjalan ke arah Hazzel. Duit itu dihulur kepada Hazzel kembali.
Hazzel hanya memandang kepingan duit ditangan Healy sebelum jejaka itu turut berpaling pergi tanpa menghiraukan Healy.
"Hazzel!"
"Aku tahu kau cuba nak tolong aku tapi bukan itu caranya. Macamtu ke kau pandang orang miskin? Hina? Yes dia memang jahat tapi kalau kau hina dia, apa beza kau dengan dia?" Hazzel mula bersuara apabila tiada orang di sekeliling mereka.
Healy terkedu.
"I.. I tak bermaksud macamtu."
"Kekayaan kau bukan diguna untuk menghina orang miskin. Setiap orang ada takdir yang berbeza." Hazzel merenung mata Healy.
Gadis itu menunduk.
"Gaji aku dapat semalam €4000. Tak jejas apa apa pun bagi 500 dekat dia. Aku takkan mati dengan 3500 ditangan." Hazzel melangkah pergi meninggalkan Healy.