"Argh! Kau dah kenapa?" Hazzel mengusap pipinya yang baru lepas ditumbuk. Dahla dia tumbuk di tempat toreh!
"You lah! Jahat!" Healy terus memukul Hazzel namun Hazzel pantas menggenggam lengan baju Healy.
"Sakitlah jangan pukul aku lagi." Hazzel merungut. Healy mendengus dan menarik kerusi sebelum duduk di atas kerusi.
Mata mereka bertemu.
"Abang." Air mata Healy mula bertakung. Hazzel mula senyum dan menarik Healy rapat ke arahnya.
"Aku rujuk kau kembali Quinn Healy De Ezekiel."
Air mata Healy terus jatuh dan dia mencium bibir Hazzel. Hazzel diam dan mengemaskan pelukan.
"Abang minta maaf."
"Jangan buat macamtu lagi! Cerai ni bukan benda main main. Healy dah nak gila dah abang tahu tak? Bencilah abang ni!" Healy memberontak namun Hazzel terus mengusap belakang si isteri.
Yang dirujuk kembali setelah dua hari bercerai.
"Ya sayang. Abang minta maaf. Abang tak fikir dulu sebelum buat apa apa." Hazzel memujuk Healy yang masih menangis.
Healy memanjat katil dan berbaring disebelah Hazzel. Tubuh Hazzel dipeluk dari tepi.
"Nanti lusa kita pergi mahkamah daftar cerai dan rujuk. Buruk betul perangai bertalak rujuk luar mahkamah ni." Hazzel tergelak kecil. Healy turut tergelak.
"Tapi kan abang sakit lagi?"
"Alah sikit je ni. Lagipun abang taknak duduk hospital dah. Abang nak balik. Nak sayang jaga." Hazzel memandang Healy dan mencium hidung Healy.
"Mengada." Healy menepuk lembut bahu Hazzel.
"Abang minta maaf." Pinta Hazzel lagi. Healy memandang mata biru yang bersinar itu.
"Kenapa?"
"Sebab tak jaga sayang dulu. Abang takut sangat bila tengok sayang hampir mati sebab abang. Abang rasa abang.." Hazzel menunduk dan diam.
Healy tersenyum nipis dan mendongakkan dagu Hazzel sebelum mata berair Hazzel dicium.
"Siapa cakap abang tak jaga Healy? Abang je yang jaga Healy macamni tau. Tentang kejadian hotel tu, itu semua Allah dah tetapkan abang kena terima. Kalau Healy dan semua orang tak salahkan abang, kenapa abang nak salahkan diri sendiri? Selain kejadian hotel abang ingat apa jadi? Masa apartment abang dan Noah terbakar, siapa yang selamatkan Healy sampai luka dulu? Ni, luka sekarang ni sebab apa? Sebab abang nak selamatkan diri sendiri ke? Tak. Sebab abang nak selamatkan orang lain. Jadi abang rela sakit. Itu abang panggil abang tak jaga?"
Hazzel hanya diam. Kemudian dia menyusup masuk kedalam pelukan Healy dan memejam mata.
"Sakit." Hazzel mengadu apabila bahagian luka di badannya terasa pedih dan menyakitkan.
Healy berpaling dan mencapai beg tangannya sebelum beg itu digeledah. Kemudian tangannya mengeluarkan sebiji coklat.
"Nah. Makan ni. Abang tak makan lagi dari tadi macamana nak sembuh? Nanti Healy suruh nurse bawa makanan." Healy mengoyakkan plastik coklat dan disumbat kedalam mulut Hazzel.
"Taknak makanan sini. Tawar. Tak sedap." Hazzel menggeleng dan mengemam coklat didalam mulut.
"Eh eh mengadanya dia. Haritu dekat Bawaat Alhayaa tu makan benda yang lagi teruk dari makanan hospital ni okey je?" Healy mencubit lembut hidung Hazzel.
"Taknak.. Tak sedap." Hazzel berdegil.
"Iya lah sayang. Nanti Healy pergi beli makanan untuk abang okey? Abang nak makan apa?" Soal Healy.