Sudah beberapa minggu selepas insiden itu berlaku. Arfa masih lagi tidak mahu bercakap dengan Faris. Dia juga berasa hilang selera makan sejak akhir- akhir ini. Mujurlah kandungan Arfa selamat namun dia masih tidak memberitahu Faris. Arfa turun ke bawah menuju ke dapur. Tiba- tiba, dia berasa pening dan semuanya menjadi kabur.
Arfa membuka matanya perlahan- lahan. "Arfa ? " Faris melihat Arfa telah sedar. "Saya dekat mana ni ? " Soal Arfa. "Hospital, " kata Faris. Arfa terdiam. "Arfa, sebenarnya saya ada benda nak bagitahu awak, " kata Faris. "Sebenarnya awak nak bagitahu yang awak ni mafia kan ? " Faris memandang ke arah Arfa. "Sampai hati awak tipu saya ! Tipu parents saya ! " Kata Arfa. Air matanya mula mengalir. "Arfa, " air mata Faris mula mengalir. "Kenapalah saya ni bodoh sangat, " kata Arfa. "Let me explain... " "For what ? No need Faris. I know everything. Now get out ! " kata Arfa. "Sayang please... " "I said get out ! " Faris akhirnya keluar dari bilik tersebut.
Sudah 3 hari Arfa berada di hospital. Akhirnya dia boleh keluar dari hospital. Faris hanya datang melawat Arfa ketika Arfa sedang tidur. Dia tahu Arfa masih tidak boleh menerimanya lagi. Arfa mengemas barang- barangnya kemudian menuju ke lapangan terbang.
Faris pergi ke hospital. Dia masuk ke dalam bilik Arfa namun tiada sesiapa berada di situ. "Nurse, where's my wife ? " Soal Faris sambil menunjukkan ke arah katil Arfa. "Ouh, she just discharge, " kata jururawat tersebut. "Discharge ? " Soal Faris. "Yes sir, " kata jururawat itu. Tiba- tiba jururawat tersebut memberikan sepucuk surat kepada Faris. "This is for you, " Faris mula membaca isi surat tersebut.
Dear My yeobo
Kalau awak baca surat ni, maknanya awak dah tak akan jumpa saya lagi. Jangan risau pasal our junior, saya akan jaga dia. Saya minta maaf sebab saya tak bagitahu awak. Yeah, this baby is 5 months now. She so active just like you. Okay I have to go. Saranghae appa~
Your chagiya,
Arfa♡Faris terus berlari ke keretanya. Dia memandu dengan laju ke lapangan terbang. Faris telah tiba di lapangan terbang. Dia melihat pada jadual penerbangan ke Malaysia. Malangnya Faris sudah terlambat. Penerbangan ke Malaysia sudah berlepas 15 minit yang lalu.
Faris kemudian pulang ke rumahnya. Dia berasa sangat kecewa. Faris masuk ke dalam biliknya. Dia membuka pintu almari untuk mengambil bajunya. Tiba- tiba dia ternampak sebuah kotak kecil di dalam almari tersebut. Faris membuka kotak kecil tersebut. Di dalam kotak itu terdapat sekeping gambar kandungan bayi. Air matanya tiba- tiba mengalir. Faris melihat ada sepucuk surat yang ditulis oleh Arfa.
Annyeong appa~
How are you ? Guess what ? Surprise ! I am pregnant, yeobo. I hope you like this surprise. You're gonna be an appa. Congrats ! Our moon is so active appa. Doctor said it's a girl hehe. Btw mommy and little arfa love you so much appa ! Saranghae ! Muah !
-mommy-Faris menangis sambil membaca surat tersebut.
"I am sorry Arfa... "
YOU ARE READING
My Husband Is A Mafia
RomanceSiapa sangka seorang lelaki yang lemah lembut itu sebenarnya seorang pembunuh bersiri. Siapa sangka seorang lelaki yang menyayangi isterinya itu sebenarnya seorang pemilik pasaran gelap yang diburu. Arfa masih tertanya- tanya siapa sebenarnya lelaki...