🌹Chapter 16 : APPA ! 🔪

419 13 1
                                    

Faris sedang membaca buku di atas sofa. Dia membaca buku kegemaran Arfa. Faris sangat rindu akan isterinya. "Kopi sir, " kak Irma membawa secawan kopi kemudian meletakkannya di atas meja. "Mana Adam ? Dari tadi saya tak nampak dia, " Soal Faris. "Dia kata ada hal, " kata kak Irma. Faris hanya mengangguk.

Faris berjalan- jalan di taman belakang rumahnya. Dia melihat bunga- bunga yang cantik ditanam oleh kak Hanis. "She's really love flowers. I miss her so much, " kata Faris.

Arfa dan Arifa tiba di hadapan rumah Faris. "Rumah siapa ni mommy ? " Soal Arifa. "This is our house, appa's house, " kata Arfa. "Appa ? " Arfa mula tersenyum. Arfa dan Arifa keluar dari kereta. Mereka melihat Faris sedang berjalan- jalan di belakang rumah. Arfa memulakan perancangannya untuk membuat kejutan kepada Faris.

Faris duduk di atas buaian. Dia melihat ke arah langit. "I miss you, " kata Faris. "No need to miss me appa, " seorang budak kecil datang ke arahnya. Faris memandang ke arah gadis kecil itu. "Annyeonghaseyo Arfa Zahirah imnida, " kata gadis kecil itu. "Appa ? Are you my daughter ? " Soal Faris. "No, i am Arfa's daughter. Arfa junior, " kata Arifa sambil ketawa. Faris memeluk Arifa. "Where is mommy ? " Soal Faris. "I don't know, " Arifa mengangkat bahunya. "You don't miss me ? " Arfa datang dari belakang Faris. Faris memandang ke arah Arfa. "Look at appa. He's speechless, " kata Arfa sambil ketawa. Arifa turut ketawa. Faris memeluk Arfa dengan ketat. "Okay, okay, I can't breathe now, " kata Arfa. Dia cuba untuk melepaskan pelukan.

"Arifa, this is your father. Your appa, " kata Arfa. "And yeobo, this is our daughter, " kata Arfa lagi. Faris memandang ke arah Arifa. "She's so smart sayang, " kata Faris. "Who's the mommy ? " kata Arfa. Faris dan Arifa ketawa. "Appa, jom pergi playground, " kata Arifa. "Listen dear, appa tak pandai cakap melayu, " Arfa mula mengusik Faris. "I know okay, " kata Faris. "I am just kidding okey, " kata Arfa. Faris kemudian membawa Arifa ke taman permainan.

My Husband Is A MafiaWhere stories live. Discover now