Arfa membantu Puan Aisha menyediakan makan malam. Danial dan Tuan Arif berada di ruang tamu. Arfa memanggil bapa dan abangnya untuk makan malam bersama.
"Next week kita ada dinner dengan family Uncle Fairuz, " kata Tuan Arif. Arfa dan Danial hanya mengangguk. "Kita nak discuss pasal Arfa dengan Faris, " kata Tuan Arif. Arfa hampir tersedak mendengar kata- kata Tuan Arif. Matanya membulat sambil memandang ke arah Tuan Arif. "Hah ? Discuss apa pula ni pa ? " Soal Arfa. "Papa dengan Uncle Fairuz nak jodohkan Arfa dengan Faris, anak Uncle Fairuz, " kata Tuan Arif. Danial memandang ke arah Arfa. Wajah Arfa mula berubah apabila mendengar kata- kata Tuan Arif.
🔪🔪🔪🔪❤️❤️❤️❤️❤️🔪🔪🔪🔪
"What ?! Are you serious mom ? Kenapa mommy tak bincang dengan Faris dulu ? " kata Faris. Dia berasa terkejut. "Yes dear. You almost 30 years lah Faris. Sampai bila mommy nak tunggu, " kata Puan Khadeejah. "It's up to you guys. Faris tak nak ambil tahu pasal ni, " kata Faris. "Next week kita ada dinner and Faris kena join the dinner, " kata Tuan Fairuz. "But daddy... " "No buts ! " Kata Tuan Fairuz.
Faris masuk ke biliknya. Dia menyimpan peralatan peribadinya seperti pisau dan pistol ke dalam laci. Faris masih memikirkan tentang Arfa. Dia masih tidak mempunyai sebarang maklumat tentang Arfa. "I want you, " kata Faris sambil melihat rantai milik Arfa.
🔪🔪🔪🔪❤️❤️❤️❤️❤️🔪🔪🔪🔪
Hari ini merupakan hari makan malam Arfa bersama keluarga bakal mentuanya. Arfa hanya bersetuju dengan permintaan Tuan Arif kerana tidak mahu melukakan hati kedua ibu bapanya. Dia memakai gaun bewarna kuning dan kasut tumit tinggi. Arfa tercari- cari rantainya namun tidak jumpa. "Mana ni ? " Dia mencari di setiap tempat namun tiada. "Arfa ! Arfa ! Cepat sikit. Orang dah nak pergi ni, " kata Danial. "Kejap, Arfa tengah cari rantai Arfa, " kata Arfa. Danial menuju ke bilik Arfa. "Cepatlah sikit. Mama dengan papa dah tunggu, " kata Danial. Arfa menarik nafas panjang. Dia mengambil beg tangannya lalu turun ke bawah.
Tuan Arif dan keluarga telah tiba di rumah Tuan Fairuz. Tuan Fairuz menjemput keluarga Tuan Arif masuk dan membawa mereka ke ruang makan. Arfa memimpin tangan Danial. Mereka berdua masuk bersama- sama selepas Tuan Arif dan Puan Aisha masuk. Mereka semua duduk di meja makan sementara menunggu ketibaan Faris.
"Mana Faris ? " Soal Tuan Arif. "Kejap lagi sampailah dia tu, " kata Tuan Fairuz. Arfa memandang ke arah Danial. Dia tidak mempunyai selera makan hari ini. Danial menyuruhnya menjamah sedikit agar tidak membuat Puan Khadeejah kecil hati. Arfa hanya menjamah sedikit dan minum segelas jus oren. "Ma, pa, Arfa keluar sekejap boleh ? " Soal Arfa. Tuan Arif hanya mengangguk. Dia keluar sekejap untuk mengambil angin.
Arfa duduk di tepi kolam renang. Dia merendam kakinya ke dalam kolam tersebut. "I miss you Soobin. How are you chagiya ? " Kata Arfa sambil memandang di sekeliling rumah tersebut. "Excuse me, what are you doing here ? " Arfa terkejut apabila terdengar suara seseorang datang dari arah belakangnya.
"Sorry ganggu tapi awak buat apa dekat sini ? " Soal lelaki tersebut. Arfa berdiri lalu memandang ke arah lelaki tersebut. "Awak ?! " Kata mereka serentak. Arfa terkejut apabila Faris. Wajahnya sama seperti lelaki yang melanggarnya di pusat membeli- belah tempoh hari. "Arfa Zahirah kan ? " Soal Faris. "Haah. Awak ni Faris anak uncle Fairuz ? " Soal Arfa. "Yeah that's me. Tak sangka saya dapat jumpa awak lagi, " kata Faris. Arfa hanya tersenyum. Dia dan Faris masuk ke dalam rumah bersama- sama.
"Arfa buat apa dekat luar ? " Soal Puan Khadeejah. "Arfa duduk dekat pool tu je. Ermm.. Faris dah sampai, " kata Arfa lalu duduk di sebelah Danial. "Assalamualaikum, " kedengaran suara Faris memberi salam. "Waalaikumsalam, " jawab mereka serentak. "Maaf sebab terlambat, tadi Faris ada hal sikit, " kata Faris lalu duduk di hadapan Arfa. "Tak apa Faris, kami faham, " kata Tuan Arif. Faris memandang ke arah Arfa sambil tersenyum. Arfa hanya menunduk kemudian memandang ke arah Danial.
Selepas makan, Arfa duduk di luar untuk mengambil angin. Ibu bapa Arfa dan Faris sedang berbincang tentang majlis perkahwinan mereka. "Abang balik dulu, nanti Arfa balik dengan papa okey, " kata Danial. Arfa hanya mengangguk. Dia duduk semula di tepi kolam renang itu.
Faris datang ke arah Arfa. Dia duduk di sebelah Arfa. "Boleh saya duduk ? " Soal Faris. Arfa hanya mengangguk. "Nah, " Faris menghulurkan seutas rantai kepada Arfa. "Mana awak jumpa ? Puas saya cari, " kata Arfa. "Masa saya terlanggar awak. Rantai awak tercicir, " kata Faris. Arfa mengambil rantai itu semula. "Thanks, " kata Arfa. Faris hanya tersenyum sambil memandang ke arah Arfa.
🔪🔪🔪🔪❤️❤️❤️❤️❤️🔪🔪🔪🔪
"I wanna break up ! " "Wae ?! " Soal Soobin. "Cause you're mafia ! How could you lie to me ?! " Perempuan itu menampar muka Soobin. "You're stupid ! I never love you ! You ruined my life ! " Jerit Soobin. Dia menghulurkan pistol lalu menghalakan ke arah perempuan tersebut. "Ready to die, " "BANG ! " satu tembakan dilepaskan lalu terkena tepat pada dada perempuan tersebut. "I never loved you ! " Jerit Soobin lalu mengheret perempuan tersebut. Dia mencampak mayat perempuan tersebut ke dalam gaung.
🔪🔪🔪🔪❤️❤️❤️❤️❤️🔪🔪🔪🔪
Arfa dan Faris masuk ke dalam rumah. Mereka ingin mendengar apa yang dibincangkan oleh ibu bapa mereka. "Arfa dengan Faris macam mana ? " Soal Puan Khadeejah. "Faris ikut je, " kata Faris. Arfa hanya mengangguk.
YOU ARE READING
My Husband Is A Mafia
RomanceSiapa sangka seorang lelaki yang lemah lembut itu sebenarnya seorang pembunuh bersiri. Siapa sangka seorang lelaki yang menyayangi isterinya itu sebenarnya seorang pemilik pasaran gelap yang diburu. Arfa masih tertanya- tanya siapa sebenarnya lelaki...