BAB 2

9 1 0
                                    

Kolej  Permata terpampang megah di hadapan pintu masuk kolej tersebut.Ramai mahasiswa dan mahasiswi yang bersekolah di sana termasuk Abby.

Abby melangkah di kolej itu bersama dengan rakan sekuliahnya dari semeter pertama sampailah sekarang mereka tetap berkawan baik.Jika ada antara mereka yang berada dalam keadaan susah pasti saling membantu.

"Emm Abby apa kata kita breakfast kat kantin kolej ni saja.Saya malas nak breakfast kat luar."Ujar Bayona.

"Okey lah,lagipula kalau kita breakfast kat luar tak sempat masuk kelas nanti."Sokong Abby.

"Then let's go."

Baru saja Abby dan Bayona maju beberapa langkah,tiba-tiba seorang pelajar perempuan melewati mereka.

Dan bau pelajar itu sangat dikenali oleh Abby tapi dia tidak pasti sama ada pelajar itu adalah gadis yang dia temui di kafe semalam atau bukan.Tidak menunggu lama mereka meneruskan perjalanan.

"Oh ya Abby,kau kelab renang kan."Kata Bayona.

Abby yang baru saja selamat menelan nasi gorengnya menoleh ke arah kawannya sambil mengerutkan dahi.

"Kenapa?"

"Tak adalah saya cuma nak cakap kelab renang  sekarang semakin sedikit."

Abby menghela nafas kecil.

"Pasal tu lah saya diberi tugas mencari ahli yang baru."

"Mana nak cari ahli baru ni sebab semua dah pilih kelab masing-masing."Sambungnya lagi.

Bayona teringat sesuatu perkara.

"Wait Abby,bulan ni kan kolej kita ni buka tawaran pelajar yang tamat SPM.Apa kata kau cari ja ahli baru di sana."

"Harap-harap lah banyak yang nak join kelab renang."Kata Abby lalu menyedut minumannya.

"Janganlah banyak fikir tentang semua tu,yang penting pengajian kita hampir  berjaya.Apa pun berlaku kita harus tetap berjuang demi masa hadapan."Sahut kawanya yang memberi semangat kepada Abby.

"Dah habis membebel?"

"Okey Abby dah habis,kebiasaan betul ni anak  kalau di nasihatkan oleh orang tua."Bebel Bayona lagi.

"Kau orang parents aku kah?"Soal Abby yang sudah bosan mendengar nasihat kawannya itu.

"Okey maaflah Abby,tau nya cuma marah saja nanti cepat tua baru tau."

"Bayona."Tekan Abby perlahan tapi tegas.

Bayona hanya tersenyum girang kerana dia dapat mengusik Abby.

"Abby tunggu sini jap,saya nak ke tandas.Jaga beg saya tau.Kau pun jangan merayau-rayau pula."Pesan Bayona kerana dia tahu benar sifat Abby yang suka cari masalah.

Sementara menunggu Bayona,Abby termenung memikirkan gadis di kafe Teria tempat mereka makan malam sekeluarga.

Sedang khusyuk dia termenung,tiba-tiba muncul gadis itu depan meja mereka makan.Abby menyangka itu masih bayarannya lalu dia mencubit pipinya.Ternyata rasanya sakit.

Abby tersenyum senang dan otak nakalnya mulai berfungsi.Dia mendekati gadis itu.

Baru saja gadis itu ingin mencapai air menetaknya,Abby lebih pantas merampasnya.

Gadis itu terus menoleh ke arah empunya badan dan jantungnya mulai berdetak kencang.

Abby duduk di samping gadis itu sambil membuka air mineral milik gadis tersebut.

"Hai."Sapa Abby lembut.

"Hai juga."Balas gadis itu gugup namun mberanikan diri untuk menentang anak mata  Abby.

I'm a babyWhere stories live. Discover now