BAB 25

0 0 0
                                    

Tinggal berapa hari lagi Abby akan menjalankan praktikal nya di sebuah syarikat yang berada di luar negara.

Dimana tugasan itu ialah tugasan akhir semester ketiganya.

Manakala Bayona pula ditempatkan di sebuah syarikat yang berada di dalam negeri.

Abby semakin tertekan kerana abangnya terus-menerus menggoda Erin.

Kerana lelah makan hati,dia pun menemui Erin di kelasnya kerana dia ingin mengajak Erin sarapan pagi di kantin.

"Erin."Panggilnya lembut.

Automatik Erin menoleh ke arah suara itu meskipun dia sedang sibuk menulis nota di buku notanya.

Mata mereka saling bertatapan.Pandangan mata Abby sangat mendebarkan hati Erin.

Kerana tak tahan melihat anak mata Abby,Erin pun membuang muka.Dia risau kalau dia akan hanyut lebih dalam lagi dengan Abby.

"Err...maaf menganggu kamu tapi saya cuma nak ajak kamu breakfast.Lagipun dah lama kita tak bercerita."Jelas Abby.

Kalau boleh dia ingin sekali memeluk gadis itu kerana dia sangat merindukan gadisnya.

"Saya.."

"Sayang jom breakfast."Celah Azman sengaja.

Automatik kepala Erin menoleh ke arah Azman yang sedang menghampiri mereka.

"Erin jangan ikut dengan dia."Cegah Abby dengan nada kasar.

"Why not?"Balas Azman pula.

"Couse she is my girfrend."

"No way Erin!Kamu mesti ikut dengan saya."

"Atas dasar apa kau cakap macam tu?Your not nobody for her."

Abby menatap tajam ke arah Azman.

"Are your sure?"Soal Abby menahan amarahnya.

Dia sudah tidak mempedulikan rakan sekelas Erin yang berada di dalam kelas itu.

Kesabarannya hampir meledak saat itu.

"Yes very sure."Jawab abangnya selamba.

Abby kembali menatap Erin dan berkata.

"Erin come with me."

Erin menghela nafas perlahan sebelum membalasnya.

Dia tidak menyangkal bahawa dia mencintai Azman kerana dia sangat baik kepadanya.Dan juga dia masih mencintai Abby kerana Abby orang yang selalu membuatnya nyaman.

Namun setelah membuat pertimbangan,Erin memutuskan untuk memilih Azman kerana alasan mereka sudah rasmi bercinta.

Tetapi dia juga ragu sama ada alasannya itu betul atau tidak kerana saat ini dia merindui sosok kehadiran Abby.

"Saya akan pergi dengan Azman."Ujarnya.

"See."Kata Azman dengan bangga lalu dia terus menggenggam tangan Erin dan menariknya keluar dari kelas Ekonomi.

Abby sangat tersinggung saat itu.

Abby tertawa kecil untuk menghalang air matanya daripada gugur lagi.

"Bad choose."Geruntu nya sendiri.

Abby melangkah keluar dari kelas Abby.

Abby mengambil begnya lalu keluar dari perkarangan kolej itu menuju ke tempat yang sepi.

Dia pergi ke pantai untuk menenangkan dirinya.

Walau sekuat manapun dia mencuba mendekati Erin lagi,dia tetap gagal.

I'm a babyWhere stories live. Discover now