BAB 17

2 0 0
                                    

Erin mendapat telefon daripada Wan bahawa dia tidak dapat pergi makan malam kerana dia di serang oleh seseorang.

Erin pantas mendapatkan Wan di hospital.Luka dan lebam di muka Wan sangat teruk.

"Oh my gosh Wan.What happen to you?"Soal Erin dengan cemas.

Erin memegang wajah Wan.Namun Wan menolak perlahan tangan Erin.

"Better you don't close me.I think i'm wrong person to near you.Please leave me alone,i'm begging you."Rayu Wan dengan tangisan yang keras.

Namun Erin tetap mendekati Wan.

"But why..."

"Erin please hear what i say just now.I do love you but it can't to together with you."Cantas Wan.

"No Wan..."Erin tetap berkeras mendekati Wan.

"Erin please.....please....please.....please leave me alone...i'm begging you.."

Erin mengalirkan air matanya kerana orang yang dia cintai selepas Abby ingin dia meninggalkan dirinya.

"But i can't Wan..."

"Just try it Erin and find you true love.Im not your true love.Im so sorry Erin."

Erin mengelap air matanya.

"If like that let me hug you for awhile and to say good bye."

Mereka berpelukan agak lama saat itu.Meskipun Wan tahu bahawa Erin tidak pernah menceritakan kisah silamnya kepada dirinya,namun dia tahu Abby sangat mencintainya.

Saat Abby membantai dirinya dalam perjalanan tadi,dia masih menghantarkan dia ke hospital untuk di rawat.

Dari segi percakapannya juga masih bersih di ingatan Wan.

"I begging you to stay away from my sweet heart.Stay away from Erin couse she everything for me.Im so sorry becouse hitted you.But if you want to hurting me too revenge,just do it now.I just want you to stay away from Erin."

"I promise to you."Ujarnya perlahan.

"Now you free Erin."Bisik Wan ke telinga Erin.

******

Erin membiarkan saja hujan membasahi dirinya kerana itu lebih baik baginya.

Biar hujan yang menemani kekecewaannya terhadap situasi yang di hadapi itu.

Erin tidak pernah menjangka bahawa dia akan kehilangan Wan sekelip mata saja.

"Kenapa nasib ku seperti ini.Oh my Good just take my life now!!"Jeritnya.

Makan malam mereka hancur kerana Wan.

Pada masa yang sama datang sebuah kereta yang menghampiri Erin yang berdiri di tengah jalan raya.

Kereta itu automatik berhenti.

Azman keluar dari perut kereta lantas memapah Erin menuju ke dalam kereta.

"Az,macam mana kau ada di sini?"Soal Erin.

"Jangan tanya saya,sekarang ni kau perlu tukar baju  supaya tidak masuk angin.Biar saya hantar kau balik ke asrama."

"Tak perlu Az,saya dah banyak susahkan kau."

"Erin tolong ikut apa yang saya cakap!!It is not time to joke.Balik kat asrama."Azman terus menyelimuti Erin dengan jaketnya.

Kereta Azman bergerak menuju ke asrama perempuan.

Erin memasuki biliknya dengan lemah.Azman menghubungi Lia untuk menemani Erin di asrama.

Beberapa minit saja Lia sudah ada di sana.

"Tukar baju dia nanti sakit pula."Kata Azman.

"Okey Az,thanks couse take care my mate."

"No problem Lia.Gerak dulu,take care here."

"You too Az."

Pintu bilik pun ditutup oleh Azman.

Lia mendekati Erin yang sedang berbaring di sofa.

"What happen Erin?"Soal Lia.

Erin perlahan-lahan menceritakan kejadian dia dan Wan semasa di hospital tadi.

"Akan ku pastikan orang yang membantai Wan tewas di tangan saya."Ujar Erin tegas.

"Erin boleh kita lupakan dendam kau sekarang ini,mungkin orang itu mempunyai alasannya sendiri,dan kenapa Wan begitu."

Erin menoleh ke arah Lia tidak percaya.Biasanya gadis ini selalu menyokong pendapatnya biar itu tidak masuk akal.

"What do you means?"

Lia memegang bahu Erin seketika.

"Saya takut kau menyesal nanti kalau kau buat begitu."

Erin semakin binggung dengan kata-kata Lia.Dahinya berkerut saat itu.

"Please trust me,boleh saja  orang yang terlibat itu ialah orang yang paling sayang dengan kau.

"Saya tak faham maksud...."Belum sempat Erin menghabiskan ayatnya,Erin bersin untuk tempoh yang lama.

"Nanti kita bahas ini lain kali,yang penting kau tukar baju dulu dan rehat.Biar saya buatkan kau sup hangat."

Lia terus melangkah ke dapur.Erin pula perlahan-lahan berdiri lalu menuju ke bilik mandi.

Setelah Erin nyenyak tidur barulah Lia mendail nombor Abby.

"She is fine...tapi saya rasa kau perlu sekejam masalah ini selepas kau bertanding nanti sebelum keadaan semakin parah....iya saya faham tapi....samapi bila harus begini,lari bukan jalan penyelesaian masalah.....jika kau masih mengharapkan sesuatu yang luar biasa kau boleh balik dan cakap empat mata dengan dia....it's up to you Abby."

Talian pun dimatikan.

"Tak faham aku dengan dua orang manusia ini."Keluh Lia.

Namun tiba-tiba telefonnya berdering lagi.

"Abby lebih baik.."

"Lia,i'm Atta."

"Damm it!!What the fuck!!"Kata Lia memarahi dirinya kerana menggangap Abby menelefonnya semula.

Corong telefon pun didekatkan  kembali ke telinganya.

"What do you want?"Dingin saja suara Lia bertanya kerana terpaksa menutupi kesalahannya tadi.

Kerana hanya dia  dan Bayona yang kerap berhubungan dengan Abby dan mengetahui keberadaan Abby.

"I miss you so much."

"I'm busy,Erin tidak baik-baik di sini jadi saya perlu jaga dia.Saya harap kau tak ganggu saya jaga Erin."

"Saya tak ganggu pun,i just..."Belum habis ayat Atta,Erin merancau bagaikan orang gila sambil memanggil nama Abby berkali-kali.

"I gonna go,bye!"

Titttt!!

"Shit!"Marah Atta.

"I need Abby.....i need you to be here with me....i need you so much...hiks....hiks...."Tangisan Erin kembali pecah tapi kali ini dia memanggil nama Abby.

Lia merakamnya lantas menghantar rakaman tersebut kepada Abby.

Lia berusaha menenangkan Erin yang menangis keras tetapi matanya tertutup.

"It's okay Erin,Abby will back to you..she will back for you."Pujuk Lia sambil memeluk Erin.

"Shhhhh everything is gonna be okay."

Perlahan-lahan Erin kembali tenang seperti sebelumnya.

"Abby perlu buat sesuatu sebelum terlambat."Ujar Lia bermonolog sendiri.

I'm a babyWhere stories live. Discover now