BAB 22

2 0 0
                                    

Abby terjaga di petang hari dan dia mencari keberadaan Erin.

"Erin."Panggilnya perlahan.

"Come here baby."

Namun tetap tiada sahutan.Abby seakan baru tersedar sesuatu.Dua kembali murung dan air matanya mula mengalir di pipinya.

Abby dengan cepat mengelap air mutiara itu.

"Dia tidak layak mendapatkan air jernih ini.Jangan nangis hanya  untuk dia."Abby melakar senyuman palsu untuk menguatkan dirinya sendiri.

Abby melangkah menuju ke bilik mandi untuk membersihkan dirinya.

Selepas mandi Abby termenung di luar balkoni asrama Bayona.

Tiba-tiba pintu dikuak oleh Bayona.

"Abby mari kita dinner."Ajak kawannya dengan tenang.Dia memang memahami perasaan Abby saat itu.

Bayona terus menghidangkan makanan itu di atas meja.

Dengan perlahan Abby mendekati meja makan milik Bayona.

"Kamu makan yang banyak ya,nanti lepas makan kita enjoy.Kita release tention dulu.Ada faham Abby?"Soal Bayona.

Abby hanya mengangguk perlahan.

"Good girl."Pujinya lantas dia mengusap kepala  Abby.

Sementara Abby masih makan,Bayona menukar bajunya.Selesai saja makan malam mereka pun pergi ke Kafeteria.

"Waiter!"Panggil Bayona.

Pelayan itu pun mendekati meja mereka.Bayona memesan lima botol bir.

Untuk pusingan pertama mereka masih normal.

Sampai botol keempat,Abby sudah mabuk.Tetapi tidak jika Bayona kerana dia memang hebat kalau soal minuman alkohol.

"Yona,saya nak bagi tau kau yang saya ni broken heart with someone guys.So what should i do?"Soal Abby lantas meneguk minumannya dengan sekaligus.

"Move on."Balas Bayona ringkas dan padat.

"Move on?"

"Okey never mind.Saya nak dia tetap ada di samping ku tapi apa saya dapat kalau saya kahwin dengan dia."

Bayona tertawa mendengar percakapan tidak waras Abby itu.

"Kau memang gila kalau mabuk."Dia menghabiskan sisa tawanya sambil menggeleng kepala.

"Kau dengar tak saya cakap tadi!"

"Kenapa dia tidak pilih saya,apa saya kurang menarik?"

"Oh that's not true Abby."Balas Bayona.

"Saya mungkin kehilangan dia dalam hari kedepannya.Dia pasti bersama dengan orang yang tepat untuk dia."

"Waiter!"Panggilnya tiba-tiba.

Pelayan itu pun datang.

"Give me One again."

Pelayan itu pun dengan segera mengambil satu botol lagi lalu diberikannya kepada Abby.

"Thanks."Ucapnya.

"Mabuk pun masih boleh cakap terima kasih,dasar manusia pelik kau Abby."

"Ehh, Yona."

"Iya saya."Sahutnya.

"Lepas ni kalau saya tak ada nanti siapa nak jaga dia."

"Entahlah."

"Saya bawa dia pergi bersama saya lah.Apa lah kau ni Yona.Dia tidak boleh bersama dengan orang lain selain saya."

Abby berhenti bercakap seketika kerana dia meneguk minumannya sehingga setengah air yang ditinggalkannya di dalam botol bir itu.

I'm a babyWhere stories live. Discover now