Ketika Abby dan Erin sedang beriiringan berjalan menuju ke kelas mereka, tiba-tiba Erin berhenti di kelas jurusan Ekonomi.
"Kenapa?"Soal Abby kehairanan.
"This is my class so you can go now."Jawab Erin selamba.Dia tidak tahu yang otak saiko Abby mulai aktif.
"Ohh nak halau kita ya.Tak apa dengan senang hati ku turuti."Tanpa berpaling Abby menghilangkan diri di sebalik pintu masuk kelasnya yang bersebelahan dengan Erin.
Melolot mata Erin saat Abby memasuki kelas Jurusan Perniagaan.
"Oh my gosh i will die."
Kelas bermula seperti biasa tetapi otak Erin melayang entah ke mana.
"Apa Abby nak ni dari aku."Bebelnya sendiri.
"Wahai anak Abby,apa yang dibebelkan tu?"Cantas Lia tiba-tiba.
Erin terlompat kecil kala itu.
"Suka tau buat saya terkejut."
Lia tertawa kecil.
"Alahai uke Abby ni.Maaflah uke Abby tak sengaja.Tu lah ada orang tu yang suka membebel pasal seme dia."Usik Lia lantas dia menyambung tawanya.
"Lia!"
"Okey-okey sorry uke Abby."Katanya lagi sambil menghabiskan sisa tawanya tadi.
Muka Erin masam mencuka saat itu sampailah mereka makan di kantin Kolej Permata.
"What's up honey?"Soal Abby dari belakang Erin.Dua mengambil tempat duduk di sebelah Erin.
"Apa yang kau cakap dengan Lia?"Soal Erin serius memandang Abby.
"Saya cakap ja yang awak tu uke saya.Lagipun dia dah tahu tentang kita."Jawab Abby selamba tanpa rasa bersalah.
"Abby jangan lagi cakap macam tu dengan orang-orang.Saya bukan siapa-siapa untuk awak."
"Oh ya."Usik Abby sambil mendekatkan wajahnya ke arah Erin.
"Kenapa?Sebab kau takut orang rampas saya daripada kau."
"Err tak lah!!"Sangkal Erin lalu membuang muka.
"Habis tu kenapa Erin sayang."
"Sebab saya tak nak...."
"Erin!!"Panggil Lia.
"Iya."Sahutnya.
"Meh sini kejap,ada hal penting yang perlu kau tengok."
Erin berlari anak mendapatkan Lia yang sedang membeli air di depan kaunter.
Mereka melihat video Abby sedang berbual mesra dengan seorang lelaki.
"What the fuck!"Bentak Erin.
Lia curi-curi memandang Abby kemudian dia memberi signal bahawa Erin marah melihat video itu.
Abby tersenyum senang.
"Apa yang korang tengok tu?"Soal Abby berpura-pura tidak tahu.
Erin segera menutup telefon Lia.
"Nothing."Jawab Erin ringkas namun sangat terkesan melihat video itu.
"Alright."
Lia dan Abby diam-diam menyembunyikan senyuman mereka kerana risau kalau takut ketahuan oleh Erin bahawa mereka bercadang ingin membuat Erin cemburu.
******
Azman termenung jauh memikirkan gadis yang bernama Erin.Kemudian dia tersenyum sendiri saat mengenangkan peristiwanya bersama Erin.
YOU ARE READING
I'm a baby
RomanceMeskipun kita mempunyai perasaan tetapi dunia mempunyai norma. Meskipun kita mempunyai cinta tetapi dunia mempunyai aturan.