BAB 11

2 0 0
                                    

Telefon Abby berdering nyaring.Abby menekan butang hijau.

"Hello mammy,daddy."Sapa Abby dengan girang.Jelas kelihatan sinar kebahagiaan di wajahnya.

"Hai sayang,kamu apa khabar di sana? Everything okay?"Soal Dato' Harris.Mereka juga sangat senang melihat Abby gembira.

"Semuanya baik-baik saja di sini cuma tak baiknya mammy dan daddy tak ada kat sini."Keluh Abby.

"Alolo sayang mammy ni janganlah merajuk macam ni.Mammy dan daddy pergi kat sini sebab kerja bukan melancong sayang."Pujuk Datin Shanty dengan lembut.

Panggilan video itu membuatkan Abby ingin menangis kerana merindukan ibu bapanya.

"Sayang jangan lah nangis nanti tak cantik."Pujuk bapanya lagi lalu membuat muka comel.

Abby tertawa melihatnya.

"Macam tu lah anak daddy.Sudah tu jangan nangis macam budak-budak minta ais krim."

"Daddy ni tak patut tau sama kan saya macam budak-budak tu.Tak nak lah."Kata Abby sambil mengelap air matanya.

Kebetulan sekali Erin melintas di belakang Abby dengan berpakaian tuala saja.Erin sempat berhenti di belakang Abby kerana dia mengusap rambut Abby.

"Kamu tak ada kelas pagi ni kah?"Soal Datin Shanty menukar topik cerita.

Dato'Harris dan Datin Shanty hanya saling berpandangan antara satu dengan yang lain.

"Ohh hari ni tak ada kelas,ptng baru ada."

"Ohh macam tu,sayang baik-baik juga kan di sana?Ada apa-apa yang menganggu fikiran kamu sayang?"Ujar ibunya lagi.

"Mammy i'm really okay malah tambah semangat sebab dapat tengok muka mammy dan daddy."

Senyuman lebar di bibir Abby menandakan keadaannya saat ini.

"Baiklah sayang mammy dan daddy tak boleh lama ni sebab ada masyuarat penting.Bye sayang love you."

"Love you too mammy,daddy."

Talian pun dimatikan oleh Abby.

"Erin meh sini kejap."Kata Abby manja.

"Jap saya cuci dulu towel saya."

"Tak perlu cuci Erin."

"Tak nak lah itu kan ternoda oleh kamu jadi mesti di cuci."

Abby hanya tersenyum gembira saat itu.Kini dia lebih yakin bahawa Erin sudah mulai selesa hidup dengannya tanpa ada ketakutan lagi.

Sementara menunggu kain yang dicucinya di mesin basuh selesai dia beralih ke dapur untuk memasak makanan tengah hari mereka.

Sedang dia memotong sayur tiba-tiba Abby datang lantas memeluk Erin dari belakang.

Ciuman hangat melekat di leher Erin.

"Abby don't distrub me cooking please."Kata Erin yang memang arif dengan perangai Abby.

Abby sangat suka memeluknya ketika dia sibuk memasak dan juga suka mencium lehernya.

"Kejap ja lah Erin."Bisiknya ke telinga Erin.

"Kalau macam ni susah lah saya nak masak Abby."

"Okey lah Erin sayang,maaf."Ujar Abby lalu dia melepaskan pelukannya dan beredar ke ruangan bilik untuk menonton kartun kesukaannya iaitu Upin Ipin.

Selepas menjemur pakaian yang telah siap dicuci,Erin menghidangkan makanan tengah hari mereka.

"Abby mari makan tengah hari."

I'm a babyWhere stories live. Discover now