Kereta baru milik Abby memasuki perkarangan Kolej Permata.Selepas mematikan enjin kereta,Abby keluar dari perut kereta lantas membuka pintu untuk Erin.
"Please honey."Ujar Abby selamba.
"Abby control yourself."Tegur Erin yang risau orang-orang mendengar dia dipanggil begitu.
"Santai saja kali kesayangan,saya tau nak jaga kamu."Balasnya tanpa rasa bersalah langsung.
"Up to you lah Abby.Mengada sampai ke langit pun saya tak kisah."Malas melayan kerenah Abby,Erin mendahului perjalanan Abby.
Abby tersenyum kerana dapat mengusik Erin.
"Hei,hari ni ada game kat kelab renang kan.Jom lah kita pergi lepas kelas nanti."Ajak Lia sebaik saja Erin duduk di kerusinya.
"Tak nak lah,kau pergi lah sendiri.Saya nak ulang kaji."
"Alaaa bukannya lama pun,sekejap ja Erin...Please Erin."Pujuk Lia sambil memasang muka kasihan.
"Hemmm okylah."Malas berdebat dengan Lia akhirnya Erin bersetuju.
"Yeahhh!! You're the best Erin."
"Macam lah aku tak tahu niat dia sebenarnya."Kata Erin bermonolog.
Tringg!!!!
******
Semua peserta membuat renggangan ringan sebelum memulakan pertandingan renang perempuan termasuk Abby.Kemudia barulah giliran lelaki.
"Okey guys are you ready?"
Masing-masing peserta mengambila tempat mereka.Erin dan Lia baru sampai ke ruangan pertandingan.Abby yang ternampak Erin terus bersemgat dan dia lebih yakin untuk memenangi pertandingan itu.
"One,two,there,go!!"
Masing-masing peserta melakukan terjunan yang menarik dan bersaing secara sihat.
"Come on Abby!!!"Sorak Lia.Manakala Erin hanya memerhati Abby berenang kerana dia tidak mahu mengganggu konsentrasinya.
Dan tepat seperti dugaan Abby,dia berjaya mendapat kedudukan pertama.Malah tempoh masa renangannya juga antara yang terpantas antara peserta perempuan yang bersama-sama bersaing dengannya.
"Mari kita sapa mereka."Ajak Lia lalu dia terus menarik tangan Erin.
"Ehhhh."
"Congrats lah beb,tak selalunya masa kau pantas macam tadi.Chayolah Abby!!"Puji Bayona teruja.
"Abby,lajunya kau berenang tadi.Kalah Bayona."Usik Lia bergurau.
"Ambooi mulut tu tak ada insurans langsung."Balas Bayona yang mulai ingin menerkam Lia.
"Memang kenyataannya begitu kan."
"Macam lah dia hebat sangat,berenang pun dia lama mengalahkan kura-kura."
"Sebab saya menikmati air nya yang sejuk dan menghangatkan.Kalau kalah tu mengaku ja lah."
"Lia!!Nak rasa tapak kaki aku ni masuk kat mulut kau tu."Geram Bayona dengan sikap Lia yang suka mengusik dan berdebat itu.
"Cubalah kalau dapat."Cabar Lia sambil dia tertawa besar.
"Lia!!"Jerit Bayona lantas mengejar Lia.Mereka berkejaran bagaikan anak ayam.
Tinggal lah Abby dan Erin di situ.Orang-orang yang menyaksikan pertandingan itu pula menumpukan perhatian kepada peserta lelaki.
"Tahniah Abby."Ucap Erin dengan senyuman di bibir.
"Thanks for coming,i really happy because you here."Abby mengusap lembut kepala Erin.
"Next time datang selalu tengok saya berenang dan kita boleh latihan sama-sama."
YOU ARE READING
I'm a baby
RomanceMeskipun kita mempunyai perasaan tetapi dunia mempunyai norma. Meskipun kita mempunyai cinta tetapi dunia mempunyai aturan.