الحلقة 10

926 68 10
                                    

متنسوش التصويت لأنه مهم ليا ورأيكم يهمني حتى لو نقد فأنا بتقبل النقد البناء. 🌸💙
#عندما_تتنفس_الكتب..♡
الحلقة 10
للكاتبة/ ندى محسن عوض الله ♕Noody♕

-شرطي الوحيد انك.... تتجوز ناتاشا
اتسعت اعين كاسر بصدمة وعدم استيعاب
-ايه!
ابتسم راجو وهز كتفه للأعلى
-دا شرطي الوحيد بس كمان شرطي انك متعرفهاش حاجة عن اي ضغوطات بتمر بيها او بكلامنا دلوقتي لأن اهم حاجة بالنسبالي سعادتها وانت مش هتخسر حاجة يا كاسر انت محتاج للجوازة دي يمكن تكون عندك دم وتعوضها على الأيام السودا اللي شافتها معاك...
ابتلع كاسر ما بحلقه وتحدق بإنفعال
-انا متجوز ومخلف واللي انت بتطلبه دا شيئ في منتهى التخلف انت مش هتخلي اختك سعيدة انت هتخليها تربط حياتها بواحد مبيحبهاش وقلبه وعقله وكيانه كله مع واحدة تانية...
ابتسم راجو بتريس
-متقلقش وجودك معاها لوحده كفاية قولت ايه...انجز علسان الحق احضرلك الفلوس...
تعمد راجو ذكر المال امام كاسر ليهز كاسر رأسه بإيجاب وهو يشعر بالضياع فيعلم جيدآ ما يمكن لنسرين ان تفعله لكنه لن يجعلها تعرف...

ابتسم راجو وذهب ليتحدث مع احد اصدقاءه ومن ضمنهم كريم اشرف حتى يأتون بالمأذون ومن ثم اتصل على ناتاشا حتى تهبط ولم تأخذ الكثير من الوقت وكانت هابطة ترتسم عل شفتها الأبتسامة حتى وقفت امام كاسر لكن كاسر لم يراها حتى وعينه بعيناها بدى عقله مغيب عنها الى حد كبير...
-كاسر... انت... وحشتني جدآ انت ايه اخبارك...
ابتسم راجو ووضع يده على كتفها
-حبيبتي مش هتصدقي الباشا جاي ليه كاسر عايز يتجوزك! انا مش مصدق بجد ان كاسر بتاع زمن رجع من تاني...
اتسعت اعين ناتاشا بصدمة وعدم تصديق
-يتجوزني... ازاي...لا...
هزت رأسها لنفي وعدم تصديق بينما راجو نظر لها بتعجب
-ايه يا ناتاشا!
ابتعدت عنهم سريعآ وقد بدت منفعلة للغاية...

♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

-جميلة اهدي حبيبتي في ايه مالك ليه بتعيطي كدا حد ضايقك... جميلة ردي عليا
نظرت جميلة له ولروز الناظرة لها بحزن وتحدثت بألم
-يوسف... هما في مصيبة
شعر يوسف بقلبه يرتجف من القلق فأنهيار جميلة وتحدثها بتلك الطريقة مستحيل ان تكون مزحة...
-جميلة اهدي وفهميني مصيبة ايه هما مالهم! وليه انتي منهارة بالشكل دا!
ابتلعت جميلة ما بحلقها بإرتجاف
-چو... صقر اتخطف.... ومازن اتغير اوي... نسرين منهارة واهل مازن اتخلوا عنه بسبب اخوه هو كذب عليهم واوهمهم ان مازن ميبقاش ابنهم وهما طردوا مازن ومش بس كدا... ماهر شرب مازن حاجة وخلاه يحاول يقرب من مكة اخته ودا خلاهم ميقبلوش وجوده... هما حياتهم بتبوظ خالص يا يوسف ونسرين هي شكلها اتغير حتى مازن مبقاش زي مكان...
شعر يوسف ان ماء مثلج ينسكب عليه وهو يتذكر اخر لقاء بينه وبين كاسر وكيف كان باردآ قاسيآ لكنه لم يفهم لماذا لم يلجأ مازن اليه ولماذا لجأ الى انهاء علاقتهم الى الأبد لماذا كان يضحك بتلك الطريقة بماذا كان يفكر يا ترى..
-يوسف انت معايا؟
نظر لها يوسف وهز رأسه بإيجاب ابتلع ما بحلقه بألم ولقد ارتجف صوته
-هو كان مجروح كان عامل زي الأسد المجروح... اللي بيجرح كل اللي قدامه بس محدش اتجرح قد مهو اتجرح... هو محتاجني اكتر من اي وقت في حياته هو لأول مرة فقد اغلى حاجة على قلبه المرة دي كاسرة... وكاسرة جامدة ليه وانا مش معاه... انا مش مع مازن انا مش جنبه يا جميلة يمكن دا كله بسببي...

عندما تتنفس الكتب.. رواية للكاتبة/ندى محسن  ♕Noody♕حيث تعيش القصص. اكتشف الآن