luku 4: Keikka

332 14 3
                                    

Y/n pov:
Oli keikkapäivän aamu. Olimme sopineet Porkon kanssa, että hän tulee hakemaan minua oveltani lauantai-iltana kello 19.00.
Menin syömään aamupalaa ja valitsemaan vaatteet. Päädyin mustiin farkkuihini ja valkoiseen paitaan, sekä nahkatakkiin ja mustiin aurinkolaseihini. Nyt varmistin että minulla oli kaikki, ja lähdin taas poikien studiolle. Menisimme heidän keikkabussillaan Ouluun myöhemmin. He olivat harjoittelemassa, kun pääsin paikalle.
"Moi Y/n!" Aleksi sanoi.
"Aa kato, moi!" Porko sanoi harjoittelunsa lomasta.
"Moi", sanoin ja hymyilin.
"Onks harjotukset menny hyvin?"
"Joo, ihan hyvin. Uskon, et se keikka menee tosi hyvin" Niko vastasi.
"Joo, mäki uskon et te vedätte tosi hyvin" sanoin. Näin sivusilmällä Porkon hymyilevän.
Katsoin Porkon ja Ollin harjoittelua. He vetivät todella hyvin, ja ihan täysillä.
Porko oli niin söpö heiluessaan musiikin tahdissa. Katsoin häntä ja aloin hymyilemään. Hän on niin ihana.

Joel pov:
Oli keikkapäivän aamu ja olimme studiolla harjoittelemassa jätkien kanssa. Vähän ajan päästä Y/n saapui paikalle. Hän istui sohvalle ja katseli, kun Olli ja Joonas harjoittelivat. Yhdessä vaiheessa huomasin hänen tuijottavan Porkoa ja hymyilevän. Tönäisin pienesti vieressäni olevaa Nikoa ja osoitin Y/n:ää. Niko alkoi hymyilemään.
"Jotkut on vähä ihastunu toisiinsa", kuiskasin Nikolle.

Y/n pov:
Katselin pitkään (tai ainakin se tuntui pitkältä ajalta) Porkon harjoittelua. Pian Tommi kuitenkin huusi, että meidän pitäisi lähteä. Pakkasimme soittimet sun muut laitteet autoon ja ahtauduimme itse mukaan. Olin ihan takana ja vieressäni istui tietenkin Porko. Olin todella väsynyt, koska yö oli mennyt Porkon viesteille hymyillessä ja yhdessä vaiheessa huomasin nojaavani Porkoon, joka nukkui. Olin tainnut nukahtaa. Porko oli todella söpö kun hän nukkui. Hän näytti todella rauhalliselta. Päälläni oli Porkon takki. Hymyilin, ja nukahdin uudestaan.

Joonas pov:
Istuin Y/n:än viereen autossa. Kun noin viisitoista minuuttia matkasta oli kulunut, tunnen, kun Y/n nojautuu minuun. Hän nukkui. Hän oli todella söpön ja rauhallisen näköinen. Totta puhuen minuakin väsytti yöllisen viestittelyn jäljiltä, joten laitoin takkini hänen päälleen ns. peitoksi, ja nukahdin itsekin.

Y/n pov:
Herään siihen, kun Tommi huutaa:
"Perillä ollaan, ihmiset! Perseet ylös penkistä ja valmisteleen lavaa!"
Porko oli myös herännyt ja hieroi silmiään.
"Huomenia", sanoin hymyillen.
"Taisin nukahtaa sun päälle, sori..."
"Ei haittaa yhtään" Porko sanoi ja hymyili.
"Nonii ulos sieltä rakastavaiset ja tulkaa auttamaa!" Joel huutaa ulkoa.
Punastuin. Nousimme ja lähdimme kantamaan tavaroita kohti lavaa.
"Huhhuh, olipa urakka", Olli sanoi kun hän oli saanut viimeisen johtolaatikon tuotua lavalle.
"Niin oli", sanoin hengästyneenä.
"Sit viel soundcheck" Ale sanoi.
Soundcheck meni todella hyvin. Kaikki toimi niinkuin piti. Keikka alkaisi 15.30 ja meillä oli hetken levähdysaikaa ennen kuin keikka alkaisi. Pojat halusivat lähteä tapaamaan jo jonossa olevia faneja. Menin heidän mukaansa.
Kun pääsimme jonon etupäähän, siellä oli jo paljon porukkaa. Kaikki kiljuivat. Jotkut sanoivat tulleensa jonottamaan jo kymmeneltä aamulla. Mieletöntä.
Kello oli 15.10, ja lähdimme vielä kerran testaamaan että kaikki toimii. Kaikki toimi hyvin, ja keikka sai alkaa.
Pojat vetivät ihan täysillä ja todella hyvin.
"Nappiin meni", sanoin, kun heiteltiin keikan jälkeen bäkkärillä yläfemmoja.
"Todellaki!" Niko huusi.
Saimme raahattua kaikki tavarat (ja myös itsemme...) takaisin autolle ja lähdimme takaisin studiolle. Nukuin taas ainakin puolet matkasta.
Herään, kun Joonas kevyesti ravistelee minua.
"Ollaan perillä", hän kuiskaa ihanan pehmeällä äänellään.
Hieraisin silmiäni ja nousin ylös. Porkokin nousi. Olin kävelemässä ulos (Porkoa lukuun ottamatta) tyhjästä bussista, kun Porko tarttuu minua ranteesta.
Käännyin ympäri.
"Hei, ööh, haluisiks tulla mun luo yöks tänään? Tiiän et me ollaan menossa ylihuomenna syömään mut se ois ihan kivaa... Ja jos mä oikein ymmärsin niin sulla on aika pitkä kotimatka?" Joonas kysyi.
Sydämeni tanssi ja heitti voltteja rinnassani.
"Joo, on mul aika pitkä kotimatka, nii kyl se on ok" sanoin hymyillen. Hän hymyili takaisin.

Love of mine || Joonas Porko x readerWhere stories live. Discover now