luku 8:Uutiset

224 10 0
                                    

Y/n pov:
Olin lievässä shokissa. Kysyikö hän minulta sitä, mitä luulin? Olin hetken hiljaa. Sitten kuulen Porkon sanovan:
"Taisiis, ei oo pakko, jos et haluu, tai, sillee..."
"No, miks ei" sanoin.

Joonas pov:
Y/n oli suihkussa. Kysyin häneltä, kaipaisko hän seuraa. Hän oli hiljaa eikä vastannut.
Ajattelin, että olin edennyt liian nopeasti.
"Taisiis, ei oo pakko, jos et haluu, tai, sillee..." Yritin epätoivoisesti korjata tilannetta. Sitten hän kuitenkin vastasi.
"No, miks ei", hän sanoi.
Suihkun jälkeen kysyin häneltä haluaisiko hän lähteä kävelylle katselemaan paikkoja täältä päin. Hänestä se oli loistava ajatus. Lähdimme ulos. Menimme kylille ja kävimme monessa kaupassa.
Lopuksi menimme yhteen kahvilaan iltapalalle.
Pääsimme kämpälleni.
"Oisko sama mitä viimeks?" Y/n kysyi hymyillen.
"Käy mulle" vastasin ja hymyilin takaisin.

Seuraava aamuyö

Heräsin puhelimeni värinään.
Katsoin kelloa. Se näytti aamuneljää.
"Mitä helvettiä nyt taas", ajattelin.
Avasin puhelimeni ja järkytyin. Joku oli nähnyt minut ja Y/n:än kävelyllämme ja siitä oli kuvia nyt ympäri uutisia.
"Ei nyt helvetti, ei tää näin voi mennä, jos
Y/n:än pomo saa tietää tästä, nii Y/n saa potkut!!" ajattelin. Mietin, pitäisikö minun kertoa Y/n:älle. Päätin jättää asian aamuun, ja menin takaisin nukkumaan.

Aamu

Y/n pov:
Heräsin aamukuudelta, kun sain viestin Jennyltä.
"Onks tää totta?!" hän kirjoitti. Sitten hän laittoi kuvan uutisten etusivusta, jossa oli minun ja Porkon kuva eilisellä kävelyllämme.
"Ei saakeli, ei vittu jos mun pomo saa tietää" ajattelin. "Ja mitä mä vastaan Jennylle?!"
Päätin vastata "No, kinda...". En halunnut valehdella parhaalle ystävälleni.
"Mitä vittua?! Entä jos sun pomo saa tietää?!" Jenny vastasi.
"Nii, sitäpä justiin, menetän sit mun unelmatyön!" vastasin.
"Mut hetkone, eikös toi ollu se sun pitempiaikane ihastus?;)" Jenny kysyi.
"No oli... :)" Vastasin.
"Kävi ilmi et sekin tykkäs musta. Oon ollu sillä ny kaks kertaa yötä ja eilen me käytii yhes ravintolassa treffeillä :))"
"Vittu mikä tuuri sulla on!!" Jenny kirjoitti.
"No niimpä!" vastasin. Silloin Porko heräsi.
"Huomenta muru, kelle sä tekstaat?" Porko kysyi.
"Aa, tää on mun bestis Jenny. Meiät muuten nähtii eilen, ja nyt se on ympäri uutisia" vastasin.
Porko näytti osin järkyttyneeltä, osin helpottuneelta.
"Aa sä tiesit jo, mun piti kertoo sulle täs aamulla. Laittoks se Jenny jotain sulle siitä?" hän sanoi.
"Joo, kato" sanoin ja näytin kuvan.
"Ok, mut mitä tapahtuu jos sun pomo saa tietää?" Hän sanoi.
"Noh, saan todennäkösesti potkut. Mut jos saan, nii kai mä saan silti viel olla sun ja muiden jätkienkaa?" Kysyin hieman hermostuneena.
"Tottakai, mun puolest ainaki", hän vastasi.
"Jos saat nii voin kysyy jätkilt sitte".
"Hyvä", sanoin helpottuneena.

Love of mine || Joonas Porko x readerWhere stories live. Discover now