luku 17: "Helsingissä?"

199 11 3
                                    

Y/n pov:
Heräsin aamuyhdeksältä. En avannut silmiäni heti. Yritin päästä Porkon kainaloon muttei hän ollut sängyssämme.
Oletin, että hän oli jo noussut. Nousin itsekin ja menin keittiöön tekemään aamupalaa. Hän ei ollut sielläkään, joten hän oli varmaan vessassa tai lenkillä.
Tein itselleni leivän ja istuin pöytään syömään sitä. Katsoin samalla instagramia läpi ja vastailin joihinkin dm:iin.
Sain leipäni syötyä ja menin sohvalle selaamaan Netflixiä. Päätin aloittaa Rahapajan.
Hetken päästä olin saanut kokonaisen jakson katsottua eikä Porkosta ollut vieläkän kuulunut mitään. Laitoin hänelle viestin, jossa kysyin missä hän on.
Katsoin toisenkin jakson, ei vastausta.
Päätin laittaa viestiä whatsapp- ryhmäämme.
                         Blind Channel
Minä: Onks kukaan sattunu näkeen Porkoo? Se ei ollu kotona ku heräsin ja se ei vastaa viesteihi
Nikoliina: En oo, ooks varma et se ei oo vaa lenkillä?
Minä: Aika varma ku en oo kuullu siit mitään kolmeen tuntiin
Joeliina: Pitäskö sitä lähtee ettii?
Minä: Vois olla ihan järkevää...
Nikoliina: Mä ajan

Pian Niko saapui talollemme hakemaan minua. Joel hänellä oli jo kyydissään.
Nousin kyytiin.
"Mihin se on voinu mennä? Ja minne ikinä se on mennykkään, nii onks se menny sinne vapaaehtosesti?" Niko kysyi.
"No mul ei oo mitään hajua, näin sen viimeks eilen illalla ku mentii nukkuu" sanoin.
"Ei yhtään sen tapasta vaa kadota" Joel sanoi.
  Kiertelimme pitkin Oulua etsimässä Porkoa, muttemme löytäneet häntä.
Yritin katsoa snäppikartasta hänen sijaintiaan, muttei hän näyttänyt sitä.
Yhtäkkiä hän tuli näkyviin. Otin äkkiä näyttökuvan siltä varalta ettei hän näyttäisi sitä enää. Se näytti, että Porko olisi... Helsingissä? Mitä hän siellä teki? Ja miksei hän vastannut viesteihin tai puheluihin?
Oliko joku... tehnyt hänelle jotain?
"Jätkät hei, Porko laitto hetkeks sijaintinsa snäppikartasta päälle ja se näytti et se ois jossain päin Hesaa!" Huudahdin.
Porko katosi kartalta.
"Kai sä ehit kattoo et missä päin siel?" Niko kysyi.
"En, mut otin screenshotin siitä" vastasin.
"Hyvä. Nyt vaa toivotaan ettei se liiku sielt mihinkää..." Joel sanoi.
   Olin Nikon vieressä etupenkillä ja ohjeistin häntä, minne pitäisi mennä.
Jonkin ajan kuluttua saavuimme Helsinkiin. Yritin parhaani mukaan kertoa Nikolle, minne pitäisi kääntyä, mutta kartan seuraaminen oli yllättävän hankalaa, koska kuvassa tiet eivät näkyneet kunnolla. Aloimme lähestyä Porkon sijaintia, ja ajoimme jonkinlaista hieman syrjäisempää hiekkatietä. Saavuimme jollekkin pienelle leirintäalueelle. Siellä oli puinen hirsimökki, jonka piha oli tyhjä lukuunottamatta hämärästi tutun näköistä pakettiautoa. En kuitenkaan saanut mieleeni, missä olisin nähnyt sen aikaisemmin. Nousimme autosta ja kävelimme mökkiä kohti.
Olimme mökin portailla, kun sisältä kuului, kun jokin osui kovalla voimalla seinään. Jos minua ei ennen tätä pelottanut, niin nyt viimeistään. Menin kyykyssä oven viereisen ikkunan alle niin, ettei minua nähtäisi sisältä. Kurkistin varovasti sisälle, ja näky järkytti minua. Valahdin istumaan mökin seinää vasten. Katsoin Nikoa ja Joelia pelokkaana ja he katsoivat minuun yhtä pelokkaina.
"Mitä sä näit?" Niko kysyi ääni väristen.

Moi! Tässä nyt kun oikoluin tätä, ja huomasin ton joelin lauseen "Ei yhtään sen tapasta vaan kadota", nii tajusin et kyllä oikeestaan on, mut ei anneta sen nyt häiritä😂

Love of mine || Joonas Porko x readerDonde viven las historias. Descúbrelo ahora