luku 7: treffit

251 10 7
                                    

Y/n pov:
Kello oli 18.30. Aloitin valmistautumisen, koska yleensä minulla menee todella kauan. Niin minulla meni nytkin. Puin mekkoni päälle ja tein kevyen mutta kauniin meikin itselleni. Katsoin itseäni peilistä. Mykistyin. Näytin upeammalta kuin olin ikinä näyttänyt. Toivoin että Porko ajattelisi samalla tavalla. Kaivelin korulaatikkoani ja löysin ihanan korun joka sopi täydellisesti mekkooni. Siinä oli ohut kultainen ketju, jossa roikkui pieni taivaansininen timantti. Päätin laittaa sen kaulaani. Kello oli viittä vaille. Porkon pitäisi saapua pian.
"Laita viesti, kun oot pihassa :)" laitoin Porkolle viestin.
"Ok <3" hän vastasi.
Aloin jälleen kerran hymyilemään viestille.
"Oon täällä" hän laittoi viestin.
"Ok, tuun sinne :)" vastasin.
Menin alas ja Porkon autoon.
Porko tuijotti minua suu auki.
"Mitä, eks tykkää?" Sanoin vitsilläni.
"Vittu sä oot kaunis" Porko sanoi.
Hymyilin.
Lähdimme ajamaan ravintolalle.
Juttelimme suunnilleen kaikesta. Nauroimme paljon ja aivan kaikelle.
Unohduin katselemaan Porkoa. Hänellä oli mustat farkut ja valkoinen kauluspaita. Hän oli näköjään yrittänyt kammata pörröisiä hiuksiaan, muttei ilmeisesti ollut onnistunut. Hymyilin kampaukselle.
Yhtäkkiä radiosta alkoi soimaan Ed Sheeranin Perfect.
"Ui saatana, mä rakastan tätä biisiä!" huudahdin.
Aloimme molemmat laulamaan. Porkon lauluääni oli aivan ihana. Hän todella osasi laulaa.
"Oisko tää sellanen meidän biisi?" Porko kysyi hymy kasvoillaan.
"Joo, tää on täydellinen meille" vastasin hymyillen.
Pääsimme ravintolalle. Menimme sisään. Joonas oli varannut meille pöydän.
"Rouva ja herra Porkolle" tarjoilija sanoi.
Mietin hetken, mitä ihmettä tarjoilija oli selittänyt. Sitten tajusin. Porko oli ilmoittanut meidät naimisissa olevina.
Kuinka söpöä. Porko virnisti. Naurahdin.
Tilasimme ja söimme. Juttelimme taas aivan kaikesta mahdollisesta. Keskustelu Porkon kanssa oli todella helppoa. En yleensä puhu kauheasti, ja Porkolla riitti juttuja. Olimme aika samanlaisia hänen kanssaan ja tykkäsimme paljon samoista asioista. Saimme syötyä ja olimme maksamassa. Aioin maksaa oman ruokani, mutta se ei sopinut Porkolle.
"Mä tarjoon" hän hymyili. Hymyilin takaisin. Olimme kävelemässä Porkon autolle, kun hän kysyi:
"Haluuks tulla tänäänki mun luo yöks? Meiän ei kummankaa tarvii mennä huomenna studiolle nii saatais olla rauhassa"
"Joo, mut meiän tarvii varmaa käyä hakee mulle vaatteita meiltä, en aatellu olla tässä koko ajan" naurahdin.
"Voit lainaa multa", Porko sanoi.
"Ok", sanoin ja hymyilin.

Joonas pov:
Y/n oli niin kaunis. En osannut muuta, kuin tuijottaa häntä, kun kävelimme autolleni. Olin pyytänyt häntä taas luokseni yöksi.
Yhtäkkiä muistin hänelle ostamani lahjan.
"Ainii, sillon ku nähtiin siel teillä päin tänää, se ei johtunu siitä etten haluis nähä sua julkisil tai mitää, vaa oikeesti olin ostamassa sulle näitä, ja halusin yllättää sut nii piti keksii vaa äkkii jotai sanottavaa" selitin ja annoin lahjat hänelle.
"Omg kiitos" Y/n henkäisi. Hän haistoi nallea, ja avasi korurasian. Hän haukkoi henkeään.
"Apua tää on ihana! Ei sun ois tarvinnu"
Hymyilin. Menimme autoon.

Y/n pov:
Joonas antoi minulle lahjan. Siinä oli kaksi osaa. Toinen oli jokin rasia. Toinen oli ihanan pehmeä nalle. Haistoin sitä. Se tuoksui ihan Porkolle. Sitten avasin rasian. Se oli kaunein koru, minkä olin koko elämässäni nähnyt. Menimme autoon ja ajoimme Porkon luo. Olin aika hikinen, joten sisälle päästyäni kysyin, voisinko käydä suihkussa.
"Joo, mee vaa, mä meen sillä välin keittää meille kahvia" Porko sanoi.
Menin suihkuun, ja hetken päästä Porko tuli ovelle.
"Kaipaaks seuraa?" Hän kysyi.

Love of mine || Joonas Porko x readerWhere stories live. Discover now