Bölüm 17

2 0 0
                                    

Ateş sesleri gelmeye başladı. Seslerin duyulmasıyla beraber demir annesine seslenerek odaya gelmesini söyledi. Annesi de geliyorum deyince demir televizyonun sesini biraz kısıp balkona çıktı. O sırada Esma çıkma çıkma mermi gelebilir deyince demir geri içeri girdi. Ve girdiği anda silah sesleri kesildi. Ve ortalık sessizleşti. Demir annesine dönerek bizim dürbün vardı. Bir de el feneri vardı. nerede onlar?

Demirin annesi Meryem: ikisi de senin oda da gardrobun üstünde

Demir: tamam ben alıp geleyim dışarıyı merak ediyorum.

Esma: acil durum çantalarınız var mı?

Demir: var benim odamda gelirken getiririm siz mutfaktan su atıştırmalık yiyecekler almıştım onları alıp gelin elinizi çabuk tutun dışarıdaki durumu bilmiyoruz.

Deyince Annesi ve Esma diyerek mutfağın yolunu tuttu. Demir o sırada koşar adımlarla odasına gidip kapıyı açtı. Ve gardrobun üstündeki dürbün ve EL fenerini alıp yatağının üstüne koydu biri kapının arkasında diğeri cam kenarında olan acil durum çantalarını sırtlayıp dürbünle el fenerini alıp odadan çıktı. Kapıyı kapattı. Ve mutfağa doğru bakarak bağırdı.

Demir: Esma ne yaptınız?

Esma: hallettik geliyoruz.

Demir: hadi

Deyip içeri girdi. Acil durum çantalarını televizyonun yanına koydu. Dürbünü balkonun yanında duran sandalyenin üzerine koydu. El Fenerini de koymadan önce dışarı tutarak gücüne baktı. Ve güzel gücü var hoşuma gitti. Diyerek el fenerini de dürbünün yanına koydu. Ve balkonun kapısından dışarı bakarken Esma içeri girdi. Ardından demirin annesi içeri girdi. Ve mutfaktan getirdiklerini masanın üzerine koydular.

Demir: mutfağın kapısını kapattınız mı?

Esma: evet kapattık.

Demir: güzel

Diyerek dışarı bakmaya devam ederken siren sesi çalmaya başladı. Ama diğer siren sesleri gibi değildi. Oldukça sesi kısılmıştı. Yaklaşık bir dakika kısık çaldı. Ardından yüksek sesle

"dikkat dikkat yapılacak operasyonlar sebebiyle sığınaklara inilmelidir. ikinci anonsa kadar çıkılmamalıdır temel ihtiyaçlarınızı alıp sığınaklara gidin"

Dedikten sonra bir süre daha kısık sesle siren çalmaya devam etti. Esma panikle

Esma:demir şimdi ne yapacağız?

Demir: biz ters bir durumda ineriz.

Esma: ters bir durum olmasını mı bekleyeceğiz?

Demir: evet varlık gelirse hemen ineriz.

Demirin annesi Meryem: oğlum ben hızlı inemem merdivenlerden ben şimdi insem

Demir: annem şimdilik gerek yok gerekirse zaten önce esmayla sen gidersin ki sığınağa inmek bir dakika sürmez biliyorsun.

Demirin annesi Meryem: tamam oğlum peki

Deyip oturdular. Ve siren sesi kesildi. Ortalık sesizliğe büründü demir dürbünle el fenerini alıp balkondan dışarıya dürbünü gece görüşüne ayarlayıp bakmaya başladı. Bir süre uzakları seyretti. Ve biraz daha uzağı izlemek için ayarlamalar yapıp tekrar izlediğinde gördüklerinden dolayı kısa bir şoka girmişti. Esma yavaş adımlarla Demirin yanına yaklaşıp ben de bakabilir miyim? Diye sordu. Demir cevap vermeyince Esma sözlerini yineledi. Demir yine cevap vermeyince Esma koluna iki kez dokundu.

Esma: hey duymuyor musun?

Demir şoku atlatıp ne oldu. Dedi.

Esma: nemi oldu ben de bakabilir miyim diye iki kez sordum. Cevap vermedin ben de dokunarak duymuyor musun dedim.

Deyince demir esmanın yüzüne bakıp sessiz kaldı. Elindeki dürbünü sandalyenin üstüne koydu. Ve geçip koltuğa oturdu. Ve öylece sesi kısık olan ve reklam da olan televizyona bakmaya başladı. Esma da yanına oturup

Esma:demir ne oldu var mı bir hareketlilik

Demir hemen kendini toparlayıp yok yok sadece bir varlık gördüm o da çok uzakta deyince Esma gördün mü? ya gelirse deyince demir korkma buraya çok uzak orası deyince Esma derin nefes alıp verdi. Umarım korkacağım şeyler olmaz dedi. Kısık sesle

Demir öyle dese de gördükleri onu korkutmuştu. Aynı anda iki yüzden fazla varlığın hızlı hareketlerini görmüştü. Ve aklı gördüklerinde kalmıştı. Tekrar ayağa kalkıp dürbünü alıp balkona çıktı. Ve az evvel baktığı yerlere tekrar bakmaya başladı. Bu sefer gördüklerinin ötesinde bir kalabalık vardı. Demir şaşkınlığını gizleyemeyip çok fazlalar dedi.

Esma: ne fazla Demir?

Demir: ileride kuş sürüsü gördüm de fazlaydı sayıları ya da bana öyle geldi.

Esma: olabilir bir terslik var mı peki

Demir: yok yok ortalık sakin ve böyle sakin olması benim hiç hoşuma gitmiyor.

Esma: benim de operasyon her ne kadar beni tedirgin etse de başlamaması beni daha çok geriyor.

Demir: neden tedirgin oluyorsun?

Esma: bu varlıklar nedir nasıldır. Bilmiyoruz silah seslerinden çok değil ama korkum var operasyon başlayınca heryerden gelecek sesler haliyle ben de tedirgin oluyorum.

Demir: anladım. Az evvel de dediğim gibi ters bir durum olursa sığınağa ineriz. Ayrıca birkaç silah ve küçük cephanem de var. Bir şey olursa devreye girerim ben

Dedi. Esma silah mı dediği anda...

BÜYÜNÜN LANETİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin