0.6

604 57 57
                                    

blood sweat and tears~bts

"Annem şimdi gitmemiz gerek kendine iyi bak."
"Bizi izle Jeongah Teyze!!"
"Görüşürüz Jeongah Teyze!"
"Şans dile bize!"

Lisa'nın annesi Chittip Teyze'nin ardından Jennie'nin annesi Jeongah Teyze ile de görüntülü konuşmuş ve sahneye çıkmadan önce ailelerimizden tek tek şans dilemiştik.

Hepimiz aylardır bugün için hazırlanıyorduk. Ayın 8'inde Boombayah ve Whistle parçalarından oluşan single albümümüz Square One yayımlanmıştı. Bu iki şarkı için o kadar çalışmıştık ki. Daha da iyisi olamazdı artık. Yeşil ekran kullanmayıp her bir detayı, her bir köşesi için saatlerce düşünmüştük klibimizde.

Farklı sahneler çekmiş, kimisini iptal etmiş kimisini defalarca tekrarlamıştık. Şarkı sözleri onlarca kez elimizden geçmiş, bestesi adına Teddy Park birden fazla örnek sunmuştu prodüksiyon ekibine.

Sonunda en uygun, en mükemmel olanını seçmiştik. Başkan Yang'ın anlaşma imzaladığı stilistimiz Choi Kyung Won ile haftalarca bir araya gelmiş, kliplerimizde, sahneye çıkarken ve ileriki zamanlarda kullanacağımız kıyafetleri seçmiş üzerlerinde her birimiz ayrı ayrı fikir beyan etmiştik.

Stillerimiz tek ve ortak bir konsepte bağlı değil ayrı ayrı ayarlanmıştı. Jennie şirin ve seksi; Jisoo zarif ve soylu; ben feminen ve neşeli; Lisa da tomboy ve şirin konseptinde çıkış yapmıştı genel olarak.

Kıyafetlerimiz üzerlerinde türlü değişikler yapmış; markalardan aldığımız giysileri öylece giymemiştik. Daha bir marka temsilciliğimiz ya da anlaşma yaptığımız bir marka olmadığından marka adına serbest davranmıştık ve üzerlerinde oynamalar yapmıştık.

Bu da işimize verdiğimiz önemi gösteriyordu aslında. Üzerlerine yırtık açtığımız, dantel eklediğimiz, farklı kumaştan yama yaptığımız, düğme ya da zincir taktığımız, püsküllendirdiğimiz ve daha birçok değişik işlem yaptığımız onlarca kıyafet giyilmek için dolaplarımızda bizi bekliyordu.

İşimizi bu kadar özenli yapmamız bize daha ilk hafta dolmadan olumlu geri dönütler vermişti. Single albümümüzdeki şarkılarımız Square One Billboard Dünya Dijital Şarkı Satışı listesinde ard arda bir ve ikinci sıraya yerleşmişlerdi.

Bu şekilde böyle bir başarıya ulaşan en hızlı sanatçı olmuşken Psy ve BigBang'den sonra aynı anda ilk iki sırayı alan üçüncü Koreli sanatçı olmuştuk. Başkan Yang haklıydı...

Çıkış yapmadan önce o kadar kritik stratejiler yapmıştı ki insanlar bizi deli gibi merak eder olmuştu. Kore'nin her şehrine birçok billbordlarına arkası siyah önü pembe yazılı Blackpink posterleri astırarak küçüğünden büyüğüne herkesin dikkatini toplamıştı.

Hemen ardından Youtube hesabımızdan yayımlanan grupça Rihanna'nın şarkısına yaptığımız kareografi videosu yayımlanmış videoya övgüler yağmıştı.

O videoyu ufak bir yanlış olmayana kadar saatlerce tekrar tekrar çekmiştik. Gün sonunda bacak damarlarımın 'tık tık' attığını, cildimin içinde karıncaların dolandığını hissediyordum.

Başkan bununla da kalmamış üyeleri bir anda yayınlamak yerine tek tek, araya gün koyup yayımlayarak insanları çıldırtmış ama aynı zamanda kanalın bağımlısı yapmıştı. Herkes her gün kanalı ziyaret edip acaba bugün bir şey yayımlandı mı diye kontrol ettiğinden bahsediyordu temmuz ayında.

Sonunda bütün üyeler yayımlandıktan sonra teaserlar yayımlanmış hemen ardından da albümümüzü çıkartıp parçalarımızı atmıştık kanala. Bu kritik stratejiler sonucu sadece Güney Kore'de değil geldiğimiz ülkelerde yapılan tanıtımlar sonucu Avustralya, Yeni Zelanda, Tayland, Çin ve Japonya başta olmak üzere birçok ülkede epey yankı uyandırmıştık.

Reputation || RosékookHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin