الحلقه الخامسه و العشرون من انتقام الامبراطوره جحيم الانتقام للكاتبه نور عصام...
☆بسم الله الرحمن الرحيم☆
_________________________________________
كان الجميع مثل الصنم لم يستعوبو ما قيل امامهم الآن كل شيء مثل الوهم مثل الحلم كان ما يمكن سماعه صوت نحيب "ادهم" و شهقات "فادي" المرتفعه..
اما تلك التي هي السبب في كل ذالك كانت تقف بصمت دون أي حركه ولا حتى تأثر ...اكمل "ادهم" حديثه قائلا وهو يمسح دموعه و ينهض ..
- لا لا دا اكيد كدب اكيد هما عاوزين يوقعو بينا اكيد عشان يبانو هما المظلمون اكيد اكيد...
كان بكلماته يقنع نفسه ويتحدث بتوهان ... التفت إلى "منال" قائلا ..
- متقولي الحقيقه قولي انهم كدابين قولي انا والله هصدقك قولي بالله عليك تنطقي..
صمتت وهي تنظر له بوجه خالي من المشاعر ليتحدث "عبدالرحمن" بكره و اشمئزاز...
- ساكته ليه ولا هتكدبي كمان ولا إيه.. للأسف انتي تعملي اكتر من كده معملتيها زمان برضو بس ربنا ستر مع واحده لكن التانيه....
صمت و اغمض عينه متألما و اكمل..
- ردي على اخوكِ و قوليله انك انتي اللي دمرتي حياته و انتي اللي ضيعت حبه و بهدلتي بناته انطقي...
تحدثت بغضب و قوه ...
- ايوه انا اللي عملت كده ايوه.. وما اللي عملت كده في ليل و ريان و حتى أوس ايوه...
كانت تتنفس بعنف و "ادهم" ينظر لها بزهول لم يرى شيطانها من قبل ولا قسوتها تلك ..
نظرت لها "ليلى" بزهول قائله..
- ليه قتلتلي فاطمه ليه كب هي عملتلك إيه؟؟ و ليل ليه تعملي فيها كده و فضحتيها و ضيعتي شرفها ليه؟؟
- لأن ماجد كان بيحبها هي هي بس رغم انه كان حقير و دنئ لكن محبش غير فاطمه و مكنش قادر يستغنى عنها عشان كده كان عينه منك لأنك شبها .. فهمني انه طلقها و بعد كده عرفت انه كدب و انه لسه متجوزها و كمان حامل.. بعت عشان ياذوها او يضربوها لكن هما قتلوها...
- قصدك بعتيهم ليها عشان يغتصبوها عشان تكسريها و تموتيها بقهرتها.. كل تفكيرك بالشكل ده في الأعراض و الشرف مش كده .. اتفوه عليك يا و***..
سبتها "ليلى" بأبشع الألفاظ ... لينظر لها أبنائها بكسره و تحدث "فادي" بقهر ..
- ياريتني كنت ياتيم او حتى لقيط او ابن حرام احسن مكون ابنكم انا بكرهك و بكره اني انتي امي و انا ابنك بكرههههك ..
تحدث ابنها الثاني "عمر" مكملا ...
- انا بجد بتمنى اني كنت موت انا بجد بكرهك و بكرهو كسرتونا ابعدي عن حياتنا ابعدي ..
أنت تقرأ
انتقام الامبراطوره "جحيم الانتقام " (مكتمله)
Misteri / Thrillerانتقام الامبراطوره بقلمي نور عصام #الروايه_الثالثه