– Ezt nem mondhatja komolyan, Ponoma.
McGalagony hitetlenkedve csóválta a fejét. A tanáriban gyűlt össze több tanár is, páran pihentek, többen dolgozatokat javítottak, de a legtöbben kíváncsian hallgatták Bimba professzor történetét.
– Én sem hittem el először – felelte körülbelül negyedszerre ő. – De így történt.
– Ha jól értem – vágott közbe kurta lábait lógázva Flitwick professzor –, egy elsős diák beterítette az egész klubhelyiséget hóval, aztán kirobbantott egy hatalmas hócsatát? Mindezt pólóban?
– Még, hogy hatalmas... Az egyik másodévesnek jégcsapok lógtak a füléből! – fakadt ki Bimba professzor.
– Valaki szóljon Poppynak, hogy készítheti a Kalapkúra bájitalokat, hamarosan vendégei lesznek – jegyezte meg szárazon McGalagony.
Flitwick még mindig le volt döbbenve kissé.
– Az egész klubhelyiséget? Az az angyali, szőke hajú, kék szemű kislány?
– Bizonyára kitartó volt. Bárcsak így lenne az átváltoztatástan tanulásával is! – vonta fel a szemöldökét McGalagony.
Sinistra professzor közbekérdezett.
– Melyik tanulóról is van szó?
– Julia Black. Hugrabug, elsőéves – adta meg a választ Bimba professzor, aki nem tudta eldönteni, büszke legyen, avagy szégyenkezzen diákja miatt.
– Tényleg – komorodott el Sinistra professzor. – Teljesen kiment a fejemből, mert utána az ötödéves griffendélesekkel volt órám, és Weasley-ék... Történt egy incidens az elsőévesekkel még szeptemberben. A Mardekár diákjai azt állították, hogy valaki a Hugrabugból megátkozta az egyik fiút.
McGalagony professzor összevonta a szemöldökét.
– A hugrabugosok közül? Nos, ezt kétlem.
– Én sem hiszem – csatlakozott Bimba professzor, megvédve a házát.
– Mi oka lett volna a házamnak olyat állítani, ami nem igaz? – szólt közbe fagyosan Piton, aki eddig semmi jelét nem adta annak, hogy figyelne. – Csupán azért, mert mardekárosok, nem jelenti azt, hogy hazudnak.
– Ráadásul pont ez a Black feltűnően lapított – tette hozzá Sinistra.
Piton kapott az alkalmon, hogy szidhatja Julie-t.
– Black az óráimon is semmibe veszi a szabályokat. Nem figyel, fecserészik a mellette ülőkkel, aztán még csodálkozik, ha elrontja a főzetét. Hasonlít az apjára...
– Ne keverjük bele az apját – szólt közbe élesen McGalagony.
Flitwick professzor felemelte a mutatóujját.
– Minervának igaza van, az apjának semmi köze hozzá. Szerintem egy elsősről igazán nem feltételezhetünk ilyet. Ámbár, ha valaki olyan kitartással rendelkezik, hogy behavaz egy egész klubhelyiséget...
– Remus? Mit gondol? – kérdezte Bimba professzor kollégáját. – Ha jól tudom, ismeri a szüle... az édesanyját.
Remus eddig hallgatagon ült, magában somolyogva, de Piton szavainál megváltozott az arckifejezése. Sokkal tartózkodóbb lett, és kurtán válaszolt.
– Valóban ismerem – felelte hűvösen. – Julie tényleg kitartó. Ha megbocsátanak...
Felemelte a vaskos pergamenkötetet, jelezve, hogy beadandókat kell javítania, és munkába kezdett. Próbált nem régi barátaira gondolni.
ESTÁS LEYENDO
Amennyire csak lehet (Harry Potter fanfiction)
FanficJulie - egyesek szerint pici Julie, July, esetleg Juliet - lassan tizenkét éves. Hamarosan mehet Roxfortba, amit már nagyon vár, de ahogy közeledik a nagy nap, egyre csak bonyolódik a helyzet. Levelek, testvérek, egy feledékeny bagoly, sunyiban var...