24

234 16 5
                                    


Gizem'in eve donemsinin uzerinden 1 hafta gecmisti.Bormal ve alisilmadik sejilde siradan hayatimizi yasiyorduk.

Enes'in evlenme teklfinden Gizem'in haberi yoktu.

Enes daha ozel olmasini istediginden degisik ve farkli seyler planliyorduk.

Bu gun ise okulumuzun sacma bir sekilde balodan sonraya biraktigi mrzuniyet toreni icin kep ve cubbe almaya gidecektik.Genelde balolar torenden sonra olurdu ama bizim okulda bu boyle degildi.Once balo ve 1-2 hafta icindede toren.

Kirik ayagi sebebiyle gelemeyecek olan Gizem ve ona hastabakicilik yapacak olan Enes'i evde birakip kahvaltidan sonra evden ciktik.

Tek araba gitmeye karar vermistik ve sacma bir yer yetmezligi yuzuden atarlanip bagaja gitmistim.

Hayatimda ilk kez bagajda bir yolculuk yapmanin verdigi saskinlikla hizli nefes alip vererek oksijenimi azaltiyordum.Hesaplarima gore 20 dakika kadar oksijen ve 10 dakikada karbondioksiy ile yasamayi basarabilirdim.Ben iste boyle sacme hesaplamalar yaparken gelmisiz.

Kaya'nin bagaji acmasi ile temiz hava icime doluverdi.Yeniden oksijene kavusmanin verdigi sevinc ile ufak capli bir sevinc dansinin ardindan gidecegimiz yere dogru geri geri yurumeye basladim.Bir kac adim atinca yerimde iki tur atarak duz yuruyecektim fakat ikinci turu atarken ayaklarim bir birine dolasti ve yuz ustu yere kapaklanmamak icin ellerimi one uzattim.

Dustugumu kimse fark etmesin diye-ki coktan fark etmislerdi- ellerimi yerden cekip birbirine kenetledim.Daha sonra isaret parmaklarimi one uzatip sanki elimde silah varmis ve karsimdaki kisiye ates aciyormus gibi yaparak

"ta ta ta oldun ciq!!"diye bagirdim.

Ayaga kalkarken fark ettim ki dustugumu kabullenseydim bana daha cok gulerlerdi.

Ceyda kahkahalari arasinda

"Gerizekali.Yemin ediyorum mal bu kiz.Bidaha oksijensiz birakmayin bunu nolur."diyerek gulmeye devam etti.Digerleride onunla ayni dusunceyi paylasiyordu.

Nihayet Kaya benim nasil oldugumu sorma zahmetinde bulununca ona pis pis bakarak

"Kotuyum.Canim acidi Kaya!"dedim ve dukkana ilerledim.

İceri girince kirmizi lacivert bordo siyah ve daha bir suru degisik renkte cubbe ve onlara uygun kepler vardi.Dukkan sahibi yanimiza geldi ve

"Buyrun Hosgeldiniz."

"Merhaba biz Ege Universite'sinin mezuniyet toreni kiyafetleri icin geldik."

"Tabi.Burdan buyrun."

Saticiyi takip ettik.Bedenimize ve kafamiza uygun lacivert renkli hatta uzerinde okulumuzun armasini tasiyan kep ve cubbeleri aldik.Enes ve Gizem'in bedenlerine uyanlarida alinca dukkandan ciktik.

Sirada bu cubbenin icine giyilecek resmi bir kiyafet secmek vardi.

Ben bunu neseyle soylerken Tolga Emir ve Kaya

"Yine mi alisveris?'adli yakarislarini hep bir agizdan tekrarladilar.

Kulak asmadan arabaya yuruduk.Bu sefer bagaja binmeyecekim.Arka koltukta cam kenarina oturdugum gibi kapiyi kapattim.Digerleride binerken Kaya ayakta kalmisti.

"Hadi bakalim Kaya Bey bagaja."dedim kikirdayarak.

"Yok oyle bisey kalk ordan ya srn bagaja gecersin yada kucagima oturrsun ben bagaja binmem."dedi.

"Yok yaa.Sen oyle san kalkmiyorum."diyerek actigi kapiyi yeniden kapatip hemen kilitledim.Camin arkasindan ona el sallarken bana gozlerini devirip nihayet bagaja gecti.

Boylelikle hep gittigimiz avm'ye dogru yola ciktik.

Geldigimizde her zaman girdigimiz civil civil magzalar yerine ciddi resmi ve genellikle koyu renklerin oldugu bir magzaya girdik.

Okul kiyafetlerimizin ciddi olmasini baloda giyilen kiyafetler gibi seylerin kesinlikle olmamasini soylemisti.

Askilara oylesine bakinirken gozume gul kurusu rengine bir gomlek takildi.Gomlegi elime alip baktigimda yarim kollu oldugunuda fark ettim.Kendime uyan bir beden arayip buldugumda etek bakmaya basladim.Kahverengi belli belirsiz ekoseleri olan diz kapagimin tam ortasinda biten kalem etegi bulunca sevinc dansimi tekrarladim.

Kabine gidip kiyafetleri denedigimde ikisininde harika oturdugunu gordum.Kendi kiyafetlerimi giyip kabinden cikinca odemek icin kasaya yoneldim ki Kaya karsima cikti.

Sanirim buraya gelmemi bekliyordu.

"Ver ben oderim."

"Yine mi.Kaya?"

"Evet yine.Kisa bi sure sonra karim olucaksin.Sence senin odemenin bi anlami var mi?"diyip agzimi eli ile kapadi ve kredi kartini kasiyere uzatti.

"Off Kayaaa!"diye bagirdim ama sesim boguk cikmisti.Kiyafetin parasi odenince elini agzimdan ceki.

"Ayakkabilari ben oderim ama."

"Bakariz."

"Sen ne aldin?"

"Zaten benim kiyafetim var askim."

"Tamam."

Ayakkabiciya gelince kahverengi bir ayakkabi aradim.Aradigimi buluncada aldim.Bu sefer Kaya'ya odetmemistim.

Eve yorgun argin donduk digerleri coktan gelmislerdi.Hatta aksam icin plan yapmislardi bile.Ben katilmak istemiyordum.Kaya'da yorgun oldugu icin kayilmamisti.Gizem ve Enes zaten gidemiyorlardi.Digerleri aksam yemegini yedikten sonra cikmaya karar verdiler.

Bi kac saat icinde herkes gitmis Enes ve Gizem odaya cikmislardi.

Biz ise televizyon izliyorduk.

Kaya cok sigara icen biri olmamasina ragmen cani istediginde sigara icerdi.Bu seferde sigara icmek icin arka bahceye cikiyordu.Ne kadar icmemesi icin israr etsemde dinlemeyip cikti.

Kaya ciktiktan sonra oylesine kanallarda dolasmaya basladim.Bu sirada mutfagin ön bahceye acilan kapisinin tikirdadigini hissettim.Genelde hep olur diye umursamadim.Bir kac saniye sonra yine kapinin tikirdamasiyla urktum.Yavasca oturdugum koltuktan kalkip mutfaga ilerledim.Mutfakta isik yaniyordu sanirim.Kim yakmis olabilirdi?

Tam mutfaga girecekken on kapidanda ses geldigini isittim.Koridorda oldugum icin goremiyordum.Korkuyla ne tarafa gidicegime karar verirken on kapi kapandi.Kaya'ya seslenmeliydim ama sesim cikmiyordu.

Etraf iyice isinmis gibi geliyordu.Yavasca onceki hedefim olan mutfaga ilerlerken terledigimi hissediyordum.Sicak basmisti.

Mutfagin kapisini ittirdigimde icerideki alevlerle ciglik attim.

Hayir sicak basmamisti.Tum mutfak yaniyordu.Kosarak iceri girdigimde oraninda alevler icinde kaldigini fark etmistim.

Gizem ve Enes merdivenlerde iniyordu.Enes bolca duman yuttugu icin Gizemi tasimakta zorlaniyordu cunku oksuruyordu.Bende oksurmeye ve nefes alamamaya baslamistim.Siyah duman her tarafi kaplarken peslerine takil.aya karar verdim adimimi atmak uzereyken onumdeki hali yanmaya basladi geri gitmek istiyordum ama o tarafta mutfak vardi ve orasi coktan yanmis alevler cogalmisti.

Nefes almak imkansiz hale gelirken oksurmem artti.Ve gozlerim kapanirken hic uyanmayacagim.bir uykuya yatiyormus gibi hissediyordum.

BEYİNSİZ.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin