en mä nukkumista meinannu

223 12 0
                                    

Aleksi
Suutelen vielä Joonasta kerran ennen kuin lähden ovesta ulos. Enää ei ole niin huono fiilis jättää tätä kaupunkia taakse. Tulee kyllä ihan saatanan kova ikävä Joonasta ja muitakin jätkiä.
-
Illalla
Sovittiin, että Olli jäisi yöksi, koska kello oli jo 22:00 ja Olli ei jaksa enää lähteä junalla takaisin. Ja junakin tulisi vasta 1:00 seuraavan kerran.

"Missä mä nukun?" Olli kysyy keskyttäen ajatukseni. "no siis täällä on nyt vaan toi mun sänky, jota ei oo vielä kasattu, ja yks patja" sanon. "Eli varmaan meidän pitää molempien nukkua tossa patjalla, ellet halua vielä kasata tota sänkyä" jatkan. Olli naurahtaa ja vastaa "joo, eli vissiin patja sit".

Laitamme patjalle lakanan, peiton ja kaksi tyynyä. "Haluutsä vielä syödä jotain?" Kysyn Ollilta. Hän nyökkää. Kävelen keittiöön ja teen kaksi leipää. Ojennan toisen niistä Ollille ja otan toisen itselleni. Olli menee keittiön lattialle istumaan. Ja koska nyt on viimeinen iltani, kun nään Ollin, menen istumaan tuon syliin. Tässä on mukavaa. Haluan vain nyt olla tässä. Haukkaan leivästäni palasen. Olli tekee samoin, katsoo minua ja hymyilee. Hymyilen tuolle takaisin.
-
Saimme syötyä leivät, ja nyt olen itse vaihtamassa vaatteita. Laitan päälleni harmaat kollarit. Olli avaa vessan oven ja tulee sieltä pelkät bokserit jalassa. Hänellä on vaatemytty kädessä, jossa on ilmeisesti hänen loput vaatteensa. Menen halaamaan Ollia. "mulle tulee ikävä teitä" sanon painaen pääni hänen rintakehälleen. "mullekin tulee sua ikävä" Olli sanoo. Irrottaudun halista ja otan Ollin kädestä kiinni. Talutan tuon patjan luokse. Menemme patjalle vierekkäin. Hetken päästä Olli laittaa kätensä minun ympärilleni. Laitan silmäni kiinni ja nukahdan.
-
Herään siihen kun joku liikkuu vieressäni. Käännän pääni häntä kohti. Olli. Okei. Katson Ollia. "sori et mä herätin" tuo pahoittelee. "Ei se mitään, mut älä mee vielä" sanon ottaen käsilläni tuon lantiosta kiinni. Tuo hymyilee minulle. "tulee tylsää, jos nukkuu koko päivän" tuo valittaa hymähtäen. "en mä nukkumista meinannu" sanon. "ahhah. No mitäs sulla oli mielessä?" Olli kysyy söpö virne kasvoillaan. "anna mä näytän"
-
"Heippa" Olli sanoo antaen pusun hiusteni sekaan. "heippa" sanon takaisin. Laitan oven kiinni ja menen istumaan eteisen lattialle. Tässä kestää ikuisuus laittaa tämä kämppä kuntoon.
-
1 vuoden päästä

Olli
Joel oli eilen kertonut, että tänne tulisi tänään yllätys vieras. Olin sen takia tullut puoli tuntia liian ajoissa. Ja olin myös laittanut itseni edes joten kuten normaalin näköiseksi. Olen nyt studiolla vain rämpytellyt bassoani ja kuunnellut musiikkia. Nyt alkoi juuri biisi nimeltään 'miehen työ'. Alan laulaa biisin mukana "Ei ole sääliä katseessa, mies tappaa koiransa
Ei lämpöä kosketuksessa, mies hakkaa vaimonsa
Ei ole toivoa kotona, mies jättää lapsensa
Ei kyyneltä silmäkulmassa, mies jättää kotinsa
Ei ole palavaa rakkautta, kun mies tuhoaa tunteensa
Ei intohimoa suhteessa, kun mies menettää otteensa
Ei mies katso eiliseen, ei hän usko huomiseen
Hän elää tässä hetkessä ja valuu kyynel silmästä
Minä muuraan sydämeni umpeen, hautaan tunteeni kuoppaan
Opetellaan alusta aloittamaan, opetellaan anteeksi antamaan
Ei revitä vanhoja haavoja, ei käännetä veistä haavassa
On aika kääntää sivua, on aika jatkaa matkaansa
Ei ole valoa tunnelissa, ei ole parempaa huomista
Ei mies tunne ylpeyttä, vaan rypee itsesäälissä
Mies tarttuu hiljaa aseeseen ja pyyhkii silmästä kyyneleen
Hän kiroaa synkän elämänsä ennen kuin päättää päivänsä
Minä kylvän epätoivon siemeniä, minä sammutan toivon kipinöitä
Romahdus on kynnyksellä, mielikuvitus on sen lääkkeenä
Minä muuraan sydämeni umpeen, hautaan tunteeni kuoppaan
Opetellaan alusta aloittamaan, opetellaan anteeksi antamaan
Ei revitä vanhoja haavoja, ei käännetä veistä haavassa
On aika kääntää sivua, on aika jatkaa matkaansa". Lopetettuani nään Joelin ja Aleksin katsovan minua. Aleksi hymyilee minulle söpöä hammashymyään. "Aleksi!" Pomppaan ylös halaamaan Aleksia. Tuo rutistaa minua kovaa. Minulla oli niin kova ikävä tuota nuorta miehen alkua. "mitä sä täällä teet?" Kysyn lopetettuani pojan halaamisen. "Tulin käymään...paaaitsi jos voit ottaa mut sun luokse niin voisin olla käymässä vähän pidemmänkin aikaa" tuo sanoo. "tottakai voit tulla"
-

People are evil, you hide it or not | AleksixOlliWhere stories live. Discover now