BAB 3

21.2K 911 17
                                    

"dijodohkan? Tak lawak bonda ayahda"Disandarkan badannya di sofa. Sudahlah serabut dengan kerja ditambah lagi bonda dan ayahda nya nak satukan dia dengan seseorang.

"Terima perjodohan ni ya Alice. Bonda nak kamu ceria macam dulu semula. Please demi kebahagiaan Alice lagipun umur Alice dah 20 tahun"Dipandang mata bondanya yang seakan berharap.

Tangan naik memicit dahi. Kalau bantah kata derhaka pula. Kepala dianggukan menandakan dia setuju.

"Alice serahkan semua untuk bonda dan ayahda lah kalau tu yang terbaik hm Alice terima. Alice naik bilik dulu"Dia segera bangun ke bilik nya.

"Saya yakin pilihan saya tak salah"Tengku Aarav menganguk perlahan.

"Kau biar betul Alice. Bonda dan ayahda kau nak jodohkan kau dengan siapa?"

Dihela nafas perlahan dan direbahkan badannya di tilam yang empuk.

"Entah lah aku tak tanya pun. Masa nikah nanti aku tahu lah lagipun malas nak tanya"Dapat dia dengari gelakkan kecil dari Ziya sepupunya.

"Nanti jemputlah kitorang. Tak sabar nak makan nasi minyak"Alice hanya bergumam saja dan memberitahu sepupunya yang dia mahu menutup panggilan.

"Kahwin? Cish tak terdetik langsung dalam hati aku nak kahwin"Ditutup lampu bilik nya untuk tidur lagipun esok dia kerja jadi dia perlukan rest yang cukup.

"Tengah hari nanti bonda dan ayahda nak pergi rumah bakal mak mertua kamu tu untuk bincang hal perkahwinan. Lagi cepat lagi bagus kan bang?"Bonda Rhea tersenyum. Tengku Aarav hanya mengangguk sahaja.

"Ikut suka hati bonda dan ayahda lah kalau tu buatkan bonda dan ayahda gembira, Alice pun gembira"Kata nya dan disumbat sekeping roti ke dalam mulutnya.

"Adik, abang nak pinjam kereta Audi boleh? Malas nak topup minyak"Ditoleh ke arah abangnya iaitu Aciel Rafiqi.

"Hm ambil lah nanti topup minyak kereta Audi tu balik"Jejaka tu mengangkat simbol okeyh dan keluar dari rumah tu untuk pergi kerja. Dia sarapan dengan dua sepupunya di cafe.

"Alice pergi dulu"Disalam tangan orang tua nya dan turut keluar dari rumah tersebut.

"Amacam? Dah nak kahwin dah sepupu kita ni kan Fiona"Gadis tu menganguk.

"Itulah haish kita ni masih single menyingle lagi btw so how your feeling nak kahwin? Teruja?"Alice tersenyum sinis dan mengeleng. Tak ada teruja sedikit pun untuk dia mengetahui siapa bakal suaminya.

"Kau lupa ke yang sepupu kita ni hati keras macam batu. Kalau orang lain nak kahwin bukan main gelabah tapi dia? Cool ja"Tutur Ziya.

"Betul jugak tu. Btw kau ni takkan lah taknak buka hati tu untuk bakal suami kau nanti? Sampai bila hati kau nak keras?"Alice mengangkat bahu tanda tidak tahu.

"Aku taknak benda tu berulang dua kali Ziya, Fiona. Luka tu masih ada walaupun tak berdarah"Ziya dan Fiona mengeluh perlahan.

"Aku yakin suatu hari nanti bakal suami kau tu dapat lembutkan hati keras kau ni"Ziya menjongket keningnya berkali kali.

"Kalau dia dapat cairkan hati Alice ni kira hebat arh dah ramai nak tackle dia tapi sorang pun tak dipandang."Fiona tergelak kecil. Alice menjeling ke arah mereka.

15. SUAMIKU MUSUHKU✓ Where stories live. Discover now