Alice merawat bibirnya yang pecah disebabkan tamparan hebat oleh suaminya sebentar tadi.Pintu biliknya di ketuk. Alice tahu tu suaminya.
"Tesoro buka lah pintu ni. Abang minta maaf"
Alice menghela nafasnya perlahan dan bangun membuka pintu. Lutfi yang melihat pintu tu dibuka terus memeluk tubuh isterinya erat.
"i am sorry tesoro" Sungguh dia tidak sangka dia akan naik tangan kepada isterinya. Diusap lembut pipi gebu Alice.
"tak apa"Dileraikan pelukannya dan diatur langkah ke dalam semula namun pinggang nya ditarik ke belakang.
Lutfi melabuhkan dagunya di atas bahu si isteri.
"Kita bincang okeyh? Biar abang rawatkan bibir tesoro dulu" Dibawa Alice ke katil. Ubat di ambil dan diletakkan perlahan lahan di bibir mungil isterinya.
"Dulu memang abang jahil lepas ambil SPM, Kawan kawan abang ajak pergi kelab sampaikan mabuk tiap tiap malam. Tapi abang tak pernah rosakkan mana mana perempuan kat dalam kelab tu cuma sekadar mabuk ja. Tentang gambar yang abang penuh dengan darah tu abang bunuh seseorang yang cuba nak bunuh Ayahda disebabkan cuba nak bolot harta ayahda. Gambar tu Zakwan yang snap kan."Jelas Lutfi panjang lebar sambil merawat bibir tu.
"Abang minta maaf sebab naik tangan dekat sayang sejujurnya abang tak suka tesoro tinggikan suara." Dipandang redup mata cantik gadis nya.
"Maaf Alice tertinggikan suara"Ditundukkan kepalanya sambil bermain di hujung bajunya.
"You forgive me tesoro?" Alice mengukir senyuman dan mengangguk.
Jika Lutfi mampu terimanya disebabkan ketua mafia maka dia akan terima Lutfi seperti mana jejaka tu menerimanya.
"Thankyou"Ditarik tubuh tu ke dalam pelukannya dan dicium tepi dahi Alice dengan penuh kasih sayang nya.
Telefon Alice bergetar menandakan ada panggilan. Dicapai telefonnya dilihat nama pemanggil ialah Fiona.
"ALICE TOLONG AKUUU!!! Alfro ajak jumpa teman aku pergi pleasee tapi kau dengan Ziya duduk meja lain dekat restoren Rose"
Belum sempat apa apa Fiona sudah menerjah.
"Pukul berapa?"Soal nya sambil melihat Lutfi bermain dengan jarinya.
"Jam 11 pagi esok time tu kan kita lunch"
"Ha boleh nanti jumpa sana terus"Ditamatkan panggilan nya setelah Fiona berkata okeyh.
"Besok jam 11 Alice nak temankan Fiona jumpa Alfro boleh?"Lutfi mengengam erat jari jemari isterinya.
"Siapa Alfro?"Kening dijongketkan. Alice berfikir seketika.
"Rasanya calon suami Fiona mungkin."Lutfi menganguk mengizinkan.
"Weih tu diaa asal aku takut ni"Fiona bersembunyi di belakang Ziya. Dua sepupunya menepuk dahi.
"Baik kau pergi sekarang tak baik buat orang tertunggu tunggu"Fiona menarik nafasnya dan melangkah masuk.
"Encik Carlo Alfro?"Jejaka tu mengangkat muka dan menganguk saja dengan bibir tidak mengukir sebarang senyuman.
"Tengku Fiona Hafshah adik kepada Tengku Franscisco Harry. CEO F'H Mega Holding yang berada di rangking ke 4. Anak bongsu dari dua adik beradik."Ternganga Fiona bila jejaka di hadapannya ini tahu tentang dirinya.
"Ma..macam mana? Shit"Fiona menyandarkan badannya bila jejaka tu tersenyum sinis. Kaca mata hitam dibuka dan diletak ke tepi. Alfro menyilangkan tangan nya di dada.
"Be my wife and i will make you happy Tengku Fiona Hafshah."tuturnya datar dengan selamba badak nya saja disertai mata kelabu tu menikam dalam mata cantik Fiona. Gadis tu memandang ke arah lain kerana tidak kuat dengan pandangan mata lelaki di hadapannya ni.
"You want be my wife or.."Didekatkan sedikit ke arah gadis ni.
"I will make you my absolute right tonight"Fiona diam menghadam ayat tersebut sebelum matanya membulat tidak percaya.
"Dont you dare Tengku Carlo Alfro"Mata gadis tu tajam merenung nya. Tapi jejaka tu hanya tenang saja dengan tatapan sinisnya.
"Baru jumpa datang melamar selamba badak dia ja."Kening Fiona berkerut. Alfro memandang nya kosong. Dia tidak suka buang masa.
"Your decision little girl?." Fiona menghela nafas nya dan mengangguk kerana dia tahu jejaka ni sangat berbahaya di itali. Apa yang dia mahukan dia akan dapatkannya tidak kesahlah dengan cara baik atau cara kasar.
"Good little girl."Bibir tu mengherot senyuman sinisnya.
Pintu restoren tu dibuka dan mereka menoleh ke arah tersebut. Alice terkejut melihat suaminya yang seperti psycho dengan lengan baju disinting sehingga ke siku. Dua butang baju tidak dibutangkan. Rambut? Serabai. Tie juga hilang entah kemana.
Lutfi melangkah masuk dengan tiga anak buahnya dan duduk di salah satu meja.
Fiona menoleh ke arah Alice dibuat isyarat ke arahnya 'kenapa dengan suami kau tu?'.
Alice mengangkat bahu tanda tidak tahu.
"Kau kenal lelaki tu?"Fiona menoleh ke arah Alfro dan menganguk.
"Suami sepupu saya"Jawab Fiona. Alfro menganguk faham.
"Lutfi Matthew lelaki berbahaya di Filipina disebabkan kekejaman serta mempunyai kemahiran dalam gadjet serta hacker yang handal"Tutur Alfro dengan nada datarnya.
Sekali lagi Fiona berkerut dahi kerana jejaka ni sangat tahu semua benda.
YOU ARE READING
15. SUAMIKU MUSUHKU✓
RomanceDibangku sekolah dia dihina kerana tidak cantik dan berkulit hitam setelah tu berpindah ke luar negara untuk merawat kulit wajahnya. Setelah berginjak dewasa, orang tuanya mahu menjodohkan dirinya dengan seorang jejaka dan apa yang dia tidak sangka...