Dari pagi hingga ke malam Alice hanya fokus dengan kerja. Deringan telefon membuatkan dia mendengus dan dianggkat panggilan tersebut tanpa lihat siapa pemanggil.
"APA KAU NAK HAH? AKU SIBUK LAH!"jerkah Alice tanpa memberi salam.
"bila nak balik? Dah lewat ni"
Alice terdiam mendengar nada suara lembut tersebut dan dihela nafas perlahan disandarkan badannya di kerusi.
"Sorry tak perasan kau yang call. Kejap lagi aku balik"Ditamatkan panggilan nya dan diletakkan telefon di tepi.
Lutfi melihat skrin telefon nya yang gelap. Kenapa hati dia sakit bila gadis tu meninggi kan suara terhadapnya?. Sibuk sangat kah sehingga kan tidak memberi tahu kepadanya.
"Alice dah tidur ke?"Lutfi melangkah masuk ke bilik tersebut. Alice hanya bergumam dengan mata terpejam.
"Aku ada buat salah ke dekat kau sampai kau tinggi kan suara? Dari pagi hingga ke malam langsung tak mesej aku bagitahu apa apa?"Soal Lutfi dengan nada yang lembut. Dapat dia lihat wajah tu seakan serabut.
"Maaf pasal tadi tak sengaja. Aku lupa nak bagitahu. Tak ingat pula dah bersuami"Katanya tanpa mencelikkan matanya.
"Tidurlah. Jangan stres sangat ok?"Dilabuhkan kucupan di dahi serta kedua pipi Alice sebelum melangkah keluar dari bilik tersebut.
Alice mencelikkan matanya dan memegang dahi nya yang masih terasa kelembutan bibir suami nya tadi.
"Asal dengan diri aku ni? Kena sampuk ke apa?"Lutfi bercekak pinggang. Kenapa dia jadi soft spoken pula ni. Woo ni bukan Lutfi Matthew.
"Tapi dia comel sangat lah buat aku geramm dengan pipi gebu dia tadi"Ditumbuk tumbuk bantal nya.
"Sabar sabar sekarang tidur"Dibaringkan badannya namun bibirnya mengukir senyuman bila teringatkan tentang tadi.
"Aishh! Asal benda tu berulang dalam otak ni? Hapus hapus! Aku nak tidurrr"Disembamkan mukanya di bantal.
"Shit"Dia bangun dari baringannya dan Diatur langkah keluar dari bilik nya untuk ke bilik Alice apabila dia masih tidak dapat untuk tidur.
Wajah tenang tu dipandang dengan perasaan yang sukar untuk dijelaskan. Direbahkan badannya dan ditarik pinggang gadis tu dekat dengannya.
Terasa selesa lah pula peluk Alice dengan bau wangian gadis tu buatkan dia tenang. Dieratkan lagi pelukkan. Dan perlahan lahan matanya menberat. akhirnya dia terlelap dengan Alice yang berada dalam dakapannya.
Alice melipat kain sejadah nya dan diatur langkah ke bilik jejaka tu.
"Bangun solat subuh"Kejut Alice dan menepuk nepuk pipi tu untuk mengejutkan nya.
"Sekejap lah sayang. Gantuk hm"Alice yang mendengar panggilan jejaka tu mengetap bibir. Dia bingkas bangun namun pengelangan tangan nya ditarik.
"Tesoro" Mata Hazel jejaka tu terbuka memandang mata cantik tu disertai suara serak basah nya.
"Bangun lah mandi solat subuh. Aku nak pergi kerja"Baru saja dia mahu bangun pinggang nya ditarik semula.
"Sekejap lah kenapa cepat cepat hm?"Dipandang wajah tu dengan kening dijongketkan. Rambut Lutfi serabai dan dia juga tidak mengenakan baju. Itu membuatkan dia nampak hotzzz.
"Lepaslah. Kau solat lah dulu"Dileraikan tangan lutfi dan keluar dari bilik tersebut untuk ke bilik nya.
"aku akan luluhkan hati kau tesoro" Dicapai tualanya dan diatur langkah ke bilik mandi.
"Tesoro" dipeluk pinggang Alice dari belakang dan disorokkan wajahnya di celah leher isterinya.
"Pulang awal. Kalau kerja banyak call aku bagitahu. Aku taknak kau mesej. faham?"Alice hanya bergumam saja. Debaran di dada dikawal sehabis baik.
"Answers me tesoro" di dalamkan suaranya.
"Okeyh nanti aku call"Dijulingkan matanya tanda menyampah dan meleraikan lengan sasa tu di pinggang nya.
Jangan ingat aku terpedaya dengan sikap kau yang tiba tiba berubah Lutfi. Mati hidup balik aku akan ingat apa yang kau kata dekat aku dulu. Benda tu akan kekal dalam kepala aku sampai bila bila.
YOU ARE READING
15. SUAMIKU MUSUHKU✓
RomanceDibangku sekolah dia dihina kerana tidak cantik dan berkulit hitam setelah tu berpindah ke luar negara untuk merawat kulit wajahnya. Setelah berginjak dewasa, orang tuanya mahu menjodohkan dirinya dengan seorang jejaka dan apa yang dia tidak sangka...