Merhaba yine ben :P uzun bir aradan sonra... Herneyse uzatmayacağım biraz moralim bozuk. Aylardır bölüm bekleyeniniz varsa küfretmesin diye girmişken hemen yazayım dedim :D
Ben bu bölümde ayak ve el bakımından bahsetmek istiyorum. Malum başıma bununla ilgili saçma sapan bir olay geldi. Böyle bir şeyin olduğundan haberim bile yoktu açıkcası -.-
Bugün 26. gün oldu. Tam 26 gün önce saat 12.00'da ameliyattan çıktım. Ayağımda tırnak batması vardı ve doktor küçük bir ameliyat dediği için araştırmaya gerek duymadan tamam dedim. Ve malesef savaş esnasında bir tırnağımı kaybettim -.- 13,5 gün okula gitmemi engelleyen, sınavlardan düşük not almama sebep olan ve bir 3,4 ay daha özürlü gibi dolaşmama sebep olacak bu "tırnak batması" olayının temel sebebi tırnağımı yanlış kesmem ve yanlış ayakkabı giymemmiş. Üstelik tırnak batması denilen şeyden çok daha farklı bir durumdu benimkisi. Farklı olduğu için uygulama da farklıydı. Tamamını çektiler tırnağımın -.- Ve eğer doktor doğru bir şekilde ameliyat etmemişse ölene kadar tekrarlama durumu var. Tekrar tekrar tırnağımı çektiremeyeceğim için bakım yollarına başvurdum ve sizde bu ya da bu gibi şeylere maruz kalmayın diye şuan bunu yazıyorum.Öncelikle tırnak kesimi doğru olmalı. Küçükken hep öğretirlerdi bize: el tırnakları içe bükülmüş hilal ayak tırnakları dışa bükülmüş hilal olacak diye. Ben ayak tırnaklarımı hiç dışa bükülmüş şekilde kesemedim o yüzden el ve ayak tırnaklarımı hep aynı keserim. Ve bu çok yanlış. El tırnaklarınız içe doğru hilal olmalı fakat çokta bükümlü olmayacak şekilde. Ayak tırnaklarınız ise düz olmalı. Ve kenarlarını çok kesmemelisiniz. Tırnak batıyor çünkü.
Doğru ayakkabıyı seçin. Benim ayak yapım herkesinki gibi değil. İkinci parmağım birinci parmağımla aynı boyda bu yüzden ayağıma uygun ayakkabıyı seçmekte zorlanıyorum. Önceleri hiç aldırmıyordum zaten. Taa ki ameliyat olana kadar.
Ayakkabının iyisi marka olandır diye bir anlayış var bazılarımızda. Yanlış bir düşünce bu. Ayakkabının iyi olduğunu yapıldığı maddeden belirlersiniz. Ayakkabının içi de dışı da deriden yapılmış olmalı. ASLA PLASTİKTEN YAPILMA AYAKKABI GİYMEYİN. Bazılarının dışı deri içi plastik oluyor. Ben hiç bakmadan aldım başıma neler geldi. -.-Mümkün olduğunca tırnağınızı yumuşatmalısınız. Sert tırnak batmaya sebep olur. Günlük olarak yapamıyorsanız bile haftada 1 kez banyodan çıktıktan sonra zeytinyağlı kremle ayaklarınızı ve ellerinizi yumuşatmalısınız. Bizde ele krem sürmek yaygındır fakat ayağa krem sürmek pek yapılmaz nedense. Ayakta da parmak var, tırnak var. Ellerinize gösterdiğiniz bakımı ayağınıza da yapabilirsiniz.
İmkanınız varsa pedikür yapın. İmkanınız yoksa internette pedikür yapımı gösteriliyor zaten. Videolar var. Araştırıp uygununu bulabilirsiniz. Çok sık yapmanıza gerek yok zaten. Benim görüşüm öyle en azından :D Bence 3 ya da 6 aya bir yeter :D:D
Bir de şöyle bir durum var tırnaklarımızda: bazılarımızın tırnakları zor uzuyor. Bunun için sıcak su gerekli. Fark ettiyseniz banyodan çıktığınızda tırnaklarınız uzar. Sıcak su uzatır çünkü. Tırnaklarınız uzamıyorsa sıcak su içerisinde 15 dakika bekletebilirsiniz. 2 günde bir kez uygularsanız yeterli, kısa sürede uzar.
Evet ...bildiğim her şeyi sıraladım. Umarım yardımcı olur. Bilmem fark ettiniz mi ama ben hala konu sıkıntısı çekiyorum -.- Bulamadığım için yazamıyorum aslında. Yazmada sıkıntı yok yani.
Herneyse.Bir de notum olacak:
Önceki bölümleri okuyanlar bilir: Benim bir tumblr hesabım var. Şu aralar biraz aksatmış olabilirim ama bu boşluğu doldurmaya çalışıyorum. Hatta başladım bile. Bakmayanınız varsa hiç vakit kaybetmesin --------> negiyilmeli.tumblr.com