Herkese merhaba. Bu bölümün konusunu istediğiniz üzerine "sayısal bölümle ilgili bilgiler" olarak belirledim. Bu sene 10. Sınıfa geçen ve bölüm seçecek olan arkadaşlarımız dikkatli okusunlar. Sayısal seçmek isteyen de istemeyen de okusun.
Hemen başlayalım.
• Öncelikle sayısal bölüm zor mu diye soranlara cevabını vereyim: evet zor. Bunu daha önce de söyledim. bütün bölümlerin bir zorluğu vardır elbette. Sayısal bölümde okuyan birisi olarak söyleyeyim eğer lisede okumanın üniversite sınavına girmekten ibaret olduğunu düşünüyorsanız sayısal bölüm bütün bölümlerin en zorudur. Çünkü üniversite sınavlarında bir eşit ağırlıkçı ya da sözelci şu aşamalardan geçer:
1) soruyu dikkatli okuma
2) hangi konuyla ilişkili olduğunu bulma
3) soruyu çözme
Fakat sayısalcı şu aşamaları gerçekleştirmek zorundadır:
1) soruyu dikkatli okuma
2) hangi konuyla ilgili olduğunu bulma
3) işlem yapma
4) işlemi kontrol etmeİşlem yapmak bile ayrı meseledir.
Fakat lisede okumayı bir öğrenme/öğrendiğini uygulama olarak görüyorsanız sayısal bölümün zorluğu diğerleriyle eşit olacaktır sizin için.
Ki sayısal derslerin soruları (biyoloji hariç) eşit ağırlık derslerinin sorularına göre daha dönüşümlüdür. Yani bir soruyla birden çok karşılaşma ihtimaliniz daha fazladır.
Bu da bir avantaj. Bir iki kere aynı soruyu çözünce bir daha unutmuyorsunuz çünkü.
• Sayısal bölüm okuyanların daha çok iş seçeneği var gibisinden bir söylenti var ortada. Ama sayısal okuyanlar genelde iki alanda tercih yapıyor: sağlık alanında ya da mühendislik alanında. Ya doktor olursunuz ya mühendis. Yani genel olarak böyle. O yüzden meslek çeşidi çok fazla diye sayısal seçmeyin.
• Eğer sayısal dersleriniz kötüyse üzerine gitmek için sayısal seçmeyin. İyi olduğunuz dersler hangi alanda varsa o alanı seçin. Üstelik matematiğiniz kötüyse ve matematiği sevmiyorsanız sayısal seçmek gibi bir hataya düşmeyin çünkü bütün sayısal derslerin temelinde matematik var. Ha matematiği sevmeyip sayısal seçerek başarılı olan yok mudur? Vardır elbet. Ama risk almaya değmez diye düşünüyorum.
• Sırf matematik için sayısal seçmemeyi düşünüyorsanız eşit ağırlık bölümünde de matematik gördüğünüzü unutmayın. Matematikten kaçmak istiyorum diyorsanız illa sözel ya da dil seçin.
• Sırf dil anlatım, edebiyat vs. gibi sözel derslerden kaçmak için sayısal seçmeyi düşünüyorsanız seçmeyin çünkü sayısal bölümde zorunlu olarak 2 saat dil anlatım 3 saat edebiyat görüyorsunuz. 2 saatte inklap dersi var. Ha coğrafyadan kurtuluyorsunuz coğrafya yok ama felsefe de var. Eşit ağırlık bölümünde sayısal olarak sadece matematik olmasına rağmen sayısal bölümde 4 tane sözel ders var saçmalığa bakar mısınız. -_-
Üstelik biyoloji ve edebiyat haftada 3 saat. İkisininde ders saati aynı ve biz sayısalcıyız? YGS de edebiyat yok zaten. Ve bir sayısalcı Lys'de neden edebiyata girsin ki? Edebiyat hiçbir işimize yaramaz. Hayır yani öğrendiklerimiz aklımızda kalıyor olsa neyse diyeceğim. Hepsi ezber. Sınavdan çıkınca hepsi gidiyor.
Tüm sene biyoloji hocamız konuları yetiştirmek için hızlı hızlı işledi ne vardı sanki edebiyat olmasaydı da biyolojiyi rahatça işleseydik? Sağlık alanında okumak istediğim için ne zaman aklıma gelse cinnet geçiriyorum kusura bakmayın.Bir de yetmezmiş gibi 12. Sınıfta da göreceğiz. -_-
O da yetmezmiş gibi trafik dersi koymuşlar zorunlu olarak.
Sayısalcı olmak zor cinnet geçiriyor insan.
• Eğer tüm dersleri seviyorsanız ve hepsinde başarılıysanız sayısal seçin çünkü gördüğünüz gibi bütün dersleri işliyoruz. Sayısal değilde eşit ağırlık deselermiş daha mantıklı olurmuş çünkü hepsi var mübarek. -_-
Sırf inkilap ve edebiyattan düşük aldım diye ortalamam 3 puan düştü hatırlamak bile istemiyorum. ︶︿︶
Ortalamayı 3 puan yükseltmek herkesin gözünde imkansızken düşürmek ne kadar da kolay...
• Fizik'i sevmiyorsanız ve başarılı değilseniz sayısal bölümde zorlanırsınız. Kimya'yı sevmiyorsanız ve başarılı değilseniz sayısal bölümde zorlanırsınız. Biyoloji'yi sevmiyorsanız ve başarılı değilseniz sayısal bölümde zorlanırsınız.
Hepsi ayrı bir mesele.
Sözel derslerde olduğu gibi dersler birbirleriyle çok ilişkili değiller. Hepsi ayrı bir çalışmayı gerektiriyor.• Sayısal derslerin konuları çok fazla mesela bakınız 11. Sınıf kimyası;
Evet gördüğünüz gibi 523 sayfa. Çok sıkıntı çektim bu sene kimyadan. Sayısal derslerin arasından en düşük kimyadan aldım. 12. Sınıf kimyası da uğraştırıcı baya.Peki bu kadar gözünüzü korkutmak yeter.
Sadece iki söz: seviyorsanız olur.
Bölümümü seviyorum. Okulumu seviyorum. Hocalarımı seviyorum. Tüm bu zorluklara rağmen 11. sınıfı 90 küsür ortalama ile bitirdim. Bir çoğunuz için basit görünebilir bu puan ama benim için değildi. Bu zamana kadar hep tembel olarak adlandırılan ben lisenin en zor senesini bu ortalamayla kapattım. Kendimle gurur duyuyorum ve inanıyorum ki sevince her şeyi başarabilirim.
O yüzden bölüm seçerken sevip sevmediğinize bakın.
Sizde aşağıya, yorumlara bölümünüzü, zorluklarını, ve kolaylıklarını yazarsanız sevinirim. Bu şekilde bölüm seçeceklere yardım etmiş oluruz.
Bölüm bu kadardı. Herhangi bir yanlışım varsa affola. Biraz hızlı yazdım ve yazarken sistemimize birazcık sövmüş olabilirim. #^_^#
Benden bu kadar. Bir sonraki bölümde görüşmek üzere.