Bu bölümün ana teması: Günlük Rutinleri.
Eminim çoğunuz günlük rutini yapmıyorsunuz. Belkide haberiniz bile yoktur ne olduğundan. Ben bu bölümde size kendi yaptığım günlük rutinlerimden bahsedeceğim :D
*İlk olarak açıklayayım: günlik rutinleri gün içinde yaptığınız kişisel işlere denir.
Aslında bunu ayrıntılı bir şekilde anlatacaktım ama benim canımı sıktı ve sizinde sıkacağını düşündüm. O yüzden pek fazla ayrıntıya girmeyeceğim :D
Pekala, günün ilk ışıklarından başlıyorum :D1- Sabah kalktığınızda ilk olarak saçınızı tarayı ve saçınızı yukarıda toplayın. Ya da kısaca bandaj takın. Yapacağınız işlere engel olmasın diye.
Daha sonra banyoda, yüzünüze bir kaç soğuk su serpin. Bu uyanmanızı sağlar. Ardından da yüzünüzü sabunla yıkayın. Sabunla yıkama işlemini sakın atlamayın. Önceki yazılarımda bahsetmiştim: yüzünüzü sabunla yıkarsanız sivilce, siyah nokta ve yağlı surat gibi şeylerden kurtulursunuz. (Arkadaşlar bu sabun olayı fasa fiso çıktı. Sakın beni dinleyipte sabunla boş yere haşır neşir olmayın. 10. bölümü yazdığım dönemde bu doğru kabul ediliyormuş demek ki. Ama yanlış. 26. Bölümden saygılar :D )2- Yüzünüze, ellerinize ve az miktarda boynunuza *zeytinyağlı krem sürün. Bu yüzünüzü canlandırır. Zeytinyağlı olması daha iyi çünkü zeytinyağı cildinizi besler. :)
3- Kahvaltı yapın. Ne yediğinizin tercihi size kalmış ama sakın kahvaltı öğünü atlamayın! (Arkadaşlar buraya daha önce menemen ve yumurtanın sağlıksız olduğunu filan söylemişim (?). Uyurken yazıyordum herhalde bu bölümü. Saçmalışım bildiğiniz. Menemen ve yumurta sağlıklıdır yiyin yiyin :D)
4- Workout yapın! Önceki bölümleri okuduysanız neyden bahsettiğimi biliyorsunuzdur ama yine de açıklayayım: bu bir çeşit spor. Kendinizi zinde ve zayıf tutmak için. Eğer sabah yaparsanız daha etkili oluyor ama yorgunsanız veya vaktiniz yoksa akşam da yapabilirsiniz. Zaten sabahleyin 10 dk yapsanız yeter. Yoruma benim yaptığım workout rutininin videosunu atacağım. O videonun ilk 10 dakikasını yaparsanız yeter :D *Video 36 dakikalık workout'u kapsıyor :/* (Arkadaşlar daha önce buraya bu spor kilo vermek için yapılmaz demişim. Yine saçmalamışım. Kilo vermek için de uygulanabilir. Dediğim gibi herhalde uyurken yazmışım bu bölümü. Kusuruma bakmayın lütfen.)
5- Okul giysilerinizi giyin.
6- Basit bir makyaj yapın. Mesela ben şöyle yapıyorum: yüzümde bazı kusurlar var. Gözümün altı hep morarmış oluyor. Ben bunları kapatıcıyla kapatıyorum. Ayrıca birazda rimel sürüyorum. Basit bir makyaj hatta makyaj olarak kabul edilir mi bilmiyorum :D Demek istediğim yüzünüze çok fazla şey sürmeyin, buna eyeliner da dahil.
7- Önceden bir liste hazırlayın. Okula giderken dinleyeceğiniz bir müzik listesi... Bunu ehr hafta değiştirebilirsiniz. Ben bunu eğlenceli buluyorum. Yani her hafta başka bir liste hazırlamayı... Okula gitmek kaç dakika sürüyorsa ona göre ayarlamanız daha iyi. Mesela benimki 20 dakika sürüyor ve bu yaklaşık 6 müzik demek.
Bunu uygulayın. Çünkü okula giderken aklınızı dağıtıcak en iyi yöntem müzik :D
*Bu da benim "okulun ilk haftası" adlı müzik listem:
1. Arctic Monkeys - RU Mine.
2. Yine Arctic Monkeys - Snap Out Of It.
3. 30 Seconds To Mars - Do Or Die.
4. Ed Sheeran- Give Me Love.
5. Sleeping With Sirens - If You Can't Hang.
6. You Me At Six - Stay With Me.
Ve belki oyalanırım diye: 7. Of Mice And Men - Feels Like Forever.
:)8- Okuldan dönüşte giysilerinizi çıkarın. Yüzünüzü makyajdan arındırın ve yine yüzünüzü sabunla yıkayın. Ardından yine zeytinyağlı kreminizi sürün.
Okuldan döndüğünüzde mızmızlık yapıp direk kendinizi yatağa atmayın :D Yüzünüzü temizlemeniz şart. :)9- Büyük ihtimalle aç olacaksınız çünkü 8 ders görmüş bir insanın aç olmaması mümkün değil. Öğle arası karnınızı doyursanız bile acıkıyorsunuz :D
Kendi yemeğinizi kendiniz hazırlayın. Böylece stresinizi atmış olursunuz. Ben okuldan geldikten sonra kendime haşlanmş yumurta yapıyorum ve yumurtayı küçük parçalar olacak şekilde eziyorum ya da doğruyorum ve yufka ekmeğine sarıyorum. Ve çayla birlikte yiyorum. Bu akşam yemeğine kadar sizi oyalar. Eğer acıkırsanız yoğurt ya da meyve yeyin. Yine yemek yerseniz kilo kaçınılmaz olur :/10- Yatmadan önce yüzünüze nemlendirici sürün. Saçlarınızı tarayın ve saçınız açık bir şekilde yatın. Bağlayıp yatıyorsanız saçlarınızın dökülmesi kaçınılmaz olur.
İşte benim yaptığım günlük rutinleri bunlar. :) Umarım işinize yarar :D