Merhabalar. Yine bir yeni bölüm yine ben. Önceki bölümde de dediğim gibi bu bölümde bitkisel yağların faydalarından bahsedeceğim. Hepsini bizzat kendim denemedim ama ablam denedi. Onun da gözlemleriyle yazacağım bu bölümü. Önceki bölümlerde ufak ufak değinmiş olabilirim. Bu bölümde genişce ele alacağım.
Hadi başlayalım!AVAKADO YAĞI
Sizin de benim gibi kuru cildiniz varsa kesinlikle öneririm. Kısa sürede siz de fark edeceksiniz; yüzünüz yumuşacık oluyor. Şişenin dibini görene kadar kullanırsanız memnun kalacağınızdan eminim. Ayrıca avakado yağı selilütleri yok etmeyi de vaad ediyor. :)
TATLI BADEM YAĞI
Badem yağı kuşkusuz birçok kadının vazgeçilmezi. Nedenine gelince; kaş, kirpik, cilt ve saç bakımında bir numara haline gelmiş bir yağ. Kaşlarınızda boşluklar varsa ve kaşlarınız inceyse kesinlikle işinizi görecek derim. Kirpiklerinizi uzatmak ve saçlarınızdaki kırıkları yok etmek için de gayet yerinde bir öneri olur. Bizzat kendi ablam kaşları ve kirpikleri üzerinde denedi. Sonuç tatmin edici. (Yoo, hayır. Kesinlikle ablamı deney olarak kullanmıyorum :D )
CEVİZ YAĞI
Yine kuru ciltlerde yumuşatıcı ve besleyici etkiye sahip bir yağ. Doğal nemlendirici olarak kullanılabilir. Ayrıca saç uçlarını ve saç diplerini besler, canlandırır. Muhtemelen besleyici şampuan reklamlarında adını duymuşsunuzdur.
HİNT YAĞI
Yine vazgeçilmez yağlardan biridir. Yüz temizleyicisi olarak sıkça kullanılır. Saçları besleme özelliği vardır. Bunların dışında pek bilinmese de kaşlarda ve kirpiklerde besleyici etkisi vardır. Üstelik kaşlarınız, kirpikleriniz veya saçlarınız açık renkliyse ve siz koyu renk seviyorsanız hint yağı tam size göre. Bizzat kendim kirpiklerimde kullandım. Normalde kirpiklerim açık kahverengi tonlarında. Ama bu yağı kısa süre kullanmama rağmen gittikçe koyulaştığını gördüm. Uzun süre kullanıldığında maskarayı aratmayacağını düşünüyorum :D
KAYISI YAĞI
Yüz temizliğinde kullanılır. Akneleri temizler, cilde canlılık verir. Kırışıklıklar giderme ve nemlendirme gibi özellikleri de vardır.
PORTAKAL YAĞI
Cildin parlak ve güzel gözükmesini sağlar. Cildi sıkılaştırır. Sivilceleri ve akneleri kurutma özelliği de vardır. En önemlisi de tonik olarak kullanılabilir :D
SARIMSAK YAĞI
Muhtemelen şuan "Her şeyin de yağı varmış yahu." diyorsunuzdur :D Evet bir sürü yağ çeşidi var. Sarımsak yağı da bunlardan biri. Sarımsak yağı kötü kokabilir ama bir çok şeye etkili. Saçların uzamasını sağlar ve dökülmesini engeller. Saçkıran hastalığına iyi gelir. Aynı şekilde kaşları besleme özelliği vardır. Kaşınızı kalınlaştırmak istiyorsanız badem yağından önce tercih etmeniz gereken bir yağ bence. Uzatmada ve dolgunlaştırmada gayet etkili çünkü.
SUSAM YAĞI
Özellikle kuru ciltlerde, saç ve kirpiklerde rahatlıkla kullanılabilir. Besleyici özelliği vardır.
Şimdi gelelim vazeline :)
VAZELİN
Bu arada vazelin markasından bahsetmiyorum. Bildiğimiz vazelin, bir diğer adıyla parafin yağından bahsediyorum. Sanırım yağlar arasında kimyasal olan bir tek vazelin var. Tam olarak bilmiyorum yanlış olmasın. İçerisinde bolca hidrokarbon var. Ki vazelini vazelin yapan da bu hidrokarbonlar.
Vazelin yapısındaki hidrokarbonların sayesinde merhem yapımında kullanılır genelde. Suda çözünmez. Birçok şeyi iyileştirme, besleme, yenileme özelliğine sahip.
• Ayak topuğu ve dirsek çatlaklarında,
• Yaralar ve cilt yanıklarında,
• Çok kuru ciltler için cildi yumuşatmada,
• Tırnakları sağlamlaştırmada,
• Dudak çatlaklarında,
• Makyaj temizlemede,
• Saçları yumuşatmada,
• Saçlara hacim kazandırmada,
• Kaş biçimlendirmede,
• *****Kirpikleri uzatmada*****
• Cildi parlatmada, rahatlıkla kullanılabilir.
Şimdi soracaksınız bu mal niye "Kirpikleri uzatma" kısmına beş tane yıldız koydu? Bunu bizzat kendim deneyip onayladığım için söylüyorum. Açıkcası ben vazelini bu kadar neden içerisinde sırf bunun için bile kullanabilirim. Ki defalarca kullandım kirpiklerimde ve kısa sürede kirpiği uzatan başka hiçbir şey bilmiyorum. Diğer o bütün yöntemler vazelinin yanında halt yemiş, diyebilirim.
Bölümü bitirmeden önce neden bunları yazdığımı açıklayayım. Burada ciltten tutunda tırnaklara kadar belirttiğim her problemle ileride karşılaşma ihtimaliniz yüksek. Hatta çoktan karşılaşmış bile olabilirsiniz. Ve neden bilmiyorum kadınlar hep çözümü kozmetikte arıyor. Aslında bütün bu sorunların bitkisel çözümleri var. Hastalıkların bile. Ben buraya sadece bir kaçını yazdım. Daha bir sürü yağ çeşidi var. Lütfen kozmetik ürünleri son tercihimiz olsun. Bitkisel yağlar kozmetik ürünlerine göre daha kısa sürede sonuç veriyor ve maddi anlamda da sıkıntı yaşatmıyor.
Bu yağları aktarlarda kolayca bulabilirsiniz zaten. Ben yaşadığım şehirde yarısından çoğunu 5 tl'ye aldım. Kozmetik ürünleriyle karşılaştırınca ne kadar da ucuz geliyor bilemezsiniz. Ve eminim ki hepimiz isteriz makyajsız da güzel olmayı. Ve ben biliyorum ki kadının güzel olması için sadece 3 şey vardır; Saçlarının bakımlı olması, kirpik ve kaşlarının güzel olması, yüzünün temiz olması. Diğer her şey fasa fiso. Biçimli bir kaş bile insanın yüzünü tamamen değiştirip güzelleştirebiliyor.Ayrıyetten size şunu da demek istiyorum; kaş ve kirpiğinizde sorun varsa susam, tatlı badem ve hint yağını birleştirip kullanın. Üçü de hem kaş hem de kirpikler için ideal. Aynı anda kullanmakta bir sakınca yok bence.
Pekala uyarılarımı da yapıp bölümü kapatıyorum :)
*BİYOKİMYANIZI TARAMADAN, ARAŞTIRMACI DOKTORUNUZA, AKTARLARA DANIŞMADAN KULLANMANIZ TAVSİYE EDİLMEZ.
*VAZELİNİ FAZLA MİKTARDA CİLDE UYGULAMAK ZARARLIDIR. GÜNEŞLİ VE RÜZGARLI HAVALARDA CİLDE UYGULANIP DIŞARI ÇIKILMASI YÜZDE KARARMALARA SEBEP OLABİLİR. FAZLA KULLANILDIĞINDA CİLTTE ERKEN YAŞLANMAYA NEDEN OLABİLİR. BEBEKLERİN CİLDİ ÜZERİNDE KULLANILAN VAZELİN CİLDİ TAHRİŞ EDEBİLİR. Kısacası az kullanın ve her gün kullanmak yerine birer gün arayla kullanın. Önleminizi alın.
Diğer bölümün konuları seçin, beğenin, alın;
1) Zayıflamak için öneriler.
2) Kilo almak için öneriler.Numarasını yazsanız yeterli. Dalga geçer gibi oldu ama neyse :D
Bu bölüm hakkındaki yorumlarınızı sabırsızlıkla bekliyorum. Yanlışım varsa düzeltin lütfen. Diğer bölümde görüşmek üzere.
Instagram --> busranurrkilic
Tumblr---> negiyilmeli.tumblr.com