51

616 29 1
                                    

Bölümün konusu lise tavsiyeleri. Sınıf sınıf ayırdım. Ama geçtiğiniz sınıfı okumayın sadece. Mesela 10. Sınıfa geçtiyseniz 10, 11 ve 12. Sınıf hakkında yazdıklarımı okuyun. Böylece daha verimli olur. 😇

Haydi başlayalım. 😇

9. Sınıf:

Çoğunlukla ortama uyum sağlamakla geçireceğinizi baştan söyleyeyim. Ben şahsen ortaokulda liseye geçince baya bi bodoslamıştım. Sizde böyle olmaz umarım.
Kendinizi olduğunuz gibi gösterin ve yanında rahat davranabileceğiniz arkadaşlar edinin. Hocalarınızı ve ders anlatış şekillerini iyi gözlemleyin. Ve en önemlisi karne notunuzu 90'ın üstünde tutmaya çalışın. İleride, üniversite sınavları için, lazım olacak.
Üniversite sınavları demişken tıp, hukuk, pilotaj gibi büyük bölümleri hedeflediyseniz veya Boğaziçi Hacettepe gibi büyük üniversiteleri düşünüyorsanız vakit kaybetmeden başlamanız lazım. Tabii sınavdan yeni çıktığınız için ve herkes sizin adınıza, sizden önce, "daha 4 sene var" gibisinden düşündüğü için "ne saçmalıyorsun?" demek istemiş olabilirsiniz. Hocalarınızın rahat davrandığına bakmayın. Ki ben size zaten yavaş yavaş başlamanızı öneriyorum. Eğer 9. Sınıfa yeni geçmiş olsam göreceğimiz konuları, sınavda hangi konudan ne kadar çıkıyor bir araştırırdım ve 9. Sınıfa başladığımda günlük 1 saatimi ders çalışmaya ayırırdım. İnanın bana 11. Veya 12. Sınıfta 8 saat çalışmaktansa 9. Sınıfta 1 saat ile başlayıp her sene 1 saat artırarak çalışmaya devam etmek bin kat daha iyi. Ben o zamanlar bilinçli değildim ve hocalarımız bizimle pek ilgilenmiyolardı. Bana gelipte bu tavsiyeleri yapmadılar. 10. sınıfta başlarsın daha yeni sınavdan çıktın dediler ama arkadaşlar kusura bakmayın gerçek bu. Çalışmak bir öğrencinin tek görevi ve bunu hakkıyla yapıp karşılığını almak kadar güzel bir his yok. Bir deneyin derim. 😉

10. Sınıf:

İşler çoktan ciddiye bindi. Eğer yürütmelikte bir değişiklik olmadıysa, ki bildiğime göre olmadı, bu yıl 2. Dönemde bölüm seçeceksiniz. Kendinize uygun bölümü siz en iyi bilirsiniz. Biz bölüm seçeceğimiz zaman çoğu kişi hata yaptı. Herkes arkadaşlarından ayrılmamak için aynı bölümü seçmeye çalıştı. Eninde sonunda ayrıldılar çünkü sınıflar karışmıştı. 😂 O yüzden sakın böyle hata yapmayın.
Sayısal seçmeyi düşünenlere birkaç uyarım var:

1.si sayısal seçince sözel derslerden kurtulmuyorsunuz. 😑 Hatta bir çoğunu zorunlu olarak görmeye devam ediyorsunuz.

2.si daha havalı bir bölüm olduğunu düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. (kim böyle bir şey uydurdu bilmiyorum ama bu düşünce bayağı yaygın) Sayısal derslerin ağır olduğunu söylememe gerek yok sanırım. Bunu anlamışsınızdır. O yüzden seçerken 2 defa düşünün. Ama şöyle bir gerçekte var: gerçekten sayısalcı olanlar için sözel dersler daha ağır gelir.

Diğer bölümler için bir şey diyemeyeceğim çünkü sayısalcıyım. Ama diğer bölümlerin de kendi zorlukları olduğuna eminim. Kendinize uygun bölümü seçerseniz bu zorlukların üstesinden daha kolay gelirsiniz. 👍

11. Sınıf:

Düşünceleriniz biraz daha kesinleşiyor 17 yaşınıza bastığınızda. Artık bir şeylere karar verirken daha eminsiniz. Önemli olan kararınızdan dönmemek.
Arkadaşlıklarınız şimdi daha güçlü ve lisenin tadını daha iyi çıkarıyorsunuz. En önemlisi 12. Sınıf çokta uzakta görünmüyor sanki? Lütfen pes etmeyin. Hala arkadaş ve ders kavramanı yan yana görebileceğiniz zamanlardasınız. O yüzden tadını çıkarın. Her şey dozajında güzeldir. %100 arkadaş, %100 boş takılmak veya %100 ders... Hiçbiri sizi memnun etmez. Ne şimdi ne de gelecekte. Kendiniz için en iyisini siz bilirsiniz.
Ve unutmayın hiçbir şey için geç değil. Hala geleceğiniz sizin ellerinizde. Aşağıya yazdığım instagram hesaplarına bir bakın derim. Cesaret gelmesi için. 👍
Hatta sizde böyle bir hesap açabilirsiniz. Ders çalışmaya yardımcı olduğuna emin olabilirsiniz.

bayandisdoktoru
cerrahpasanınkedisi
hadi.hayirlisi

12. Sınıf:

Umarım ciddiyetin farkındasınızdır. Ve umarım ki her şeyi bu seneye bırakmamışsınızdır. Çünkü 12. Sınıfta ders çalışmak gerçekten zorlaşıyor. Neden mi? Hemen açıklayayım.
Çünkü ortama çoktan alışmış oluyorsunuz. Herkes artık birbirini tanıyor. Hocaları daha sık görüyorsunuz. İstesenizde istemesenizde. Hatta bir bakıyorsunuz ki haftasonu çıkıp okula gelmişsiniz ders çalışmak için. Sizi her türlü kabul eden tatlış bile müdürünüz varsa sıkıntı yok.
Espiriler havada uçuşuyor. Dersler şen şakrak geçiyor. Hayatımda hiç bu kadar eğlendiğimi hatırlamıyorum. Üstelik bj kadar yoğun çalışma ve stres içerisindeyken. Ve hala bu ciddiyetin içinde nasıl bu kadar eğlendik anlam veremiyorum. Çoğu zaman ders çalışmak ağır geldi bana. Çünkü dediğim gibi şen şakrak bir ortam vardı. Belki de strestendi bilemiyorum. Şimdi mezun oldum ve okulumu özlüyorum.
Umarım sizinde lise hayatınızın en güzel yılı olur. Umarım istediğiniz bölümü istediğiniz üniversitede okursunuz. Sıkı çalışın pes etmeyin.

Sizi streslendirmek istemem ama belki hala ciddiyeti anlamamış olanlarınız varsa diye bunları yazmak zorundaymışım gibi hissediyorum;

Bundan 4 yıl öncesinde, ben henüz 8. Sınıftayken, sınıf hocamız benim denemedeki başarısızlığımın hemen ardından annemi okula çağırmış ve şunları söylemişti: "Artık herkes liseyi bitiriyor. Önemli olan üniversite bitirmek." Her ne kadar sınıf hocamızdan nefret etsem ve o zamanlar bu dediğini anlayamasamda haklıymış. Hemde sonuna kadar. Ama bu o zaman için geçerliydi.
Arkadaşlar... Aradan 4 sene geçti... Artık herkes üniversite bitiriyor. Artık önemli olan iyi bir bölüm bitirmek. Ve eminimki bundan 4-5 sene sonra ise iyi bir üniversitede iyi bir bölüm bitirmek önemli olacak. Umarım anlatabilmişimdir. Gözlerinizi açın. İşler daha da ciddiyete binmeden.

Bölüm bu kadardı.

Lütfen oylarınızı ve yorumlarınızı eksik etmeyin. Düşüncelerinizi merak ediyorum.

Diğer bölüm için isteklerinizi belirtebilirsiniz.

😘💕

OKUL TAVSİYELERİ. ♀Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin