"Nasıl ders çalışıyorum?"
Birçok yenilik yaptım ders çalışma şeklimde. Önceden her ders için aynı çalışma stilim vardı.
1) Konuyu tekrar et. (Derste çözülen sorular dahil.)
2) Derste çözülen soruların cevabını kapatıp kendin çözmeye çalış.
3) Çözemediklerine tekrar bak.Stilim buydu. Sayısalcıyım. Dolayısıyla Biyoloji hariç diğerleri için işe yarıyordu açıkcası. Çünkü sınavları hocalar beraber hazırlıyor. Bizim derste işlemediğimiz bir konu varsa diğer sınıflar işlese bile sorulmuyor. Ve genelde derste çözülen sorulara benzer sorular çıkıyor.
Eğer hedefiniz sınıfı iyi bir notla geçmekse yukarıdaki çalışma stilini öneririm. Ama eğer hedefiniz üniversite sınavları ise pek işe yaramayabilir.
Artık bir 12. Sınıf olarak çalışma şeklimi değiştirmemin nedeni bu.Her ders için ayrı bir çalışma şeklim var.
⇨ Matematik için konuyu yakın zamanda görmüşsem direk soru çözümüyle başlıyorum çünkü ben matematiği soru çözerek öğrenenlerdenim. Ezber işini nadir kullanıyorum.
⇨ Fizik için internetten konu anlatım dinliyorum ve o şekilde soru çözüyorum. Malum okuldaki hocalar pek yetmiyor da.
⇨ Biyoloji ve kimya için bir sene önce kursta kullandığımız Test Okul kitaplarından tekrar yapıyorum. Diğer derslerin konu anlatımı pek iyi değil ama kimya ve biyolojiyi güzel hazırlamışlar. Ayrıntılı olması çok iyi.Bunların yanında ek olarak yaptıklarım aslında önemli.
※ Eskiden her şeyi dümdüz uçlu kalemle yazan bir tiptim. En fazla kırmızı kalem kullanıyordum. Dolayısıyla defterlerimi açmamla kapamam bir oluyordu. Ben de renkli kalem kullanmaya alıştırdım kendimi. Ama kırmızıdan ve uçlu kalemden uzak durmaya çalışıyorum çünkü onlar artık dikkatimi çekmiyor. Daha çok yeşil ve turuncu gibi birbirine zıt gözüken renkler kullanmaya başladım. Büyük başlıklar için keçeli kalem kullanıyorum. Bu şekilde kalın ve dikkat çekici oluyorlar.
※ Bir ay öncesine kadar planlarımı küçük not defterime yazıyordum. Çoğu zaman sıkılıyordum çünkü planlı olmak bana göre değil. Ben planını kafasında belirleyenlerdenim. Bir yere yazınca uygulayamıyorum malesef.
Fakat şöyle bir şey de var: kafamda olduğu zaman hiç uygulamıyorum. Çünkü vazgeçmesi kolay.