ÖZEL TAVSİYE; Arkadaş edinmenin kolay yolu.

9.2K 196 28
                                    

Merhaba arkadaşlar :) Umarım tatiliniz güzel geçiyordur. Aslında tatil başlamadan yazın yapılacaklar listesi paylaşmayı düşünüyordum. Fakat bunun biraz klişe olacağını düşündüm. O yüzden vazgeçtim.
Neyse işte. Bende bu bölümün konusunu arkadaş edinmek olarak belirledim.
Daha önce de söyledim olabildiğince mesajlarınıza doğru düzgün cevap vermeye çalışıyorum. Ve şunu fark ettim; birçoğunuz arkadaş edinmek konusunda sıkıntı çekiyorsunuz. Bende bu konu hakkında bildiklerimi yazayım dedim.
Malum bir sınıfı daha geride bıraktık. Bu konunun aranızda liseye başlayacak olanlarınızın kafasını epey kurcaladığını biliyorum. 2 sene önce ben öyleydim ve açıkçası birileri bana "şöyle yap daha iyi olur" demediği için hep kendi şansımı kendim yaratmak zorunda kaldım. Ve bu hiçte kolay değildi. Umarım sizin şansınız ben olurum :)
Herneyse, başlayalım.
Öncelikle bilmeniz gereken şey, diğer bir çok şey gibi arkadaşlığın da bir temeli olması gerektiğidir. Siz temeli ne kadar sağlam yaparsanız arkadaşlığınız da o kadar sağlam olur.
Temeli neyle kaplamalıyız diye soracak olursanız, cevabı hemen vereyim;
GÜVEN.
Sadece arkadaşlık için değil diğer bütün ilişkiler için öncelik güvendir. Arkadaş olmak istediğiniz kişiyi seçtikten sonra (iyi birini seçmiş olmanız sizin gözlem  yeteneğinize kalmış artık) o kişiye güven duygusu aşılayın. Bu bir gulumsemeyle olabilir. Bir yardımla olabilir. "Ben işimi sağlama almak istiyorum" diyorsanız yardımı seçin derim.
Kendimden ornek vererek açıklayacağım yine.
Bu şekilde  açıklamam sizin hoşunuza gidiyor mu bilmem ama ben bütün bu tavsiyeleri gözlem yaparak ve uygulayarak size aktarıyorum. E haliyle hayat dersi anlatır gibi yaşadıklarımdan örnek vermem gerekiyor ki anlaşılsın.
N

eyse işte.
Benim tanıdığım bir kız vardı. Kısaca şöyle söyleyeyim; çok masum bir kızdı. Hayatında hiç gerçek arkadaşlığı tatmamış birine benziyordu ve ben bu kızla gerçekten arkadaş olmak istedim ama kız ne kadar herkese samimi birisiymiş gibi davransada yaralı ceylanlar gibiydi. Birilerine  güvenmekten korkuyordu ve açıkçası onun böyle oluşu beni daha da gaza getirdi (bu nasıl bir anlatış biçimi yahu :P ). Bende kıza yavaş yavaş yaklaştım ilk başlarda sevecen  davrandım -her ne kadar gıcığın teki olsam da- . daha sonra ona zor zamanlarında yetiştim. Mesela odevini yapmadığı ya da yetiştiremediği zamanlar oldu. Ona destek verdim. O da şaşırdı buna. Şimdi size basit gelebilir. Ayrıntıya girmek istemiyorum ama basit bir ornek vereyim: whatsapptan sayfalarca matematik testi çözümlerini attım.
Kısacası gerçekten hiç beklemediği zamanlarda yanında oldum ve inanır mısınız bu kadarı yetti de arttı bile. Kısa surede arkadaş olduk.
Okulda, kursta, iş yerinde, mahallede kolayca elde edebileceğiniz bir sonuç bu.
Ha bir de geçmişin çelme taktığı insanlarla arkadaş olmaya çalışmak var. Mesela daha önce birine güvenmekten dolayı yaralanan insanlar. Bu insanların üzerinde güven aşılamak işe yaramaz.
Ve burada şunu belirtmeliyim ki insanlarda görülen, korkudan sonra en güçlü duygu UMUT'dur. Bu tur bir insanla karşılaşırsınız - ki çok nadirlerdir- onlara güven aşılamaya çalışmayın. Onların gözünde yapmacık gorunursunuz. Çünkü bu insanlar kolay kolay güvenmezler.
Onlara öncelikle hayata olan bakış açınızı gostermelisiniz. Her olumsuzluğun bir çıkışı olduğunu kanıtlamalısınız. Hayatta hala yaşamaya değer şeylerin olduğunu gostermelisiniz. Bu tür bir insanla arkadaş olmak istiyorsanız gereğinden biraz daha fazla vakit  geçirmelisiniz. Birlikte dünyanın güzel yanını kesfetmelisiniz.
Ama dediğim gibi nadirdir bu insanlar. Bulursanız ve iyi biri olduğunu düşünürseniz sımsıkı sarılın ona. Bir sure sonra size sizden daha sıkı sarılmaya başlayacaklardır inanın bana :)
İnsanlarla anlasmak zor değildir aslında. Onlarla arkadaş olmak için onlar gibi davranmaya gerek yok. Sadece güven gerekli. Ne kadar zıt karakterli olsanız da sizi bir arada tutar o güven.
Aslında zor insanlar vardır bir de. Ama ben bu insanlarla hiç karşılaşmadım. Bilemiyorum ama sanırım ben o insanlardan biriyim. 800 küsür kişilik bir okulda benimle  anlaşabilen sadece 2 kişi olduğunu düşünürsek... Ve de sürekli gıcıklık olsun diye sataşıp gıcık hareketler de bulunduğumu... Ve de sürekli dalga geçtiğimi... Asık suratla dolaştığımı ve insanların nefret bakışlarını sırtımda hissettiğimi düşünürsek... Ki bundan onceki okulumda 2000 küsür kişi olduğunu ve 2 yıl aradan sonra sadece bir arkadaş edinebildiğimi ve itişe kakışa geçirdigimiz yıllardan sonra uzun bir süre benimle küs kaldığını düşünürsek... 
Umarım yanlış gözlemlemişimdir kendimi ._.
Aslında acıklı olan şey insanlarla sorunlarım olduğunu size söylemek değilde sizin benim gibi bir "insan düşmanı" ndan ardaşlık adına tavsiye almanız bence :D:D
Bu bölümün adı "asosyal rockçının arkadaş edinme çabaları" olmalıydı bence :D:D:D
Yeter.
Cidden acınası bir durum oldu bu.
Sakın yanlış anlaşılmasın insanların benden uzak olması benim istediğim bir şey. Benim kararım ve bu hayatımda aldığım en anlamlı karar inanın bana :)
Neyse işte.
Uzatmaya gerek yok.
Bu bölümde bu kadar umarım yararı olmuştur. ;)
Yorumlarınızı sabırsızlıkla bekliyorum. Bir sıkıntınız varsa mesaj atabilirsiniz. Cevaplamaktan memnun kalırım :)
Umarım beni samimi buluyorsunuzdur. Eskisi kadar yorum ve tıklama yok, oylarda düşük o yüzden iyi mi gidiyorum kötü mü bilmiyorum. :\
Yorumlarınızı eksik etmeyin lütfen. Hepinize iyi tatiller. Bir sonraki bölümde gorusmek üzere :)

OKUL TAVSİYELERİ. ♀Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin