O.4

2.5K 78 0
                                    

Pov. Elise

Als we bijna zijn aangekomen bij de studio (de straat ervoor) zegt Liv nog snel: "Je gaat zo het verhaal van vanochtend wel vertellen he! Want wij zeggen ook altijd alles tegen jou. Zullen we anders vanmiddag na het repeteren een terrasje pakken? Kunnen we alles bij kletsen!" "Ja leuk heb ik wel zin in, goed idee Liv." Stemt Roos in. "Ja is goed, zullen we daarna wel ff naar de Bershka? Ik heb daar namelijk een super leuk zomer jurkje gezien en die moet ik even in het echt bewonderen hoor!" En Roos en Liv beginnen te lachen "Ja prinses is goed hahaha" lachen ze.

Eenmaal aangekomen praat ik nog ff over het leuke jurkje wat ik heb gezien, hoe hij eruit ziet en waar ik hem bij zal combineren. Ik praat er heel enthousiast over. Totdat we bij de deur aankomen, daar zie ik hem dan: de jongen van vanochtend, Samuel blijkbaar volgens hetgene wat hij op mijn hand had geschreven. Hij staat daar met nog een paar andere jongens wat te praten. Ik ben gelijk stil en besef me dat de meiden heel raar naar me kijken. "Jezus Elise wat is er met jou aan de hand? Praat gwn verder over je jurkje, niet zo staren naar die jongens!!" Roept Liv uit. Al snel word ik helemaal rood en ik loop door. Samuel heeft het gehoort en komt op me af lopen, dat ook er nog eens bij denk ik bij mezelf. Op het moment dat hij voor me staat zegt hij hoi. Ik negeer hem compleet en loop heel snel door richting de wc's. Ik weet ook niet waarom ik dit allemaal deed. Ik heb me al genoeg voor schut laten zetten.

Wat doet die jongen allemaal met mij?

Roos en Liv komen achter me aan rennen en roepen mijn naam, ik ren snel naar de wc en kijk in de spiegel. Roos en Liv komen ook de wc binnen en ik vraag gelijk "zag ik er zo de hele tijd uit, het ziet er niet uit joh konden jullie dat niet even zeggen?" "Boeit niet, je gaat ons nu vertellen waarom je zo raar doet!" En Roos kijkt me boos aan. "Nee zometeen pas als we een terrasje pakken!" En ik loop weg. Wat denken ze wel niet dat ze mijn moeder zijn en dat ze me kunnen dwingen om iets te zeggen?! No way! "Ik zeg het wel vanmiddag, klaar ja?" En ik draai me om en loop weg naar de studio.

Al snel kom ik Shaker tegemoet lopen. "Joooo elies hoe gaat ie?" Vraagt hij heel erg enthousiast. "Gaat wel tis nog vroeg in de ochtend" zeg ik en ik loop richting de bankjes. We zitten in de dansstudio (of hoe je het ook noemt) het is heel groot, ik denk wel ruim een heel voetbalveld. Met allemaal spiegels aan de wanden. Ik sta op en doe mijn haar in een knot, waar nog een paar babyplukjes uit hangen. Ik drink nog even wat water en roep dan dat ik klaar ben. Ik zet de muziek aan en begin mee te zingen en dansen. Opeens komt don't drop that thun thun op, ik lach en dans gek mee samen met Shaker. Dan hoor ik ineens stemmen binnen komen en ik hoor meerdere voetstappen dichterbij komen. En nee het zij niet de stemmen van Roos en Liv. Maar van wie dan wel?

Ik stop met dansen en kijk achter me, ineens staan er een paar jongens naar me te kijken. Shaker geeft ze allemaal een voor een hug en stelt ze aan me voor. "Oja uuhm elies ik moet nog wat vertellen"- voordat hij zijn zin kan afmaken reageer ik al "What the fack doen ze hier?!" "Rustig maar laat me even uit praten" en Shaker gaat weer verder. Terwijl hij uitlegd wat de jongens komen doen ga ik alle jongens een voor een af. Ik begin links: een donker getinte jongen met hele mooie tanden! Niet lelijk. Daar naast: een jongen met een cap op en een aziatische uitstraling, lijkt me wel aardig. En dan kom ik aan bij: Samuel...

Ik luister naar niemand meer en ik blijf maar staren naar hem. Van top tot teen. Dan word ik opeens verstoort en zeg ik bot "shhht ik ben bezig!" Maar tegen wie zei ik dat? Ik word mee gesleurd en ik kom er snel achter dat het Liv is, "Elise wakker blijven! Volgens mij vind jij die samuel wel leuk he?" Vraagt ze met een knipoog. "Hoe weet jij hoe hij heet?" "Slimmerd ze hebben zich net voor gesteld, hahahah" en ze begint te lachen. Het enige wat ik nog kan zeggen is: oww...

We lopen weer terug naar de anderen en ik zie dat Roos met Kaj aan het lachen is, naja ik denk dat hij zo heet. "Oke nog een keer een rondje namen voor Elise" en Shaker stelt ze allemaal nog een keer voor. Ik loop nog een keer terug naar de kleedkamers om naar de wc te gaan en ik was mijn handen. En ik kom er te laat achter dat samuel's nummer nog op mijn hand stond. Doeii nummer dan maar.... en ik loop weer terug naar de groep. We hebben dus vanaf nu repetities samen met de jongens, en ik vind het eigenlijk best leuk. We worden ingedeeld in groepjes en ik zit samen met Dioni, Liv en Samuel. Dioni en Liv beginnen opeens voor de gein salsa te dansen. Ik kijk er naar en ik vind ze best leuk bij elkaar. Ik begin steeds harder te lachen omdat ze op de grond zijn gevallen. In mijn ooghoeken zie ik Samuel een moonwalk doen en ik zie te laat dat hij tegen me aan komt. Met een klap liggen we op de grond. Opeens voel ik iets in mijn oor fluisteren. "Babe sorry ik voel me naar je toe getrokken" en ik hoor zacht gelach....

Yes?! ft. Samuel LeijtenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu