pov. Roos
Wauw gister was echt een dagje met gemengde gevoelens. Zo blij met de vrienden die ik heb leren kennen maar ook zo treurig over hetgeen dat eva nu in het ziekenhuis ligt. Gister avond heb ik nog heel lang zitten huilen op bed. Ik denk telkens aan de ergste dingen zoals bijvoorbeeld dat ze dood gaat en ik nog geen eens fatsoenlijk goed afscheid heb genomen. Ook vind ik het super vervelend voor dioni. Hij vind eva leuk, nouja dat denk ik, en hij kent der nog geen eens een hele dag en nu ligt ze al in het ziekenhuis. Zo sneu. Ik kijk op het dagrooster van mijn school en er staat dat ik eerste 5 uur uitval heb. Ik wil naar boven lopen als net de telefoon gaat. Ik neem op.
R: heii met roos wie is daar?
. : heeii ik ben het liv!
R: ahh hallootjeess wat is er?
L: ik heb goed nieuws
R: oeehh tell meeeee
L: vandaag valt school uit voor ons woopwoooooop!!
R: yeaahhh lekker dann, zullen we vanmiddag samen afspreken?
L: jaa! Leuk kom je naar mij? Neem ook je dansspullen mee.
R: is goeedd om half 1 dan?
L: jaa leuk wordt gezellig tot dan!
R: byee xxIk ga nog even huiswerk maken en op mijn mobiel zitten.
pov. Elise
Ik word wakker in een ander bed, met mijn hoofd op iemands borst. Met armen om me heen die veilig voelen. Het is maandag ochtend en ik moet weer naar school. Sam hoefde niet naar school vanwege een studiedag. Ik kijk op het dagrooster van de schoolsite. En er staat met grote duidelijke letters dat al mijn lessen vandaag uitvallen. Yeaaaas lekker dan. Ik kijk naast me en zie daar een lieve slapende jongen liggen. Ik weet niet wat ik voor hem voel maar het is fantastisch. Ik leg mijn mobiel weer weg en ik ga weer liggen. "Sam, je bent geweldig ik hou van je" zeg ik zacht. Hij is echt belangrijk voor me geworden. Ik doe mijn ogen dicht voor nog een paar uurtjes.
pov. Liv
Nog een paar minuutjes en het is half 2 dan komt roos. We gaan even praten dansen chillen enzo, you know. Ik pak wat water en terwijl ik naar de keuken loop gaat de bel. Dat zou vast roos wel zijn.
Ik doe de deur open en ja daar staat Roos ik trek der in een knuffel en we lopen naar binnen. "Zo chill dat we vandaag vrij zijn!" Ik knik heel enthousiast mee en ik pak twee glazen water. Ik geef der een aan haar en ze begint te drinken. "Zullen we zo naar de dansstudio? " Vraag ik. "Ja tuurlijk, ff alle stress eruit dansen" en we stappen op de fiets en we komen aan. Shaker ziet ons. "Joo we hebben morgen pas weer les" "ja weten we maar gwn lekker dansen voor alle stress. Ik weet niet of je er al weet maar eva ligt in het ziekenhuis" en hij kijkt ons met schrik aan.
We dansen 2 uurtjes en alles is eruit. We pakken onze spullen en zeggen shaker gedag en we lopen richting het ziekenhuis. Daar treffen we eva aan ze ligt er heel stil bij en we pakken ieder een hand. We zeggen dingen in ons zelf. "Ze gaat het redden ik voel het!" Schreeuwt roos. "Je bent alles voor meeee". En opeens is het stil ik zie dioni er aan komen lopen. We troosten hem en opeens staan we daar dus allen te huilen. De dokter stuurd ons weg "ze heeft nog zoveel rust nodig en nu kan er even geen visite... zo worden we gescheiden. "Zullen we anders met zn alleen iets doen, picknicken in het park ofzo?" vraag dioni. Ik kijk roos aan en we knikken allebei ja, ik begin elise te bellen.
L: joo eliess, vind je het leuk om met zijn alleen te gaan picknicken in het parkje, ook met de jongens dus.
E: heeii jaa, super leuk ik zeg het gelijk tegen sam.
* en ik hoor gepraat op de achtergrond*
L: hahah met wie praat je en joe bedoel je dat je het gelijk zegt tegen samuel?
E: ow ik heb vannacht bij sam geslapen. Maarre hij vind het ook goed!
L: oehhh wel alles veilig gedaan?
E: hahah livvieee hou op, maarre ik ga maar es doei tot zo ik kom er aan, love youu
L: hahah doegg tot zooo om half 4 hea!
E: jaa komt goedd doeiiEn ik hang op. Ik blijf even stil en kijk vreemd op "hahah waarom kijk je zo raar?" vraagt dioni, die de andere boys al een appje heeft gestuurd. " ze was blijven slapen bij samuel?" zeg ik dan maar heel erg droog. Dan hoor ik keihard gelach van roos. "Hahah, ook een raar kind dat we hebben als prinses, eerst helemaal afstotelijk doen en nu helemaal close, wat hou ik toch van der" en ze begint weer verder te lachen. "De andere boys kunnen ook allemaal, we hebben nog een uurtje dus we moet even op schieten met alle spullen" zegt dioni weer serieus en we lopen met zn drieeen naar de winkels voor groente brood snoep drinken en van alles en nog wat.
JE LEEST
Yes?! ft. Samuel Leijten
FanfictionWat als je de boyband B-brave leert kennen, als je liefdesverdriet hebt en dat je leven totaal op zijn kop komt te staan? Dat lees je allemaal in deze fanfictie! Mijn allereerste zelf geschreven boek. Comment, vote and share! X Elisa Rijn