جماره
الجزء الثاني بارت 10
بشندي بص على ابو عمره وعلي اللي كل واحد فيهم جري من طريق وبص قدامه وشاف البوكس فوشه فتح خشمه والقصب اللى فيه وقع وهمس لنفسه : طهههبجت عليك ياحزين هربو الظنايه وهملوك تحت رعريعه وهتاخدك الحكومه وانت لا حصلتك شروه ولا بيعهالبوكس وقف قدام العربيه الكارلو ونزل منه ظابط واتنين عساكر واحد منهم وقف الحمار والباقيين قربو من العربيه..
الظابط وهو بيشيل المشمع من على المسروقات : ايه اللي معاك دا ياراجل انت؟ وبمجرد مارفع الغطي وشاف اللي تحته بص لبشندي وبرق عنيه بصدمه وهو بيقوله : نهار ابوك اسود ومنيل.. ايه اللي قدامي ده ، هو انت اللي بتسرق الكولديرات ومدوخنا وراك كل دا؟
بشندي رفع اديه لفوق وبصوت باكي : بريئ يابييييييه
الظابط للعساكر : هاتولي الراجل دا عالبوكس وحرزو العربيه دي بالحمار وهاتوهم معاكم..
خلص الظابط كلامه وراح على البوكس وواحد من العساكر نزل بشندي وحاول يجرجره ناحية البوكس لكن بشندي مسك فالعربيه ومفيش على لسانه غير جمله وحده.. مهتحركش من موطرحي من غير النشو بتاعي، وفعلا مرضيش يتحرك وفضل متبت فالعربيه والظابط يزعق للعسكري عشان يجيب بشندي للبوكس لكن بشندي متحركش غير وهو ماسك النشو بتاعه فأيده..
وصل بشندي للنقطه ودخلوه جوا التخشيبه وعلى كد مالكل حاول ياخدو منه النشو بتاعه الا ان كل محاولاتهم فشلت واضطرو انهم يدخلو بشندي التخشيبه بالنشو بتاعه..
بشندي دخل وقوام اترمي فاقرب مكان وقعد ياخد نفسه اللي اتقطع النهارده وبص حواليه لقي الكل باصصله ومستغرب علي الراجل اللي لا سنه ولا صحته يقولو انه ممكن يعمل حاجه تدخله التخشيبه او يقدر حتي يخالف القانون.
واحد من القاعدين : ايه ياعم الشباب جاي اهنه بالغلط ولا ايه؟ كنت عتدور علي دار العواجيز وغلطت فالعنوان!
بشندي : وانت مالك انت عتسأل ليه يابارد.. ولبعه بالنشو خلاه فرفط فموطرحه..
الكل ضحك والراجل وقف علي حيله وراح وقف قدام بشندي ومسكه من هدومه قومه : انت ايه اللي عميلته ديه ياراجل يابو انت؟!
بشندي وهو عيرفع يده بالنشو وينزل بيه مره تانيه عليه بس المرادي اشد واقوي : عميلت اكده ولو عايز اعيدهالك مية مره هعيدها لحد ماتفهم عميلت ايه..الراجل مع الضربه ساب بشندي وفضل يفرك موطرح الضربه وكان هيهجم عليه لكن واحد من القاعدين قام وقف بينهم ومنعه :
خلاص يامصاخه اقعد عيب عليك دا كد ابوك متعملش عقلك بعقله
مصاخه : ياكيمو يعني مشايفش قلة ادبه وطولة لسانه وفوق دول ودول عيضروب كمان!بشندي : مالسانك اللي جابلك الاهانه ماكله قاعد ساكت قايم منبوص انت تسأل وتتسئل وتتمقلت دونا عن الناس كلها تكونش النقطه بتاعت حرق ابوك واني معرفش!
مصاخه وهو عيهجم عليه.. له والله العظيم انت راجل مامتربي وعتلعب فعداد عمرك وقدمته الكام سنه القاعدينلك فالدنيا وجبت اخر يوم، وموتك علي يدي النهارده ونجح فانه يمسك بشندي من هدومه، لكن كيمو سلكه منه وزقه بعيد عنه :
أنت تقرأ
جماره الجزء الثانى مكتمله
Mystery / Thrillerتورط بها فخطبها دون ان يراها او تراه فرضت عليه فثار حد الجنون لانه افترض بها القبح .. فسافر وتغرب وابتعد ولما عاد كانت الصدمه... فحاول ان يتقرب منها ولكنه لم يكن يعلم ان ابتعاده عنها سنوات بدون ان يراها اشعل بداخلها فتيل البغض والانتقام... فهل سيتغ...