جماره
الجزء الثاني بارت 17
بكر سمع كلام مليكه مع تمره ونار شبت بين ضلوعه وكان هيهجم علي تمره يخلص عليها لكنه اتراجع فآخر لحظه، وخطوته بدال مايخطيها ناحيتهم رجعها لورا وهو حاطط ايده علي دماغه بيحاول يثبت عقله اللي هيطير من نافوخه..وبمجرد مابقي فالصاله بص للسقف وغمض عنيه واخد نفس وهو بيحاول يستوعب اللي سمعه...
اخته تمره بتحب؟!! وكمان بتتبادل النظرات مع شب!!!... والموضوع مكشوف لدرجة ان مليكه لاحظته واكيد غيرها كتير ملاحظ وهو نايم علي ودانه مش داري بالميه وهي عتجري تحت منيه!!!كيف ديه يحصل وكيف يحصل من تمره بالذات سليلة الشيوخ ورباية ايد الشيخ حكيم واكبر واهم سؤال..
كيف كل ديه يحصل من وراه وهو معمي ومش داري بالامانه اللي ابوه واخوه محملينهاله واهمل فيها، لدرجه انه بيجرالها اللي اخوها بعته معاها عشان تكون تحت عينه وميجراش.الف سؤال ومليون كلمة كيف وكيف بقت تضرب فعقل بكر زي الكرابيج واهم سؤال فيهم.. يطلع مين خالد ديه وايه غرضه بالظبط من اخته.
فتح عنيه وفضل رايح جاي فالصاله وهو حاطط اديه فوسطه وبياكل فشفته التحتانيه بغيظ ،وعقله واقف عن اي تفكير واخيرا وقف وهو شايفهم طالعين هما الاتنين من المطبخ وتمره شايله صينية الشاى ومليكه شايله طبق فيه لب وطبق فيه فشار وبيتكلموا ويضحكوا مع بعض..
وقف بكر مكانه وبص لتمره بعيون عاكسه غضب العالم كله،
وهي وقفت مكانها لما شافت منظره وحتي مليكه كمان وقفت والاتنين بصوا لبعض وتمره بلعت ريقها بخوف من منظر بكر اللي ميبشرش بأي خير
بكر اتقدم خطوه ومد يده وخد كباية شاي من علي الصينيه ورفعها قدام وشه وشيطانه وسوسله بأنه يضربها بشايها السخن فوش تمره، لكنه مسك نفسه علي اخر لحظه وفضل ماسك الكبايه وحتي مش حاسس بالسخونه بتاعة الشايتمره بقلق : بكر مالك فيك ايه.. فيه حاجه حصلت ولا ايه؟
بكر فضل باصصلها شويه ومردش ونظرته وسكوته خلوا الخوف يضرب اوصال تمره ضرب... ونقل عنيه بينهم وبعدها ثبتهم علي تمره اللي شافت فيهم لاول مره فحياتها نظره مش عارفه تفسرها ولا تصنفها غير انها نظرة خذلان متعرفش سببه! وقالها بنبره آمره :
تليفونك بسرعهتمره بخوف .. ليه عايز تليفوني فأيه؟
بكر : من غير ليه تليفونك قوام والغيلي قفله وبص لمليكه وزعق .. وانتي كمان زيها تليفونك قوام..الاتنين اتحركوا فورا جابوا تليفوناتهم لبكر وفتحوهم ولغوا اقفالهم وبكر خدهم ودخل الاوضه بتاعته وقفل الباب وابتدا حملة التفتيش..
اما عند تمره ومليكه اللي لسه واقفين في الصاله وباصين لباب الاوضه بتاعة بكر باستغراب...
تمره : يامري يامليكه بكر اكيد سمعك ياحزينه وانتي عتتحدتي عن خالد..
أنت تقرأ
جماره الجزء الثانى مكتمله
Mystery / Thrillerتورط بها فخطبها دون ان يراها او تراه فرضت عليه فثار حد الجنون لانه افترض بها القبح .. فسافر وتغرب وابتعد ولما عاد كانت الصدمه... فحاول ان يتقرب منها ولكنه لم يكن يعلم ان ابتعاده عنها سنوات بدون ان يراها اشعل بداخلها فتيل البغض والانتقام... فهل سيتغ...