البارت الخامس عشر

3.2K 66 0
                                    

استيقظت ملاذ وكان أمير نائم بجانبها وكانت تحتضنه اخذت تنظر له بحب شديد وكانت ترتسم عليها ابتسامة سعيده وسرعان ما تذكرت كلام ريماس التى لم تتعرف عليها حتى الآن فهبت مسرعه بالوقوف مما أيقظ امير.
.
امير بحب:صباح الفل.
.
ملاذ بابتسامه خفيفه:صباح النور ..هو انت اول أما بتصحى بتعمل اى.
.
امير وهو يحتضن ملاذ ويقبلها ف خديها:اول حاجه بصبح ع مراتى الحلوه وشريكة حياتى وبعد كدا بدخل وباخد الشاور وبعدين بعمل روتينى وبعدين بصلى وبنزل تحت علشان نفطر بس.
.
ملاذ بتسأل:هو انت مش بتفطر هنا.
.
امير بشرح:لاء احنا متعودين أننا نزل نفطر ف شقة جدى حتى ماما قاعده معاه تحت و...
.
ملاذ بمقاطعه:ومراتك الأولى فين.
.
امير باقتضاب:مراتى اسمها ريماس ودى ليها شقتها تحت بس انا من اول أما عملت شقتنا دى وانا قاعد فيها.
.
ملاذ بغيرة تنهش بداخلها:ليه ما كان ممكن تقعد معاها.
.
امير وهو يغير مجرى الموضوع: انا هبقى احكيلك بعدين دا كله بس يلا علشان ننزل تحت.
.
ملاذ برضا:تمام هدخل انا الاول الحمام.
.
امير بضحك:تمام اى أوامر تانيه.
.
ملاذ بمرح:اممم ولو فيه هقول بس اوعى كدا علشان اخلص بسرعه.
.
امير بفرحه أنها صارت معه وملكه:بس بسرعه.
.
ملاذ:حاضر.
.
____***____
.
كانت تقف أمام أحد الفيلات الضخمه.
.
ملك بتوتر:هى رويدا مفيش غيرها اللى هتقولى انا خربط وهببت وقولت اى.
.
ثم تشجعت ودخلت وطلبت مقابلة رويدا.
.
رويدا وهى تنزل لها:اهلا يا ملك.
.
ملك بتوتر:اهلا بيكى يا رويدا.
.
رويدا بحب:اتفضلى اقعدى.
.
ملك:انا مش جايه اقعد انا بس عايزه أسألك سؤال بس ارجوكى جاوبينى بصراحه.
.
رويدا وهى تعرف ما تريد أن تسأل به:اوعدك هقولك بصراحه.
.
ملك بسرعه:هو انا قولت اى لعمر امبارح.
.
رويدا بمكر:قولتيله انك بتحبيه اوى ومش تقدرى تعيشى من غيره وأنك مش بتحبى حد زيه واقولتيلى كمان انه ليكى لوحدك.
.
ملك بتردد:بتهزرى صح اه بتهزرى.
.
رويدا بفرحه:والله مش بهزر ويكون ف علملك عمر بيموت فيكى وحتى هو كان حاسس بحبك ليه وطلب منى انى اجي اقعد معاه علشان تغيرى وتعترفيله بحبك اللى انت كنتى مخبياه ف قلبك وقافله عليه وخايفه تطلعى الحب دا علشان خايفه ليكون مش بيحبك.
.
ملك بفرحه:بجد هو بيحبنى.
.
رويدا بفرحه:والله بيحبك وبيحبك اوى انت مش متوقعه هو بيموت فيكى ازاى لما بتضحكى بتكون الدنيا مش سيعاه ولما يشوفك بتغيرى عليه بيفرح اوى ولما يشوفك واقفه مع حد بيغيييير عليكى موووت يا ملك انا عمرى ماتوقعت ان عمر اللى انا كنت بلعب معاه وانا صغيره يحب حد كدا.
.
ملك بضحك شديد:انا بحبك اوى يا رويدا شكرا ليكى بجد ع كل حاجه شكرا انك قولتيلى ع كل دا انت دلوقتى خلتينى اسعد واحده ف الدنيا انا لازم اروح لعمر دلوقتى.
.
رويدا:طيب روحى يلا علشان زمانه مستنى ف الشركه لازم المرة دى تقوليها وانت واعيه وهو كمان هيقولهالك داهو مستنى اللحظه دى من امبارح..
.
ملك بفرحه وهى تحتضن رويدا: حاضر هروح حالا شكرا.
.
رويدا وهى تودعها:سلااام وخدى بالك من نفسك.
.
ثم بعد زهابها اتصلت بعمر وقالت:الو يا عمر انا قولت لملك ع كل حاجه عالفكرة.
.
عمر وهو ينتفض من مكانه:اى.
.
رويدا بفرحه:معلش يا عمر بس انا مش قدرت انى مش أقولها وهى هتجيلك الشركه دلوقتى علشان هتقولهالك تانى وانت كمان لازم تعترفلها ف يلا روح بسرعه.
.
عمر بسرعه:حاضر حاضر يعنى هى جايه جايه.
.
رويدا بضحك:ههه والله عالعظيم جايه دى طلعت بتحبك اوى يا عمر ربنا يخليكوا لبعض.
.
عمر:
___***___
.
ف نفس التوقيت كانت ملك تمشى بسرعه للذهاب إلى الشركه الى أن شعرت بيد شخص ع كتفها.
.
ملك بفرحه:ازيك يا ايمن.
.
ايمن بخبث:ازيك يا ملك ليكى وحشه.
.
ملك بتسأل:شكرا...بس انت اى اللى خلاك تخرج وانت ف الوضع دا.
.
ايمن بملل:مفيش بس زهقت فقولت اتمشى شويه بعربيتى فشفتك وقولت اجى اسلم عليكى بس انت بتعملى اى هنا انت مش لازم تروحى الشركه دلوقتى.
.
ملك بتوتر:اصل..اصل كنت بعمل حاجه بس وهروح الشركه اهو.
.
ايمن بخبث:طيب تعالى اوصلك.
.
ملك بتردد:لا انا همشى انا لحد الشركه.
.
ايمن بإصرار:لاء مش ينفع لازم اوصلك.
.
ملك بقلة حيله تحت اصرارة:تمام ماشى.
.
..
ثم ركبت معه ولكن ف المقعد الخلفى للسيارة.
.
قاد ايمن السيارة وبعد قليل توقف ووضع منديل ع أنفه.
.
ملك باستغراب:ف اى يا ايمن.
.
أخذ ايمن يرش المخدر وملك تشعر بالدوار.
.
ملك بغضب:اى اللى انت بترشه دا انت بتعمل اى.
.
إلى أن فقدت الوعى.
.

ملاذىحيث تعيش القصص. اكتشف الآن