BAB 18

7.1K 334 16
                                    

"kau pergi mana? Lambat balik."Zafeel berpeluk tubuh. Dilihat jam menunjukkan pukul 6 petang.

"Ada hal sikit tadi tak sempat nak bagitahu."Ditundukkan kepalanya.

"if you want to talk look at my face!" Tengking Zafeel dan Ary terhinjut bahu akibat terkejut.

Dianggkat muka memandang wajah bengis Zafeel. Terbit rasa takut dalam dirinya.

"Kau pergi mana? JAWAB!"sekali lagi Ary terhinjut bahu.

"J..jumpa sepupu."

"Sepupu kau cakap tak ada jumpa pun."Zafeel tersenyum senget. Ary terkejut.

"Be..betul Ary j..jumpa sepupu"Leher Ary dicekik oleh Zafeel. Jejaka tu memandang dengan tajam.

"You Lie!"ditampar pipi Ary dan dicengkam kedua pipi tersebut agar memandangnya.

"Kau tak payah nak menipu aku lah Ary. Kau jumpa jantan mana? Dah berani kau sekarang kan!"Mata Ary berair kerana takut.

"KAU NANGIS AKU HENTAK PERUT KAU"Bibir diketap agar tidak menangis.

"sakit."Zafeel melepas kasar cengkamannya. Ary mengesat darah di bibir.

"sayang. Sakit ke bibir tu? Sini abang rawat eh."Ditarik pinggang Ary dekat dengannya. dicapai tisu dan dilap darah tersebut.

"tak apa. Ary boleh rawat sendiri. Ary nak naik mandi dulu"Diatur langkah naik ke atas meninggalkan Zafeel.

"Zafeel. Sini makan dulu Ary dah masak."jejaka tu melabuhkan punggung nya di kerusi.

"sayang taknak makan dengan abang ke?"tangan gadis tu dipegang olehnya. Ary mengeleng kepalanya.

"Kenapa? Kau dah tak suka makan semeja dengan aku?"mata Hazel tu mencerlung tajam.

"Bukan tak suka. Ary dah kenyang. Zafeel makan lah yer."Zafeel bangun dari duduknya.

"Duduk teman aku makan."tegas suaranya. Disuruh Ary duduk disebelahnya.

"Buka mulut. Cepat"Ary mengeleng tidak mahu. Mata tu tajam merenungnya dan dengan tidak rela dibuka juga mulutnya.

Tangan naik menekup mulut selepas Zafeel menyuapnya. Digeleng kepalanya tidak mahu.

"Ary taknak."katanya. Mulutnya sakit disebabkan tamparan Zafeel tadi.

"MAKAN! KALAU KAU MAMPOS AKU YANG SUSAH TAU TAK!"tengkingnya. Air mata Ary mengalir ke pipi nya.

"Hey sayang kenapa menangis? Abang kasar sangat ya?"Diseka lembut air mata tersebut.

"Mulut Ary sakit."Zafeel mengalihkan tangan gadis tu yang menekup mulutnya.

Zafeel mendekati tepi bibir Ary. Ditiup perlahan.

"Masih sakit?"Ary menganguk kepalanya. Zafeel meniup lagi agar kepedihan tu hilang.

"dah? kalau taknak makan takpa abang tak paksa sayang tau. Sian dia"diusap rambut Ary menggunakan tangan kirinya.

"Duduk sini teman abang makan okeyh?"Ary menganguk kepalanya.

"Okeyh. Sedap ke?"Soal Ary ingin tahu. Zafeel menganguk.

"Sedap sangat macam masakan mama"jawabnya dan disuap nasi ke dalam mulutnya.

20. KHAIRY ZAFEEL [C]Where stories live. Discover now