BAB 5

7.8K 419 0
                                    

"Ary kenapa kau termenung ja ni?"Tanya Alesha. Gadis tu mengeleng kepalanya perlahan tanda tiada apa apa.

Bila difikirkan balik boleh ke dia bertahan dengan sikap Khairy yang tidak menentu?. Kesabaran nya bukan lah tinggi mana. Senipis kertas saja.

"Aku nak pergi tandas sekejap."Diatur langkah keluar dari kelas tersebut.

Ary terpandang akan Khairy yang dipukul oleh Badboy. Dihela nafas perlahan. Apa dia patut bantu?.

Tolong jagakan Khairy ya Ary. Bonda dan ayahda harapkan kamu.

Kata kata bonda nya terlintas di benak fikiran. Dikepal penumbuknya erat dan diatur langkah ke arah tersebut.

Khairy memejamkan matanya apabila Ariq mengangkat penumbuk nya. Dan seketika dia tidak rasa sakit di wajahnya. Dibuka mata melihat susuk tubuh seseorang dihadapan nya.

Ary mengesat darah di bibir. Dipandang wajah Ariq yang terkejut dengan kehadiran diri nya.

"Khairy buat apa lagi dekat kau?"datar suaranya bertanya.

"Kau pehal nak back-up budak sakit mental ni sangat?."

"Aku tanya KHAIRY BUAT APA DEKAT KAU!"tengking Ary dan Dicengkam koler baju Ariq. Wajah mereka berdua dekat saja. Ariq telan air liur yang terasa kesat melihat wajah bengis tu .

"dia tak dengar arahan aku."jawab Ariq.

"Dia bukan hamba kau yang kau nak arah dia itu ini. Asal? tak ada tangan dengan kaki? Tapi aku tengok kau normal ja."seketika bahu Ary dipegang kiri dan kanan. Ariq mengukir senyuman sinisnya.

"Shit!"Ary menyiku perut naufal dan Sham. Ditarik lengan khairy untuk berambus dari situ.

"LEPAS LAH!"khairy merentap tangannya. Ary menoleh.

"Kau tak payah nak tunjuk heroin depan aku sangat lah! Aku rimas! Aku semak! Aku kena belasah ka atau apa pun kau tak payah masuk campur!"tengking Khairy.

"tapi-"

"TAK PAYAH NAK BAGI ALASAN! AKU RIMASSS! AKU TAK KENAL KAU DAN KAU TAK KENAL AKU!. TAK PAYAH NAK TUNJUK HEROIN SANGAT! SEMAK!"Khairy melangkah pergi dari situ.

Ary menghela nafas perlahan. Dipandang Khairy yang melangkah pergi.

"Aku macam dah give up lah nak jaga Khairy."Alesha mengusap belakang Ary perlahan.

"Takkan kau dah nak give up Ary? Lagipun aku rasa dia macam sukar nak percaya orang sebab tu dia jadi macam tu. Cuba lagi okeyh? Kitorang berdua support kau. Takkan kau nak sia siakan amanah dari bonda dan ayahda kau."Alesha memberi semangat kepada Ary agar gadis tu tidak berhenti setengah jalan.

"Lagipun masih awal Ary takkan kau nak give up? Ary yang kitorang kenal tak pernah give up"tutur Aulia. Ary mengukir senyuman nipis dan menganguk.

"Baiklah. Terima kasih"dua sepupunya turut tersenyum.

20. KHAIRY ZAFEEL [C]Where stories live. Discover now