BAB 21

7.1K 355 20
                                    

"tempat ke lima akan mendapat 10 ribu ringgit" Mereka menekup mulut.

"Nombor ke empat mendapat 20 ribu ringgit." Sekali lagi mereka ternganga.

"Jadii hadiah untuk tempat ketiga ni apa agak agaknya ya?" Dan seketika dua jejaka keluar dari belakang pentas dengan membawa dua kotak tv.

"BAPAKLAHHH!"

"hm tempat kedua agak agaknya apa ya?" Terpaparlah gambar motor R1 di skrin belakang mereka.

"Masyallah" Azri menekup mulutnya.

"Dan ini untuk Raima." Terpaparlah gambar dimana barang gucci serta alat makeup yang mahal.

Gadis tu ternganga serta terkejut.

"Jadi disini tinggallah tempat pertama ya. Hm ni namanya siapa?"soal Aulia ke arah gadis tu.

"Mia Liana"jawabnya sopan santun.

"Dan disebelah ni Khairy Zafeel. Hm agak agak apa hadiah nya ni ya? Ary?"Aulia menyuruh gadis tu untuk handle.

"Kita bagi perempuan dulu ya. Kim" terpapar lah kereta Audi R8. Mia menekup mulut dan air mata nya menitis jatuh.

"Terima kasih"Disambut kotak kecil yang mengandungi kunci kereta audi.

"Untuk Zafeel hm ada yang ni ja."ditunjuk kotak kecil di tangan nya. pelajar di dewan tu mula ketawakan nya.

"Show them." terpapar kereta Lamborghini Aventador. Terhenti ketawa mereka. Zafeel menoleh ke belakang.

"Thanks babygirl"Disambut huluran tersebut. Ary menganguk. Acara tu berlangsung sehingga jam 10 malam dimana mereka meneka perkataan English.

Zafeel mengusap pipi Ary. Mulut gadis tu terbuka sedikit. Letih pasal semalam lah ni.  Ditepuk tepuk perlahan bahu tu.

Ary menoleh ke arah nya. Zafeel menunduk melihat wajah gadis tu di dadanya. Dikucup tepi dahi Ary.

Perlahan lahan mata dicelikkan apabila terbau wangian seseorang. Didongakkan memandang wajah Zafeel.

"Masak. Aku lapar. Tenung muka kau bukan kenyang pun."katanya dan bangun turun dari katil. Ditoleh ke arah Ary. Pipi tu dikucup dahulu sebelum melangkah keluar dari bilik gadis tu.

Harini pengetua bagi cuti sehari. Besok baru mereka mula sekolah balik.

"Sekejap lagi Ary nak keluar sekejap boleh?"Zafeel memandang ke arah nya dan bangun untuk mencuci pinggan.

"Pergi mana?"dibasuh mulutnya dan menoleh ke arah Ary.

"Jumpa kawan sekejap. Boleh kan?"mata jejaka tu mencerlung tajam.

"Lelaki?"perlahan lahan Ary menganguk. Zafeel menampar muka Ary dan dicekik.

"Le..lepaskan Ary."ditepuk lengan sasa tu.

"Aku tak suka kau keluar jumpa jantan. Kau memang nak kena kan?"Ditumbuk perut Ary dan dihentak kepala tu di dinding dapur.

"s..sakit. ary minta maaf"Mohonnya. Dia terduduk di lantai dengan dahi mengalirkan darah. Ditinggalkan Ary berseorangan disitu.

"Sayangg abang masuk boleh? Kenapa sayang tak keluar bilik ni?"Diatur langkah mendekati Ary yang menyembamkan mukanya di lutut.

Zafeel merangkak naik ke atas katil tersebut.

"Sayang? Kenapa ni?"Perlahan lahan Ary mengangkat muka nya.

"Dahi sayang kena apa?"Gadis tu mengukir senyuman nipis dan mengeleng tanda tidak ada apa apa. Nampaknya Zafeel tak ingat apa yang dia buat.

"Bagitahu aku sayang dahi kau kena apa"Ditekankan nada suaranya.

"Tak ada apa pun. Terhantuk dekat dinding ja"Zafeel memegang dagu Ary.

"You dont lie me?" Ary mengeleng perlahan.

"Kau tipu. Dalam mata kau sembunyikan sesuatu."Dibelai rambut Ary perlahan. Gadis tu hanya diam saja.

"Bagitahu aku. Aku ke yang buat?"

20. KHAIRY ZAFEEL [C]Where stories live. Discover now