BAB 35

6.7K 337 8
                                    

"zafeel boleh jagakan Ary?"Jejaka tu menganguk.

"In shaa Allah boleh uncle aunty"jawabnya dengan senyuman ramah.

"Janganlah panggil uncle dan aunty. Panggil ja bonda dan ayahda."Zafeel menganguk lagi.

"Tak apa wedding kamu berdua biar bonda yang uruskan."Tutur bonda.

"Terima kasih bonda."Zafeel meminta diri untuk pergi ke arah Ary yang berada di taman.

"Yeay abang akan jadi suami."Ditekup kedua pipi Ary dan dicium cium. Ary tergelak kecil.

"Sayang tak suka ke abang jadi suami sayang?"mata tu menajam ke arahnya. Ternaik kening Ary.

"Ary tak cakap apa pun. Mana ada Ary tak suka. Ary okeyh ja."Kedua tangan berada di pinggang Zafeel.

"Betul! Tak tipu kan?"Ary mengeleng kepalanya perlahan.

"Mana ada Ary tipu abang."Zafeel tersenyum. Kedua tangannya masih mengusap pipi gebu Ary. Dia suka. Lembut macam kuih pau.

"Sayangg. Lepas dah kahwin kan abang nak ada anak triplet. Lelaki."katanya dengan teruja. Ary menelan air liur nya.

"Kenapa muka sayang macam tak suka?!"Suara Zafeel mula meninggi. Terkejut Ary.

"Eish abang niii sabar boleh tak?"dicubit geram kedua pipi Zafeel. Jejaka tu tersenyum suka bila dicubit.

"Zafeel, Ary sini makan dulu."Zafeel mengengam tangan Ary dan dibawa ke dalam rumah.

"Bonda yang masak? Sedapnya bau"Bonda Airis tersenyum dan menyuruh mereka untuk duduk.

"Uish lauk kegemaran Ary ni"dicedok lauk tersebut ke dalam pinggan nya.

"Ayangg. Abang nak jugak"Dijuihkan bibirnya. Mereka tergelak kecil. Ary mencedok untuk Zafeel pula.

"Cukup?"jejaka tu menganguk sempat dikucup pipi kiri Ary tanda terima kasih.

"Ary kena cium dengan zafeel. Awak taknak kena cium dengan saya ke?"usik Ayahda Nazeem. Bonda Airis memandang tajam ke arah suaminya.

"Abang jangan nak mengatal dekat sini eh"diangkat senduk nasi. Ayahda Nazeem tergelak kecil.

"Masa muda muda dulu bukan main minta kena cium."Usik Ayahda Nazeem lagi. Membulat mata Bonda Airis.

"Abanggggg pernah makan kuali tak? Depan anak dengan bakal menantu pun nak buat hal ke?"Ayahda Nazeem tergelak lagi.

"Ary nak adik tak?"tersedak gadis tu. Zafeel mengusap belakang Ary perlahan.

"Apa ayahda ni. Bonda suruh ayahda tidur luar biar padan muka dia"membulat mata ayahda Nazeem.

"Apa nii. Eleh bonda kamu tu tak tidur bawah celah ketiak ayahda mana nak tidur lena nyaa."Zafeel dan Ary tergeleng kecil melihat ayahda Nazeem yang suka mengusik bonds Airis.

20. KHAIRY ZAFEEL [C]Where stories live. Discover now