•"Ary ayahda dengan bonda kau panggil. Diorang suruh jumpa dekat perpustakaan"tutur Alesha Zahra. Ariella segera bangun dari duduknya.
Keluarganya memang akan memanggil nya dengan nama Ary.
"Ada apa bonda ayahda?"Soal Ary setelah masuk ke dalam perpustakaan. Ayahda meletakkan majalahnya di tepi.
"Abang ke saya yang nak cakap?"Soal bonda Airis. Ayahda menyuruhnya untuk bercakap dahulu.
"Ary. Bonda dengan ayahda nak bagitahu kamu sesuahu tapi kamu jangan mengamuk yer."Ary menganguk kepalanya perlahan.
"Nak bagitahu apa? Nampak macam serius ja"Dipandang silih berganti wajah orang tua nya.
"Macam ni. Ary kenal kan Dato Khalif dengan Datin Zahida?"tanya Ayahda. Gadis tu menganguk.
"Kenal. Diorang dah meninggal kan? Kenapa?"Soal Ary yang masih tidak faham apa yang orang tua nya mahu katakan.
"Diorang ada anak lelaki tunggal. Dan apa yang ayahda tahu anak lelaki dia menghidap penyakit mental lepas orang tua dia meninggal. Boleh tak Ary pindah sekolah ke Malaysia dan pantau dia?"Ary terdiam mendengar apa yang ayahdanya pinta.
"Tapi kenapa Ary?"
"Ni amanah dari Arwah Khalif dengan Zahida. Kalau diorang dah tak ada diorang nak kita tolong jagakan Khairy"lemah lembut Bonda Airis berkata.
Ary diam menunduk dan dihela nafas perlahan. Kepala dianggukan menandakan dia setuju.
"Ary takkan pindah seorang. Alesha dengan Aulia pun akan ikut Ary. Rumah dah ayahda belikan dekat sana."tutur Ayahda Nazeem.
"Baiklah. Terima kasih. Ary keluar dulu"diatur langkah keluar dari perpustakaan tersebut.
"Bonda dan ayahda kau cakap apa?"tanya Aulia dan dimasukkan keropok ke dalam mulutnya.
"Kita perlu pindah ke Malaysia dan sekolah dekat sana. Ada amanah yang aku perlu lakukan. Malam ni kemas barang besok pagi kita bertolak ke Malaysia."Dua sepupunya menganguk faham.
"Amanah apa? Share lah sikittt"Alesha menyiku lengan Ary perlahan. Gadis tu memandang nya kosong.
"Nanti korang tahulah. Dah aku nak naik atas dulu. Jangan lupa kemas barang pulak"pesan Ary sebelum melangkah ke tingkat dua.
YOU ARE READING
20. KHAIRY ZAFEEL [C]
RomanceKHAIRY ZAFEEL Seorang anak lelaki tunggal dari keluarga yang kaya. dua orang tua nya pula mempunyai pangkat dato dan datin. Dari kecil dia hidup dengan kemewahan serta bahagia namun siapa sangka sewaktu umurnya meningkat 16 tahun, kedua orang tua ny...