Aden POV
Tää aika on euroviisujen jälkeen, ja kesäkiertue alko/ alkaa!!
Eli eletään vuotta 2021!!
Olemme studiolla pelleilemässä, pitäisi tehdä varmaan jotain järkevääkin välillä. Joel ja Joonas painivat sohvalla missä istun, toivotaan että en saa turpaan vahingossa kummaltakaan.
Yhtä äkkiä Joonas tönäisee Joelin päälleni, ja sitten hyppää hänen päällensä. Eli periaatteessa olen heidän molempien alla, ihanaa eikö? "Hei, siellä on viaton teidän alla!" Tommi huutaa pojille. "Aa sori Ade", Joel pahoittelee. "Ei se mitää, ei käyny mitää vakavaa", vastaan hymyillen. Vaikka kyllä se vähän sattui, mutta ei se mitään. "Hei muuten, meil on tänää se haastis noi tunnin päästä", Niko ilmoittaa toiselta sohvalta. "Onko?" Kysyn ihmeissäni. "Joo on, etkö sä muistanu?" Joel kysyy naurahtaen. "No ei mulle oo kerrottu tästä yhtää mitään", sanon "vihaisesti". Pojat vain repeävät nauruun.Timeskip tunti
Olemme nyt ylen tiloilla odottamassa että meidät haetaan haastattelu tilaan. Se on kulma suoralähetys, eli ei kannata mokata kauheasti.
"Okei voitte tulla nytten", joku nainen sanoo, luulen että hän on meidän haastattelia. "Tervetuloa Blind Channel, olette olleet semi isossa nousussa, miltä se tuntuu?" Nainen kysyy. "No onhan se ollu aivan mahtavaa, mutta kiirettä pitää myös", Joel vastaa. "Aivan, ja teillä on uusi jäsen, Ade, millon sä liityit bändiin?" Nainen kysyy ja kääntyy minua päin. "Joo, mä siis tulin ehkä pari kuukautta Aleksin jälkeen, et on siitä jo vuosi ainaki", vastaan ja pidän katsekontaktia. "Joo, miten sulla tai teidän bändillä menee?" Hän kysyy. "No onhan tää kivaa, ja niiku Joel sano että välillä kiirettä pitää", vastaan ja nyökkään Joelia päin. Saan vastaukseksi nyökkäyksiä. "Jooh, haluun vielä kysyä yhden asian käykö se?" Nainen kysyy ilmeisesti minulta. "Joo tottakai", vastaan hymyillen. "Mahtavaa, eli ootko sä ollu aijemmin jossain bändissä ennen ku sä liityit tähän bändiin?" Hän kysyy. Tuota kysymystä en olisi toivonut. Ai miksi? Koska bändi jossa olin aijemmin oli aivan kamala, ainakin sillon kun itse olin siinä. "Ööhm, joo oon mä itse asiassa ollu," vastaan vähän ahdistuneesti.
"Okei, minkä lainen ja niminen se bändi oli, ja onko se vielä vai mitä?" Hän pommittelee kysymyksillä. "Sen nimi oli kait Angel Wings, ja ööhm lähin siitä bändistä kai vuonna 2017, ja se ei ollu mikää mailman paras bändi", vastaan ääni täristen. "Okei, mutta onko bändiä vielä olemassa?" Hän taas kysyy. "M-mä en tiiä", vastaan nopeasti. "Okei, no saanko kysyy miksi sä oikee lähit siitä?" Sama nainen kysyy, milloin hän lopettaa tuon kyselyn? No onhan tämä haastattelu. "No siis olosuhteet ei ollu kauheen parhaimmat nii se on yks syy myös ", vastaan, ja se on totta. Vanhan bändini rumpali Joonatan oli raiskannut minut pari kertaa, ja koko bändi käytti huumeita. Minä itse myös. "Okei, soititko sä siinä myös bassoo?" Hän taas kysyy. "Joo mä lauloin ja soitin bassoo", vastaan. "Okei kiitos vastauksista, ja nyt mennään eteenpäin", nainen sanoo, Thank god se ei enää kysele mitään siitä bändistä. "Onko teillä mitään kiertue suunnitelmia yms?" Nainen kysyy.
"On meillä ollu vähä plääninä pitää kesällä kiertue, ja ehkä joskus Euroopassa muualla", Niko paljastaa, muut vain nyökkäilemme.
"Okei, eli keikkoja luvassa kesälle?" Nainen tarkistaa vielä. "Luultavasti", kitaristimme Porkon Joonas vastaa. "Sehän kiva, mut miten teillä sujuu kun teillä on kaks basistia tosiaan, nii että onko molemmille hommaa aina keikoilla?" Hän taas kysäisee. "Joo tottakai on, yleensä me "jaetaan" ne basson soitto kohat Aden kaa", Olli sanoo ja katsoo minua. "Joo näin on", vastaan.
Haastattelu jatkuu ehkä puoli tuntia, haluan pois. Olen ahdistunut täällä, tai enemmänkin siitä että mielessäni pyörii vanha bändini. Ja kun käytin huumeita, joka oli "rauhoittavaa".
Tarkoitan sitä että kun olet pilvessä kaikki stressi ja ahdistus haihtuu kuin tuhka tuuleen, mutta hyväksi se ei ole. Ja joskus myin niitä kun raha oli tiukalla, en ikinä jäänyt siitä onneksi kellekään kiinni. En edes perheelleni, ainoat jotka tiesivät olivat vanha bändini. Johon kuului rumpali Joonatan, kitaristi Miisa
ja toinen laulaja Mikko, ja minä tietenkin. Pitäisi katsoa onko bändi vielä olemassa, vai onko se jo helvetissä missä sen pitäisi olla.
"Ade?" Aleksi kysyy oikealta puoleltani. "Aa mitä?" Kysyn nolostuneena. "Niin että voisitko kertoa tarkemmin kun sanoit että vanhassa bändissäsi oli huonot olosuhteet, niin mitä oikein tarkoitat sillä?" Nainen kysyy. Vittu.
"Ööhm no meillä oli tosi paljon erimielisyyksiä ja saatto olla joskus vähän väkivaltaa", sanon, tuossa ei ollut edes varmaan puoliakaan. "Okei
oliko huumeita tai mitään päihteitä?" Nainen taas kysyy. Jäädyn totaalisesti, tunnen kun kyynelet nousevat silmiini. "Anteeks mut mä en ny oikein pysty puhuu siitä", vastaan ja lähden huoneesta pois nopein askelin.Aleksin POV
Heti kun haastattelia kysyi Aden vanhasta bändistä, ja käyttikö joku/jotkut huumeita Ade meni paniikkiin ja lähti. "Mä meen sen perään", vastaan nopeasti, ja lähden Aden perään.
Aden POV
Pyörin ympyrää huoneessa missä odotimme ennen kuin haastattelu alkoi, tuntuu kuin pyörtyisin pian. Ja niin kohta varmaan teenkin.
Kuulen askelia takaani, käännyn katsomaan ja nään Aleksin. Purskahdan itkuun, en enää pysty pidättämään. Aleksi nappaa minut nopeasti haliin, ja vie meidät istumaan sohvalle tai mikä onkaan. "Sshh, kaikki järjestyy", Aleksi yrittää lohduttaa minua. "Ei vittu järjesty, nyt kaikki saa tietää että olin joskus joku saatanan huume addikti/diileri!" Huudahdan. Tajuan sekunnin päästä mitä sanoin. Vittu.Aleksin POV
"Ei vittu järjesty, nyt kaikki saa tietää että olin joskus joku saatanan huume addikti/diileri!" Ade huudahtaa sylissäni. Mitä vittua? "Ootko sä vetäny huumeita?!" Huudahdan nopeasti.
"No en varmaan 4 vuoteen!" Ade huutaa.
"Mutta joskus oot, tiiätkö sä että ne voi tappa sut?!" Kysyn huutaen. "No vittu tiiän, ja nii oon, ja jos mun menneisyys on näin iso juttu nii vittu eroon vaikka sitten bändistä!" Ade huutaa ja nousee.Joelin POV
Kuulimme muiden poikien, ja sen haastattelia naisen kanssa Aleksin ja Aden koko keskustelun. Ade on diilannut ja käyttänyt huumeita, hän on sanonut että ei ole? ELI HÄN VALEHTELI?! "Ootko sä Ade valehellu meille noin pari vuotta että et oo ikinä vetäny mitää?!" Kysyn huutaen ja avaan oven kunnolla. Ade kääntää päänsä nopeasti meitä päin, hänen silmät ovat veren punaiset.
Aden POV
Hienoa, nyt kaikki tietävät että olen valehdellut pari vuotta. "No vittu olen, jos tää mun menneisyys oikeesti on nii iso asia nii vittu eroon tästä bändistä!" Huudan ja lähden melkein juoksin ovista ulos. Kuulen kun nainen huutaa perääni :"Sain nauhoitettua kaiken, tää menee kaikille lehdistölle koko Suomessa!" Tuo saa minut pysähtymään. Ajattelen miltä se tulee näyttämään "nousussa olevan bändin Blind Channel toinen basisti Ade Laineinen on käyttänyt huumeita ja myös diilannut niitä. Kuuntele nauhoitus napauttamalla."
Kun ajattelin tuota, filmikatkesi. Pyörryin kai.
Viimeiset sanat ovat mitkä kuulen ovat. "ADE!"
"Soittakaa ambulanssi!" "Onko sillä pulssia?!"
"Herää Ade!" Yms, ja ambulanssin sireenit.
Vittu mitä tein.—————————
Sanoja: 1070
Öö moi tää on mun eka tämmöne
Fanfiction/tarina
YOU ARE READING
Liar || Ade x Blindchannel
FanfictionAde on bändissä jonka nimi on Blind Channel. Siihen kuuluu Niko Moilanen, Joel Hokka, Aleksi Kaunisvesi/ Alex Mattson, Olli Matela, Tommi Lalli, Joonas Porko ja Ade Merinen. Bändillä menee hyvin, mutta meneekö Adella? Suosittelen yli 12 vuotiaille e...